ادبیات

فارسی، زیباترین زبان دنیاست

بابار علی در گفت وگو با خبرنگاران مطرح کرد: سه ماه است که به کشور ایران آمده ام تا زبان فارسی یاد بگیرم، به نظر من با توجه به ادبیات کهن و معاصر ایران، فارسی شیرین ترین و زیباترین زبان دنیاست. زبان فارسی دارای جاذبه های خاص نسبت به سایر زبان های زنده دنیاست...

13 شهریور 1402

جلوه های آیرونی در اندیشه و اشعار پروین اعتصامی

سرویس ادبیات خبرنگاران ، حسین ادهمی: یکی از شاعران بزرگی که روح آیرونی(Irony) به خوبی در اشعارش نمایان است، پروین اعتصامی است. آیرونی یکی از صناعات پیچیده است که به علت ماهیت پارادوکسیکال و لحن دوگانه اش مباحث فراوانی را به همراه داشته است. با نگاهی دقیق...

9 شهریور 1402

هنر خوانش بین خطوط

به گزارش خبرنگاران تعقیب و آزار هنر نوشتن عنوان کتابی است به قلم لئو اشتراوس که با ترجمه یاشار جیرانی و شروین مقیمی و به همت نشر ققنوس روانه بازار نشر شده است. این کتاب در 271 صفحه، شمارگان 770 نسخه و بهای 175 هزار تومان در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

7 شهریور 1402

این غارنگارۀ عجیب، تصویری از یک جنگ است

محققان به تازگی قدمت نقاشی های با زغال بر دیواره های غار گوآ سیره (Gua Sireh) در بورنئو را حدود قرن هجدهم پس از میلاد تخمین زده اند؛ آن ها معتقدند فحوای این اثر هنری مربوط به درگیری ها دوران استعمار است.

5 شهریور 1402

با ادبیات پست مدرن و 10 نویسنده برتر این جریان ادبی آشنا شوید

تا اواخر قرن نوزدهم میلادی و ابتدای قرن بیستم، ادبیات مدرنیستی طلایه دار جنبش های ادبی بود. تا این که پس از وقوع جنگ جهانی دوم، مکتب جدیدی در ادبیات ظهور کرد و پست مدرنیسم نامیده می گردد.

25 مرداد 1402

فواید رنگ ها برای سلامتی را بدانید

رنگ می تواند بر خلق و خوی انسان تأثیر بگذارد، برنامه خواب وی را تغییر دهد و حتی طعم غذا هایی را که می خورد در نظرش تغییر دهد. روانشناسی رنگ مطالعه تاثیرات رفتاری رنگ بر افراد و بسیاری از ارتباطات دیگر بین انسان و رنگ است.

14 مرداد 1402

پنجاه وهفتمین دوره آموزش زبان فارسی در رم به انتها رسید

به گزارش خبرنگاران ، این دوره که از 26 فروردین ماه 1402 شروع شده بود، در سه سطح مقدماتی، ابتدایی و میانی در ده جلسه 90 دقیقه ای به صورت مجازی به وسیله مهرناز منتصری مدرس آموزش زبان فارسی برگزار گردید.

7 تیر 1402

شاخه ای کوچک از امید

سرویس کودک و نوجوان خبرنگاران (ایبنا)- هما احمدی: رویا بنیان کودکی است. برای کودک مرزی میان رویا و واقعیت وجود ندارد و این همان بخش خلاقانه و زیبای کودکی است. روزمرگی، درک ما از وضع موجود را به عنوان واقعیت به خورد ما می دهد و زندگی روزمره، رویاها را از...

29 خرداد 1402

تفال به حافظ امروز شنبه 6 خرداد 1402، ایام هجران به سر خواهد آمد

فال گرفتن از آثار ادبی، از باور های کهن این مرز و بوم است. در گذر زمان ساکنان این خاک به ادیبانی که گمان می بردند بهره ای از کلام حق دارند رجوع می شد. با این حال، اما در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما به جای مانده است.

6 خرداد 1402

برگزاری سه نشست تخصصی در غرفه جلال آل احمد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران ، 20 اردیبهشت، در نخستین روز برگزاری نمایشگاه کتاب 1402 به میزبانی غرفه جلال آل احمد، نشست های تحصصی مرتبط با موضوع جوایز ادبی برگزار می گردد.

19 اردیبهشت 1402

فرصتی برای هم صحبتی با تقدیر و همصحبتی با فاصله ها

به گزارش خبرنگاران ، این آثار منتخبی از اشعار نو ناصر پروانی با مضامین عاشقانه و عرفانی هستند که در غرفه انتشارات شبستان در نمایشگاه کتاب 1402 عرضه خواهند شد.

19 اردیبهشت 1402

نگاهی به فیلم های پدر و پسر؛ راوی روان رنجور آدم های پشت پنجره

فلوریان زلر، نمایشنامه نویس و رمان نویس فرانسوی مطرح این روزها است، شاید مطرح ترینشان. او با وجود آن که سن و سال چندانی ندارد، خیلی زود قله های موفقیت را در شاخه های مختلف ادبی و نمایشی پشت سرگذاشت و جایی برای خود در میان بزرگان دست و پا کرد. حال هم با ساختن...

3 اردیبهشت 1402

فال حافظ امروز سه شنبه 29 فروردین 1402؛ از راز عشقی که داری پیش کسی صحبت نکن!

همواره در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما به جای مانده است. در ادامه فال حافظ مخصوص روز 29 فروردین از نظر خوانندگان محترم می گذرد. فال به حافظ 29 فروردین ماه را بخوانید.

29 فروردین 1402

تفال به حافظ امروز چهارشنبه 19 بهمن 1401

فال گرفتن از آثار ادبی، از باور های کهن این مرز و بوم است. در گذر زمان ساکنان این خاک به ادیبانی که گمان می بردند بهره ای از کلام حق دارند رجوع می شد. با این حال، اما در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما به جای مانده است.

20 بهمن 1401

برترین بلیط قطار برای سفر زمینی به شیراز

شیراز یکی از شهرهای ایران است که شهرتی جهانی در زمینه گردشگری و توریسم دارد. این شهر به واسطه وجود بناهای تاریخی متعدد که یکی از مهم ترین آنها تخت جمشید است و بعلاوه باغ های سرسبز که پر هستند از درخت های نارنج، محبوبیت خاصی میان گردشگران داخلی و خارجی...

3 دی 1401

معرفی فیلم The Wonder با هنرنمایی فلورنس پیو

فلورنس پیو (Florence Pugh) در سال های اخیر درگیر پروژه های مختلفی بوده است که از جمله آن ها می توان به فیلم بیوه سیاه (Black Widow) و فیلم نگران نباش عزیزم (Dont Worry Darling) اشاره نمود. حالا او در اثر جدیدی بازی نموده که به عنوان فیلم شگفتی (The Wonder) شناخته می گردد و در ادامه...

21 آبان 1401

افتتاح کانون ادبی خانه فرهنگ وردآورد

کانون ادبی خانه فرهنگ وردآورد با برنامه های متنوع فرهنگی و ادبی و کوشش برای استعدادیابی نوجوانان و جوانان محله افتتاح شد.

2 مهر 1401

مهلت ارسال چکیده به دومین کنفرانس بین المللی پژوهش های نشر تمدید شد

به گزارش خبرنگاران ، به نقل از روابط عمومی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی، دبیرخانه دومین کنفرانس بین المللی پژوهش های نشر از استقبال پژوهشگران از این کنفرانس اطلاع داد و خاطرنشان کرد، مهلت دریافت چکیده برای شرکت در این رویداد علمی پژوهشی تا تا اول...

28 خرداد 1401

کتاب لبخند آذربایجان در ارومیه رونمایی شد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در آذربایجان غربی، کتاب لبخند آذربایجان به مناسبت هفته فرهنگی ارومیه، با حضور جمعی از شعرا و اهل ادب و صاحبان این کتاب، طی مراسمی در حوزه هنری آذربایجان غربی در ارومیه رونمایی و از شاعران و نویسندگان صاحب اثر در کتاب، تقدیر...

28 اردیبهشت 1401

رمانی درباره سوگواری و امیدواری برای نوجوانان منتشر شد

تهران (پانا) - یک کتاب داستان تازه با موضوع پذیرش مرگ، سوگ و کشف نشانه های روشن امید در دل تاریکی های زندگی برای بچه ها و نوجوانان راهی بازار نشر شد.

16 اردیبهشت 1401
تعداد: (39)