فارسی، زیباترین زبان دنیاست

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، بابار علی در گفت وگو با خبرنگاران مطرح کرد: سه ماه است که به کشور ایران آمده ام تا زبان فارسی یاد بگیرم، به نظر من با توجه به ادبیات کهن و معاصر ایران، فارسی شیرین ترین و زیباترین زبان دنیاست. زبان فارسی دارای جاذبه های خاص نسبت به سایر زبان های زنده دنیاست و در واقع فارسی، تنها یک زبان نیست، بلکه یک فرهنگ هویتی برای تمام مردم ایران زمین است.

فارسی، زیباترین زبان دنیاست

وی با تاکید بر اینکه هرگز نمی توان شاعران نام آشنای ایران زمین و آثار برجای مانده از آنها را در طول تاریخ انکار کرد، تاکید نمود: هر کس بخواهد تاریخ کهن ایران را درک کند و بفهمد، باید به زبان فارسی مسلط گردد. هرگز نمی توان شاعران نام آشنای ایران زمین و آثار برجای مانده از آنها را انکار کرد چون آثار به جای مانده از آنها به زبان شیرین فارسی، بر صفحه تاریخ حک شده است.

این فارسی آموز اعلام کرد: محمد اقبال لاهوری شاعر، فیلسوف، سیاست مدار و اندیشمند نامدار پاکستانی اشعار زیادی را به زبان فارسی سروده است و از آنجا که او شیفته زبان فارسی بود، از همان ابتدا زبان فارسی را برای بیان اندیشه ها و اشعار خود برگزید به نحوی که از 12 هزار بیت شعر سروده شده به وسیله او 7000 بیت شعر او به زبان فارسی است.

بابارعلی توضیح داد: امروزه شمار دانش آموختگان پاکستانی در رشته زبان و ادبیات فارسی بیشتر از همه کشورهاست. مردم پاکستان در جریان گفت وگوهای خود به زبان اردو، برای ذکر علت محکم در گفتار خود، شعر یا ضرب المثل فارسی را شاهد می آورند، با توجه به اشتراکات فرهنگی و مذهبی بین مردم ایران و پاکستان، مردم پاکستان علاقه زیادی به اشعار شاعران نام آشنای ایران دارند، به همین علت روز به روز به تعداد علاقه مندان به یادگیری زبان فارسی در پاکستان افزوده می گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "فارسی، زیباترین زبان دنیاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارسی، زیباترین زبان دنیاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید