پنجاه وهفتمین دوره آموزش زبان فارسی در رم به انتها رسید

به گزارش گردش 360 به دور دنیا ، این دوره که از 26 فروردین ماه 1402 شروع شده بود، در سه سطح مقدماتی، ابتدایی و میانی در ده جلسه 90 دقیقه ای به صورت مجازی به وسیله مهرناز منتصری مدرس آموزش زبان فارسی برگزار گردید.

پنجاه وهفتمین دوره آموزش زبان فارسی در رم به انتها رسید

در دوره مقدماتی یک، به آموزش الفبای فارسی و صداها پرداخته شد و زبان آموزان پس از آشنا شدن با آواها و حرف مورد نظر، با نوشتن آن و نحوه قرار گرفتن حرف در کلمه آشنا شدند.

در دوره مقدماتی دوم نیز به مطالب و ساختارهای ساده و پایه ای پرداخته شد که به یاری آنها زبان آموز بتواند به گفت وگو و نوشتن درباره موضوعات ساده بپردازد. در هر جلسه دوره مقدماتی سوم نیز سعی شد به یکی از موضوعات کاربردی و مورد احتیاج مانند کارهای روزمره، مسافرت و آخر هفته پرداخته گردد و کلاس ها با هدف آموزش قواعد و توسعه واژگان مرتبط به موضوع کلی هر درس طراحی شدند.

در دوره متوسطه اول نیز در هر جلسه، برای آمادگی ورود به درس، ابتدا درباره موضوع درس، با فارسی آموزان صحبت شد، به طوری که به فارسی آموزان اجازه داده شد اگر آگاهی در زمینه محتوای درس دارند، درباره آن صحبت نمایند، سپس از فارسی آموزان خواسته می شد واژه های درس را بخوانند و درباره آن واژه ها صحبت نمایند.

در طول دوره متوسطه دو، بنا بر درخواست زبان آموز، کلاس ها به خواندن و درک مطلب مقالات مختلف روزنامه های ایران و متون ادبی به ویژه آثار سعدی و مولانا اختصاص داده شدند و در دوره متوسطه با توجه به اینکه یکی از احتیاجهای اساسی فارسی آموزان، تقویت مهارت خواندن است، برای هر جلسه متن هایی که با کار و موضوعات مورد علاقه زبان آموزان مرتبط بودند، انتخاب و ضمن رعایت اصولی همانند فعال سازی دانش پیشین زبان آموز و تقویت دامنه واژگان خوانده شدند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "پنجاه وهفتمین دوره آموزش زبان فارسی در رم به انتها رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنجاه وهفتمین دوره آموزش زبان فارسی در رم به انتها رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید