سفر یک هفته ای به آذربایجان

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، کمتر کسی آذربایجان را می­توانند روی نقشه پیدا کنند چه برسد به اینکه به آن سفر کنند. اما تاریخ این سرزمین آتش ، مردم مهمان­ نواز و 9 منطقه آب وهوایی تنوعی شگفت ­انگیز را ایجاد می ­کند. با هزینه ­های نو ویزا و کاهش قیمت نفت، برای گردشگران آذربایجان یک مقصد اقتصادی برای گذراندن یک هفته است. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

سفر یک هفته ای به آذربایجان

جاذبه های گردشگری آذربایجان

روز اول: ورود به باکو و گشت و گذار در آن

شما در فرودگاه بین­ المللی حیدر علی اف از هواپیما پیاده خواهید شد. دسترسی به شهر آسان است، یا یکی از تاکسی ­های سیاه را بگیرید (البته روی قیمت توافق کنید) و یا از اتوبوس استفاده کنید که مسافران را در ایستگاه 28 می پیاده می­کند. اتوبوس سریع­ السیر هر 30 دقیقه حرکت می­کند و هزینه آن 1.30منات (0.80 دلار) است. شما باید باکی کارت را از ترمینال خریداری کنید و به راننده اتوبوس بدهید. خرید بلیط هواپیما تهران باکو

جاذبه ­­های باکو

بسته به زمانی که شما به باکو می­رسید اولویت ممکن است با غذا یا گشت و گذار باشد. برای گشت و گذار به ایچری شهر، شهر قدیمی قرن پانزدهمی بروید و از برج میدن، قصر شیروان شاه دیدن کنید و اطراف دیوارهای قلعه قدم بزنید. اگر گرسنه هستید رستوران­های سنتی بسیار زیادی را در منطقه شهر قدیمی و رستوران­ های بین­ المللی در میدان فونتن خواهید یافت.

سایر جاذبه های باکو ؛ قدم زدن در گردشگاه (بلوار باکو)، رفتن به خیابان شهدا و آتش ابدی برای دیدن چشم انداز ها شهر، و گشت و گذار با کشتی در دریای کاسپین هستند. در خیابان نظامی برای خرید و دیدنی معماری قرن نوزدهم میلادی پیاده روی کنید، از برج­ های آتش که روز یا شب می­توانید عکی بگیرید و در مرکز حیدر علی اف شگفت­زده شوید.

روز دوم: از معبد آتش و کوه سوزان دیدن کنید

آذر به معنای آتش است. آذربایجان از زمان اولین زرتشتیان تا کوه سوزان در یانار داگ و برج مدرن شعله­ور، ارتباط فرهنگی عمیقی با آتش داشته است. روز دوم به شما دید کلی از این سرزمین آتش می­دهد. می­توانید به یک تور بپیوندید یا با مترو و اتوبوس که کمتر از سه دلار هزینه دارند، به این منطقه ها بروید. صبح زودتر از خواب بیدار شوید و معبد آتشگاه و یانار داگ دیدن کنید. معبد آتش به هزاران سال پیش بازمی­گردد. اما معبد کنونی 500 سال قبل ساخته شده است. پس از معبد به ایستگاه بازگردید و اتوبوس 217 را به مقصد یانار داگ سوار شوید.

یانار داگ در حومه شهر باکوواقع شده است و بسیار هیجان­انگیز و عجیب و غریب است. یک نوار افقی به طول 10 متر در کوه دائما در حال سوختن است، بدون تاثیر دمای زیر صفر زمستان یا بارندگی روی آن همچنان شعله­ور است. گازهای قابل احتراق طبیعی که از ذخایر زیرزمینی متصاعد می­شوند عامل این آتش دائمی هستند.

روز سوم: سنگ نگاره­ های گوبوستان و آتشفشان گل

روز سوم شامل بازدید از پارک ملی گوبوستان و آتشفشان گل است. گوبوستان یونسکو در 60 کیلومتری جنوب غربی باکو واقع شده است و دارای 6000 سنگ نگاره است که تاریخ ثبت آنها را حدود 40 هزار سال تخمین زده ­اند. آتشفشان­ های گل عجیب و غریب که گل­ های منجمد را بافشار به بیرون پرتاب می­کنند و از گازهای زیرزمینی سرچشمه می گیرند، را حتما باید ببینید.

جاذبه های گنجه

روز چهارم: به گنجه بروید

گردشگرانی که به آذربایجان سفر می­کنند، اغلب به دومین شهر تاریخی آذربایجان ، گنجه سفر می­کنند. پیشینه شهر به قرن ششم باز­می­گردد و محل تولد شاعر مشهور قرن 12، نظامی گنجوی است. در این شهر می­توانید نگاهی اجمالی به آذربایجان سنتی قبل از ثروت طلای سیاه داشته باشید.

این سفر طولانی از باکو به گنجه چهار ساعت و نیم طول می­کشد. از ترمینال بین ­المللی اتوبوس باکو سوار اتوبوس شوید بلیط اتوبوس 10 منات (5.90 دلار) است. وقتی به گنجه رسیدید به میدان مرکزی نزدیک خیابان آتاتورک بروید و چیزی برای خوردن بگیرید. انتظار انگلیسی نداشته باشید.

روز پنجم: گشت و گذار در گنجه

جاذبه­ های اصلی گنجه عبارتند از خانه بطری، مقبره بزرگ نظامی و مسجد شاه عباس در قرن 15 میلادی هستند. برای موزه تاریخ و قومیت در کنار خیابان آتاتورک یک ساعت وقت بگذارید و سپس به خرابه­های کاروانسرای شاه عباسی در مقابل میدان بروید. در پیاده­رو حرکت کنید و چند عکس بگیرید و به سمت پارک تاریخی خان بقی بروید.

جاذبه های گردشگری شکی

روز ششم: به شکیسفر کنید

شکی یک شهر کوهستانی تاریخی در نزدیکی مرز گرجستان است و محل آخرین توقف ما در این سفر است. اتوبوس­ های منظم از گنجه به شکی می ­آیند و بسته به وضع آب و هوا حدود 3 ساعت طول خواهد کشید. بیشتر کسانی که به آذربایجان سفر می ­­­کنند شکی را ازلیست مکان­ هایی که باید ببینند حذف می­ کنند، اما آنها شگفتی­ های تاریخی و طبیعی این شهر را از دست می­ دهند. جاذبه­ های اصلی شکی شامل کاخ شکی خان که از قرن 18 به جای مانده، کاروانسرایی که تاجران راه ابریشم در آن اقامت می­ کردند و مجموعه ­ای از حمام­ های قرون وسطایی، است.

روز هفتم: روز آخر گشت و گذار

در خیابان­های شکی قدم بزنید وتاریخ این شهر را برای آخرین بار ببینید. توریست­ هایی که به آذربایجان سفر می­کنند اغلب به کشور همسایه گرجستان می­روند. اگر جهت شما هم این است با اتوبوس به شهر مرزی بالاکان بروید. یک تاکسی به مرز بگیرید و از مرز گرجستان عبور کنید. در غیر این صورت سوار اتوبوس شکی به باکو شوید و بعد از 6 ساعت در باکو خواهید بود. مجله گردشگری دورونزدیک

منبع: مجله دور و نزدیک

به "سفر یک هفته ای به آذربایجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر یک هفته ای به آذربایجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید