با این روش در خانه فالوده شیرازی درست کنید

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، فالوده خوردن آن هم در این گرمای تابستان خیلی می چسبد. حالا حساب کنید اگر خودتان فالوده را در خانه درست کنید و حاصل دسترنج خودتان را بخورید، چقدر به دلتان می چسبد و لذت می برید.

با این روش در خانه فالوده شیرازی درست کنید

کاری هم ندارد؛ فقط اسمش سخت است. ماه پیش بستنی سنتی را آموزش دیدید، این شماره هم طرز درست کردن فالوده را یاد بگیرید تا بستنی و فالوده را با هم درست کنید و کاملا خودکفا شوید.

مواد لازم

250 گرم نشاسته

2 لیوان آب

یک پیمانه کوچک گلاب

یک قالب کوچک یخ

یک پیمانه شربت آلبالو یا شاه توت

1. نشاسته را در یک قابلمه نچسب بریزید و روی حرارت کم بگذارید و آب را به آن اضافه کنید و با قاشق چوبی مدام هم بزنید. در این حالت حرارت باید کم باشد و حواس شما هم باید به هم زدن باشد. اگر مرتب و یکدست هم نزنید، مایه فالوده شما گلوله گلوله و بدشکل می گردد و یک مایه نرم به دست نمی آید.

2. بعد از 10 دقیقه که آب و نشاسته را خوب هم زدید، گلاب را اضافه کنید و باز هم به مدت 20 دقیقه خوب هم بزنید. در این مرحله مایه فالوده باید غلیظ و سفت و کشدار گردد. هم زدن هم مهم ترین قسمت این مرحله است.

3. حالا باید رشته های فالوده تان را درست کنید. یعنی مایه نشاسته را به صورت رشته های باریک دربیاورید. اگر لیوان مسی مخصوص فالوده دارید که چه بهتر، اگر ندارید دو راه دارید یا مایه را در چرخ گوشت بریزید یا اینکه خودتان لیوان مخصوص را درست کنید.

4. حالا وقت سرد کردن رشته هاست. رشته های فالوده را باید درون یک ظرف پر از یخ بریزید. وحالا مرتب و خیلی آرام هم بزنید تا رشته ها خرد نشوند و فقط سرد شوند و کم کم سفت شوند.

5. بعد از اینکه رشته های فالوده خوب سفت و سرد شد، به آخرین مرحله درست کردن فالوده نزدیک می شوید.

فقط کافی است رشته ها را داخل یک ظرف بریزید و با شربت مورد علاقه تان که می تواند آلبالو، شاه توت یا آبلیمو باشد، سرو کنید.

کلک مرغابی

اگر حوصله هم زدن ندارید و نشاسته هم باب میلتان نیست، می توانید از نودل بهره ببرید. فقط نودل ها را در آب جوش بریزید. وقتی رشته ها کاملا نرم شد، درون یخ بریزید تا سفت گردد.

از کجا بخریم؟

لیوان مخصوص فالوده را می توانید از بازار و فروشگاه های مخصوص وسایل شیرینی پزی خریداری کنید.

نکته: اگر دوست داشتید خودتان هم می توانید لیوان فالوده را درست کنید. کاری ندارد. یک لیوان از جنس روی یا حتی از جنس پلاستیک بردارید و با یک میخ ته آن را مثل آب کش سوراخ کنید. می گردد یک لیوان مخصوص درست کردن رشته های فالوده.

منبع: همشهری آنلاین

به "با این روش در خانه فالوده شیرازی درست کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این روش در خانه فالوده شیرازی درست کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید