طرز تهیه بستنی خانگی با ماست در 3 مرحله

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، ماست بستنی یا ماست یخ زده، نوعی دسر مناسب روزهای گرم سال است که به راحتی در منزل تهیه می گردد.

طرز تهیه بستنی خانگی با ماست در 3 مرحله

بستنی جزو خوراکی های لذیذی است که از کوچک تا بزرگ به آن علاقه دارند؛ مخصوصا در فصل تابستان خوردن این خوراکی خوشمزه می تواند انرژی از دست رفته شما را باز گرداند؛ اگر در خانه فرزند کوچک دارید و یا دوست دارید در هر ساعت از شبانه روز در یخچال بستنی داشته باشید، احتیاجی نیست که هر بار هزینه بالایی بابت خرید بپردازید؛ خودتان در خانه می توانید بدون احتیاج به دستگاه بستنی ساز خوشمزه ترین بستنی ها را با طعم های مختلف درست کنید؛ به همین منظور در این مطلب از گردش 360 به دور دنیامگ می خواهید طرز تهیه بستنی خانگی با ماست را به شما آموزش دهیم.

طرز تهیه بستنی خانگی با ماست

بستنی ماستی یکی از انواع بستنی های خانگی است که به علت استفاده از ماست به جای خامه، بسیار سالم بودن و در صورتی که در خوردن آن زیاده روی کنید مریض نخواهید شد؛ طرز تهیه بستنی ساده به روش زیر است:

مواد لازم برای تهیه بستنی خانگی

  • 2 پیمانه ماست پرچرب
  • 1 پیمانه شیر
  • 1/2 پیمانه شکر
  • 1/2 قاشق چایخوری وانیل
  • یک قاشق غذا خوری آب لیمو ترش
  • کمی نمک
  • طعم دهنده طبیعی

روش تهیه بستنی خانگی با ماست (بستنی ماستی)

طرز تهیه بستنی خانگی با ماست به این صورت است که در ابتدا درون قابلمه، شیر و شکر را با هم مخلوط نموده و روی حرارت کم قرار دهید تا شکر کاملاً حل گردد. سپس ماست را با نمک و وانیل در ظرف مناسب مخلوط کنید. در این مرحله مخلوط شیر و شکر را به ظرف های ماست اضافه کنید و هم بزنید تا تمام مواد به خوبی مخلوط گردد. بعد از ترکیب شدن مواد آب لیمو ترش را به مخلوط اضافه نموده و دوباره هم بزنید. سپس مخلوط را در قالب های بستنی ریخته و به مدت یک ساعت در فریزر قرار دهید؛ بعد از گذشت این مدت زمان، مخلوط را از فریزر بیرون آورده، با همزن دستی 10 دقیقه هم بزنید و در نهایت مخلوط را داخل ظرفی دربسته در فریزر بگذارید تا کاملاً یخ بزند و آماده گردد. بهتر است 4 تا 5 ساعت صبر کنید و سپس آن را سرو کنید.

چند نکته مهم برای طعم دهی بهتر به بستنی

  • اگر مایل بودید بستنی ماستی طعم دار باشد، قبل از هم زدن مخلوط، به میزان دل خواه آب لیمو یا آب پرتقال طبیعی در آن بریزید.
  • تزیین روی بستنی طعم آن را دلپذیرتر می نماید. برای این کار می توانید از گیلاس، آلبالو، انار یا مغز پسته، آجیل ها، تکه های مرکبات و… بهره ببرید.
  • در موقع طعم دهی این قاعده را به خاطر داشته باشید که بهتر است افزودنی ها طعمی ترش یا قوی داشته باشند تا شیرینی داخل بستنی را متعادل نمایند.
پیشنهاد مطالعه: خورشت بادمجان بدون گوشتمنبع: پیام دلتا

به "طرز تهیه بستنی خانگی با ماست در 3 مرحله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه بستنی خانگی با ماست در 3 مرحله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید