8 تلویزیون بالای 65 اینچ برتر بازار؛ برترین ها برای خانه های بزرگ

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، تلویزیون نقش بسیار پررنگی را در دکوراسیون منزل ایفا می نماید، چرا که کاربران حداقل ساعاتی از روز را جلوی تلویزیون می گذرانند و علاقه مند هستند تا برنامه های دلخواه خود را با برترین کیفیت و وضوح تصویر دیدن نمایند. اگر چه دیدنی تلویزیون با صفحه نمایش بزرگتر لذت بیشتری دارد، اما یکی از فاکتورهای مهم برای انتخاب مناسب ترین تلویزیون، مقدار فضای منزل شماست. در صورتی که فضای کافی برای استفاده از تلویزیون بزرگ و بعلاوه بودجه لازم برای خرید آن را در اختیار دارید، با ما در این مطلب همراه شوید تا 8 تلویزیون بالای 65 اینچ برتر و باکیفیت موجود در بازار از برندهای مختلف را به شما معرفی و آنالیز کنیم.

8 تلویزیون بالای 65 اینچ برتر بازار؛ برترین ها برای خانه های بزرگ

تلویزیون کیو ال ای دی هوشمند جی پلاس مدل GTV-85PQ844CN سایز 85 اینچ

یکی از برترین تلویزیون های با ابعاد بزرگ بازار، تلویزیون کیو ال ای دی هوشمند جی پلاس مدل GTV-85PQ844CN است که قابلیت های پیشرفته ای را در اختیار کاربران قرار می دهد. این تلویزیون مجهز به یک پنل 85 اینچی تخت از نوع QLED است که محتواهای تصویری را با رزولوشن 4K برای شما به نمایش می گذارد و وضوح تصویر آن نیز به 2160 در 3840 پیکسل می رسد. شرکت جی پلاس برای این تلویزیون بالای 65 اینچ از سیستم عامل اندروید 11.0 استفاده نموده تا کاربران امکان نصب اپلیکیشن های دلخواه خود را روی این محصول داشته باشند. بعلاوه باید به پردازنده چهار هسته ای این محصول باکیفیت اشاره کنیم که محیط کاربری بسیار روان و سریعی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

قابلیت Quick Mirror روی این تلویزیون بزرگ جی پلاس وجود دارد و شما می توانید به طور مستقیم گوشی هوشمند خود را روی تلویزیون نمایش دهید. این تلویزیون در عین دارا بودن مشخصات فنی بسیار خوب، از لحاظ مصرف انرژی هم به شدت کم مصرف دانسته می گردد. تلویزیون جی پلاس مدل GTV-85PQ844CN، مجهز به گیرنده DVB-T2 است که به واسطه این گیرنده شما قادر خواهید بود شبکه های دیجیتالی HD متداول را روی تلویزیون دریافت کنید. بنابراین، احتیاجی به خرید یک دستگاه جداگانه برای این تلویزیون نخواهید داشت.

در این مدل علاوه بر وجود دو پورت USB 2.0، سه پورت HDMI و دو بلندگوی باکیفیت هم وجود دارد. این تلویزیون جی پلاس به صورت رومیزی قابل استفاده است، اما برای کاربرانی که دوست دارند تلویزیون خود را روی دیوار نصب نمایند نیز این امکان فراهم شده تا با استفاده از پایه مخصوص، این کار را انجام دهند. 16 گیگابایت حافظه داخلی برای این محصول در نظر گرفته شده و از طیف رنگی میلیاردی Billion Rich Color و فناوری HDR10 نیز پشتیبانی می نماید.

تلویزیون هوشمند 4k و هوشمند اندرویدی پاناسونیک مدل 75LX700 سایز 75 اینچ

پاناسونیک که از دیرباز به لطف کیفیت بسیار خوب محصولاتش مورد استقبال کاربران زیادی قرار گرفته، تلویزیون مدل 75LX700 را با مشخصات فنی قابل توجه روانه بازار نموده است. این تلویزیون هوشمند مجهز به یک پنل 75 اینچی تخت از جنس LED و 8 میلیون پیکسل است که قادر خواهد بود محتواهای ویدیویی شما را با کیفیت 4k (رزولوشن 2160 در 3840 پیکسل) برای کاربران به نمایش بگذارد. یک حاشیه بسیار نازک دورتادور نمایشگر این تلویزیون را در بر گرفته و هیچ گونه مزاحمتی برای دید کاربران به وجود نمی آورد. سیستم عامل این تلویزیون به اندروید نسخه 11 تجهیز شده و در داخل بورد اصلی تلویزیون، یک پردازنده چهار هسته ای 64 بیتی نصب شده تا تلویزیون در اجرای برنامه های مختلف قدرت لازم را داشته باشد.

به لطف این سیستم عامل، کاربران می توانند جدیدترین بازی ها و اپلیکیشن های روز جهان را روی این تلویزیون نصب نمایند. پایه های V شکل در دو طرف تلویزیون، علاوه بر زیبایی خاصش، استحکام بالایی در برابر هر گونه ضربه و فشار ایجاد می نماید. این تلویزیون مجهز به دو کانال صوتی است که هر کدام داری توان صوتی 10وات هستند و در مجموع صدایی با کیفیت 20 وات را به گوش کاربران می رساند. این مدل تلویزیون از فرمت های HDR 10 و HLG پشتیبانی نموده و عملکرد بسیار خوبی را برای پخش تصاویر ارائه می دهد.

این محصول مجهز به گیرنده دیجیتال داخلی نیز است تا کاربران احتیاجی به خرید گیرنده دیجیتال به صورت جداگانه نداشته باشند. پاناسونیک از قابلیت هوش مصنوعی یا MEMC در این محصول بهره برده که سرعت انتقال تصاویر را از 60 هرتز به 120 هرتز می رساند و محتواهای تصویری را به صورت شفاف تر و روان تر به نمایش می گذارد. این تلویزیون بالای 65 اینچ دارای سه عدد پورت HDMI، دو پورت USB و پورت های Optical و LAN بوده و از دستیار صوتی گوگل نیز به خوبی پشتیبانی می نماید. این تلویزیون به صورت رومیزی قابل استفاده است و به یاری پایه های مخصوص روی دیوار نیز نصب می گردد.

تلویزیون ال ای دی هوشمند دوو مدل DSL-75SU1800 سایز 75 اینچ

در بین برندهای فراورینماینده لوازم خانگی، دوو (Daewoo) به عنوان یک برند منحصربه فرد شناخته می گردد و در این میان تلویزیون ال ای دی هوشمند مدل DSL-75SU1800، یکی از برترین محصولات این شرکت است. این تلویزیون از یک پنل تخت 75 اینچی از جنس LED بهره می برد که محتواهای تصویری را با وضوح 4K و رزولوشن 2160 در 3840 برای کاربران به نمایش می گذارد. این تلویزیون از فناوری های پیشرفته پشتیبانی می نماید که منجر به ارائه تصاویر با پویایی بالا و شفافیت عالی می گردد.

تلویزیون LED هوشمند دوو مدل DSL-75SU1800 مجهز به سیستم عامل اندروید 9.0 است که کاربران می توانند با اتصال آن به اینترنت، اپ های مورد نظر خود را روی این محصول نصب نمایند. بعلاوه یک حافظه داخلی 8 گیگابایتی نیز روی این محصول در نظر گرفته شده تا کاربران از این بابت مسئله ای نداشته باشند. فناوری HDR این تلویزیون موجب می گردد که قابلیت تفکیک رنگ را به خوبی حس کنید، تصاویر را با جزئیات دقیق تری تماشا کنید و بیشترین میزان داینامیک رنج را داشته باشید.

این محصول مجهز به گیرنده داخلی DVBT، که یک گیرنده دیجیتال نسل سوم با امکان پشتیبانی از فرمت H256-HEVC است و احتیاج کاربران به خرید جداگانه گیرنده را رفع می نماید. از دیگر قابلیت های این تلویزیون بالای 65 اینچ می توان به رابط کاربری اختصاص هوما با قابلیت اجرای فرامین صوتی فارسی، سیستم راهنمای الکترونیکی برنامه ها و تکنولوژی ماشین زمان (Time shift) اشاره نمود. در سمت چپ این مدل دو درگاه USB از نوع USB2.0 دارد و سه عدد HDMI هم دیده می گردد. این محصول هم به صورت رومیزی و هم دیواری قابل استفاده است.

تلویزیون ال ای دی هوشمند جی پلاس مدل GTV-75PU824S سایز 75 اینچ

تلویزیون LED هوشمند مدل GTV-75PU824S، یکی از جدیدترین محصولات شرکت جی پلاس است که به تازگی وارد بازار شده و جهانیی از امکانات خوب را در اختیار شما قرار می دهد. اول از همه باید به پنل بزرگ 75 اینچی این محصول جی پلاس اشاره کنیم که از جنس LED است و به لطف پشتیبانی از رزولوشن تصویر 4K Ultra HD و فرکانس تازه سازی تصویر 60 هرتز، تجربه تماشایی فوق العاده ای را فراهم می نماید. قلب تپنده این محصول یک پردازنده چهار هسته ای است و به لطف داشتن سیستم عامل اندروید 11.0، کاربران می توانند اپلیکیشن های دلخواه خود را روی آن نصب نمایند.

این تلویزیون بالای 65 اینچ جی پلاس از فناوری Mobile Connection بهره می برد که به وسیله آن شما می توانید گوشی هوشمند خود را به تلویزیون متصل کنید و با گوشی خود کنترل تلویزیون را به دست بگیرید. این محصول بعلاوه از خوانش میلیاردها رنگ غنی پشتیبانی می نماید که به لطف آن کاربران وضوح تصویر بسیار بالاتری در تفکیک رنگ ها را تماشا خواهند کرد. در پشت بدنه این تلویزیون سه پورت HDMI و دو پورت USB 2.0 به جهت اتصال کنسول های بازی و انواع لوازم جانبی در نظر گرفته شده و بعلاوه باید به گیرنده دیجیتال داخلی این محصول نیز اشاره کنیم که امکان پشتیبانی از کانال های با فرمت HEVC-H265 را نیز برای کاربران به همراه می آورد.

تلویزیون LED هوشمند مدل GTV-75PU824S مجهز به دو بلندگو با حداکثر توان خروجی 10 وات است که کیفیت صدای مناسبی دارد و از استاندارد صوتی Clear Voice نیز پشتیبانی می نماید. این تلویزیون جی پلاس به صورت رومیزی قابل استفاده است، اما برای کاربرانی که علاقه دارند تلویزیون خود را روی دیوار نصب نمایند نیز این امکان فراهم شده تا با استفاده از پایه مخصوص، این کار را انجام دهند. ابعاد این تلویزیون بدون پایه به 950 در 1040 سانتی متر می رسد و مصرف انرژی بسیار پایینی نیز دارد.

تلویزیون هوشمند ال ای دی سونی مدل KD-85X85J سایز 85 اینچ

سونی که از دیرباز به عنوان یکی از برترین و مطرح ترین فعالان در حوزه فراوری لوازم صوتی و تصویری شناخته می گردد، تلویزیون مدل KD-85X85J را روانه بازار نموده است. این تلویزیون که محصول سال 2021 این شرکت است، از یک پنل بسیار بزرگ 85 اینچی با نور پس زمینه Direct LED و از جنس VA بهره می برد و محتواهای تصویری را با کیفیت 4K برای کاربران به نمایش می گذارد. سونی در این محصول از فناوری Frame Dimming بهره برده که نور پس زمینه را کنترل می نماید و کنتراست تصویر لازم را ارائه می دهد.

این تلویزیون به لطف پشتیبانی از رفرش ریت 120 هرتزی، برای انجام بازی های روز جهان بسیار مناسب است و به یاری تکنولوژی Motionflow XR 960 صحنه های سریع را به صورت کاملاً واضح و شفاف نشان می دهد. نمایشگر این تلویزیون از عمق رنگ 10 بیتی پشتیبانی نموده و به یاری تکنولوژی Live Color و Triluminos Pro طیف گسترده ای از رنگ های طبیعی و دقیق را فراوری می نماید. سیستم عامل اندروید 10 روی این محصول سونی به صورت پیش فرض نصب شده تا کاربران امکان نصب اپ های مورد علاقه خود را روی تلویزیون داشته باشند.

سونی مدل KD-85X85J مجهز به سیستم صوتی 2 کاناله است و بلندگوهای آن در مجموع از توان خروجی 20 وات برخوردار هستند. سونی از سیستم صوتی Bass Reflex و X-Balanced در این محصول بهره برده تا کیفیت صدای بسیار خوبی را به گوش شما برساند. این تلویزیون به یاری تکنولوژی Ambient Optimization و سنسور نور، میزان روشنایی صفحه نمایش را با توجه به شرایط نوری محیط تنظیم می نماید و دارای 4 درگاه HDMI، یک درگاه USB 3.0 و یک درگاه USB 2.0 است.

از دیگر قابلیت های پرشمار این محصول حرفه ای می توان به تکنولوژی Nvidia G-Sync، حالت بازی یا Game Mode، پشتیبانی از تکنولوژی DTS Digital Surround، پشتیبانی از Apple HomeKit و 16 گیگابایت حافظه داخلی اشاره نمود. این تلویزیون بالای 65 اینچ سونی بعلاوه از اینترنت اشیاء (IoT) پشتیبانی می نماید و شما قادر خواهید بود به وسیله دستیار صوتی گوگل لوازم خانگی هوشمند و خانه هوشمند خود را مدیریت و کنترل نمایید.

تلویزیون ال ای دی هوشمند تی سی ال مدل 75P735 سایز 75 اینچ

مدل 75P735، یک محصول بسیار خوب و باکیفیت از برند تی سی ال است که قابلیت های بسیار مناسبی دارد و کاربران از خرید آن به هیچ عنوان پشیمان نخواهند شد. این تلویزیون 75 اینچی، مجهز به نمایشگری از جنس LED تخت است که نسبت تصویر 16:9 دارد و تصاویر را با رزولوشن 2160 × 3840 پیکسل یا همان 4K به کاربران ارائه می دهد تا از تماشای محتواهای ویدیویی با بالاترین کیفیت ممکن لذت ببرند. این تلویزیون مجهز به سیستم عامل اندروید 11 و رابط کاربری Google TV است که قابلیت نصب طیف گسترده ای از اپلیکیشن ها را برای کاربران به ارمغان می آورد.

تلویزیون LED هوشمند تی سی ال مدل 75P735، دارای پورت های HDMI، USB و Ethernet است که امکان اتصال به دستگاه های جانبی مانند کنسول بازی، دی وی دی پلیر و دستگاه های ذخیره سازی را فراهم می نماید. بعلاوه، قابلیت بلوتوث برای اتصال به دستگاه های صوتی بی سیم نیز در این محصول فراهم شده که بسیار کاربردی خواهد بود. این تلویزیون بالای 65 اینچ با استفاده از دو فناوری HDR10 و Dolby vision، رنگ هایی زنده و واقعی را برای کاربران به نمایش در می آورند و تصاویر کنتراست بالایی نیز دارند. این محصول به طور کامل از زبان فارسی نیز پشتیبانی می نماید.

دو بلندگو با حداکثر توان خروجی 15 وات به عنوان سیستم صوتی این تلویزیون 75 اینچی در نظر گرفته شده که صدایی تفکیک شده و شفاف را به گوش کاربران می رساند. بعلاوه باید به دو گیگابایت حافظه رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی این محصول اشاره کنیم که فضای ذخیره سازی مناسبی را در اختیار کاربران قرار می دهد. این محصول قابلیت استفاده هم به صورت رومیزی و هم روی دیوار را دارد تا کاربران دغدغه ای از این بابت نداشته باشند. بعلاوه قابلیت Time Shift هم روی این تلویزیون تعبیه شده تا شما بتوانید برنامه های مورد علاقه خود را سر فرصت تماشا کنید.

تلویزیون ال ای دی هوشمند شیائومی مدل P1E سایز 65 اینچ

شیائومی نه فقط در حوزه گوشی های هوشمند، بلکه در حوزه لوازم خانگی نیز محصولات بسیار خوبی را روانه بازار نموده که تلویزیون هوشمند مدل P1E، یکی از برترین آن هاست. این تلویزیون علاوه بر مجهز بودن به طیف گسترده ای از قابلیت های پیشرفته، صرفه مالی مطلوبی هم دارد. شیائومی مدل P1E مجهز به یک پنل 65 اینچی تخت از نوع P1E با رفرش ریت 60 هرتزی و رزولوشن تصویر 4K است و به لطف پشتیبانی از قابلیت هایی نظیر HDR10 ،HLG ،Dolby Vision می تواند تصاویری با جزئیات بسیار بالا را به نمایش بگذارد. از دیگر مزایای این نوع تکنولوژی می توان به ایجاد میزان بزرگ تر برای مانیتور، طول عمر بیشتر و صرفه جویی در مصرف انرژی اشاره نمود.

تلویزیون LED هوشمند شیائومی مدل P1E به صورت رومیزی قابل استفاده است، اما برای کاربرانی که دوست دارند تلویزیون خود را روی دیوار نصب نمایند نیز این امکان فراهم شده تا با استفاده از پایه مخصوص، این کار را انجام دهند. این محصول پشتیبانی فوق العاده ای در پخش نورهای تاریک و روشن دارد و تصاویری که پخش می نماید به واقعیت خود بسیار نزدیک هستند. برای روان تر نشان دادن تصاویر، شیائومی از تکنولوژی MEMC در تلویزیون P1E بهره برده که به طور اتوماتیک فریم های مصنوعی را به محتوایی با نرخ فریم پایین و بدون لگ و لرزش در می آورد.

این تلویزیون شیائومی از یک پردازنده 4 هسته ای به عنوان مغز متفکر خود بهره می برد که 16 گیگابایت حافظه داخلی و 2 گیگابایت حافظه رم آن را در انجام امور پردازشی همراهی می نمایند. علاوه بر این، باید به سیستم عامل اندروید 11 که به صورت پیش فرض روی این نصب شده نیز اشاره کنیم که کاربران به لطف آن، امکان دانلود و نصب انواع اپلیکیشن ها را روی تلویزیون خود خواهند داشت. مدل P1E دارای سیستم صوتی Dolby Audio و DTS با پشتیبانی از سیستم صوتی دو کاناله است که در نهایت صدای شفاف و عالی را به گوش شما می رساند.

در نهایت باید به کنترل 360 درجه بلوتوثی، زاویه نمایش تصویر 178 درجه ای، سه درگاه HDMI، دو درگاه USB و پشتیبانی از دستیار صوتی گوگل این تلویزیون پرامکانات شیائومی اشاره کنیم.

تلویزیون ال ای دی هوشمند سونی مدل 85X85K سایز 85 اینچ

در نهایت می پردازیم به معرفی و آنالیز یکی دیگر از محصولات فوق العاده سونی یعنی تلویزیون هوشمند مدل 85X85K. این تلویزیون مجهز به نمایشگر بزرگ 85 اینچی با نور پس زمینه Direct LED و پنل از جنس VA است که محتواهای ویدیویی را با رزولوشن 3840 × 2160 پیکسل یا همان 4K Ultra HD به کاربران ارائه می دهد. تکنولوژی Motionflow XR 960 به کار رفته در این تلویزیون بالای 65 اینچ سونی، صحنه های سریع را شفاف نمایش می دهد. از آنجایی که قاب این تلویزیون بسیار باریک است، چشمان شما به طور طبیعی روی تصاویر متمرکز می گردد.

این تلویزیون سونی به لطف پشتیبانی از فناوری HDR، محدوده رنگی گسترده تر و تصاویر با تنوع رنگ بیشتری را به نمایش می گذارد و همین عامل موجب ایجاد تصاویر با کنتراست بالا و جزئیات رنگی کمیاب می گردد. این محصول از سیستم عامل Android TV بهره می برد که به کاربران اجازه می دهد به آسانی به انواع برنامه ها، بازی ها و خدمات آنلاین دسترسی داشته باشند. بعلاوه باید به پردازنده X1 سونی اشاره کنیم که به بهینه سازی کیفیت تصاویر می پردازد. این محصول پشتیبانی از دستیار صوتی گوگل و الکسا را نیز دارد.

یک ورودی ویدیوی ترکیبی، چهار پورت HDMI و دو پورت USB برای این تلویزیون در نظر گرفته شده و دو بلندگو با حداکثر توان خروجی 10 وات نیز به عنوان سیستم صوتی به انجام وظیفه می پردازند. این محصول دارای WiFi داخلی (802.11ac) همراه با بلوتوث نسخه 4.2 است و از نرخ تازه سازی تصویر 120 هرتز، حافظه داخلی 16 گیگابایتی، DTS Digital Surround و Dolby Audio و Dolby Atmos پشتیبانی می نماید.

سخن پایانی

این روزها که استفاده از تلویزیون تنها به تماشا برنامه های تلویزیونی ختم نمی گردد و موارد استفاده فراوانی از جمله بازی ها دارد، تلویزیون های با صفحه نمایش بزرگ هواداران بسیار زیادی پیدا نموده است. در این مطلب به معرفی و آنالیز 8 تلویزیون بالای 65 اینچ برتر و پرامکانات موجود در بازار پرداختیم تا اگر قصد خرید این دسته از محصولات را برای منزل خود دارید، خیلی سریع تر به تلویزیون مد نظر خود دسترسی پیدا کنید.

شما تجربه خرید کدام محصول معرفی شده را دارید؟ به نظر شما کدام یک از تلویزیون های معرفی شده در این مطلب ارزش خرید بالاتری دارد؟ لطفاً نظرات خود را در این رابطه با ما و سایر کاربران گردش 360 به دور دنیا به اشتراک بگذارید.

منبع: دیجیکالا مگ

به "8 تلویزیون بالای 65 اینچ برتر بازار؛ برترین ها برای خانه های بزرگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 تلویزیون بالای 65 اینچ برتر بازار؛ برترین ها برای خانه های بزرگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید