گردش اقتصادی هزار میلیاردی فن بازارها در کشور

به گزارش گردش 360 به دور دنیا به نقل از پارک فناوری پردیس، محمد صالح خالقی با بیان اینکه کار اصلی دفاتر فن بازارها توسعه بازار فناوری است، گفت: اگر در زیست بوم فناوری مبادله ای انجام گردد، دفاتر فن بازار و کارگزاران تجارت فناوری تسریع و تسهیل این مبادلات را انجام می دهند. این مبادلات اعم از فروش محصولات فناورانه و های تک، جمع آوری سرمایه برای اختراعات و استارت آپ ها و بعلاوه موضوع انتقال دانش فنی و برطرف نیازهای فناورانه با استفاده از توان داخلی است.

گردش اقتصادی هزار میلیاردی فن بازارها در کشور

دبیر شبکه فن بازار ملی ایران ادامه داد: در نظر داریم سال جاری برنامه های بین المللی در شبکه فن بازار ملی هم داشته باشیم. البته دستیابی به این هدف مورد نظر زمانبر خواهد بود، ولی در کوشش هستیم ارتباطات بین المللی کارگزاران تجارت فناوری با کارگزاران دیگر کشورها بیشتر گردد.

او ادامه داد: ما در صدد هستیم در طرح بین المللی شبکه ملی فن بازار، فرصت های صادراتی خودمان را به دیگر کشورها معرفی و فرصت های سرمایه گذاری را از سرمایه گذاران دیگر کشورها برای کشور جذب کنیم. هدف ما یاری به زیست بوم فناوری و نوآوری کشور برای جذب سرمایه و دانش علمی است.

دبیر شبکه ملی فن بازار کشور گفت: تا به امروز بیش از هزار میلیارد تومان گردش اقتصادی داشته ایم. اما ذکر این نکته مهم است که تنها در یک سال گذشته، توانستیم با یاری کارگزاران تجارت فناوری و مدیران فن بازار حدود 500 میلیارد تومان گردش اقتصادی داشته باشیم. مجموعه این مبالغ در بازاریابی های محصولات فناورانه و سرمایه گذاری های لازم برای استارت اپ ها، اختراعات و شبکه نوآوری کشور بوده است.

خالقی گفت: نسبت هزینه به این گردش اقتصادی بیش از 150 برابر بوده یعنی ما با هزینه بسیار کمتر گردش اقتصادی مورد نظر را رقم زده ایم و درآمدها بیش از 150 برابر سرمایه گذاری ها بوده است.

وی گفت: تا کنون 50 شرکت کارگزاری با فن بازار ملی ایران همکاری نموده و کوشش داریم تا انتهای سال این عدد به 70 کارگزار برسد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "گردش اقتصادی هزار میلیاردی فن بازارها در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردش اقتصادی هزار میلیاردی فن بازارها در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید