هدست گیمینگ باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، اگر می خواهید هنگام اجرای بازی تجربه لذت بخش تری داشته باشید، باید از هدست گیمینگ استفاده کنید. اما چنین هدستی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ در ادامه به این موضوع می پردازیم.

هدست گیمینگ باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

کیفیت صدا و حذف صدای محیط

اگر از هدست های مختلف استفاده کرده اید، احتمالا بارها شده که صدای شلیک را از سمت چپ شنیده اید ولی در واقع پشت سر کاراکتر شما این شلیک اجرا شده است. یا مثلا دشمن در یک منطقه به خصوص بمب کار گذاشته اما شما فکر کرده اید این بمب در مکان دیگری قرار گرفته است. این ها نمونه هایی از کیفیت صدای ضعیف هستند. به طور تعیین حین اجرای بازی باید موقعیت دقیق صداها را تشخیص بدهید.

اگرچه کیفیت صدا برای تمام هدست ها اهمیت زیادی دارد، اما این موضوع برای هدست های گیمینگ مهم تر است زیرا به شما اجازه می دهد خیلی سریع با توجه به صداهای دریافتی واکنش نشان دهید. باید در پی هدستی باشید که در کنار غرق کردن شما در دنیای بازی، وضوح بسیار خوبی هم ارائه می دهد. از طرف دیگر نباید قابلیت حذف صدای محیط را از قلم بیندازیم که این تعیینه هم برای گیمرها اهمیت زیادی دارد.

مناسب بودن بدنه هدست

کسانی که به طور مرتب از هدست استفاده نمی کنند، اهمیت تنظیم بدنه را دست کم می گیرند. به عنوان یک گیمر، ممکن است در طول روز و شب ساعات زیادی پای سیستم باشید. اما اگر خود هدست چندان مناسب و راحت نباشد، گوش های شما با درد زیادی روبرو می شوند و حتی ممکن است دچار سردرد هم شوید.

مشکل امتحان کردن هدست ها این است که برداشت اولیه ممکن است گمراه کننده باشد زیرا معمولا در ابتدا همه چیز عالی به نظر می رسد. اما زمانی که برای مدت طولانی از آن استفاده می کنید، دردسرها شروع می شوند. برای قضاوت دقیق در مورد راحت بودن یک هدست، باید حداقل 30 دقیقه تا نیم ساعت از آن استفاده کنید.

به همین دلیل خواندن نظرات افرادی که مدتی از هدست موردنظر استفاده کرده اند، اهمیت زیادی دارد. البته میزان راحت بودن یا نبودن یک هدست تا حدی موضوع سلیقه ای محسوب می شود و بنابراین بهتر است از جایی هدست بخرید که بتوانید بعد از یک یا دو روز استفاده آن را پس بدهید.

در رابطه با خود بدنه هم باید بگوییم که هدست نباید به سر و گوش شما فشار بیاورد. همچنین بالشتک های استفاده شده بر روی اسپیکرها هم باید نرم باشند و از داغ شدن گوش شما جلوگیری کنند. به یاد داشته باشید که هدست ایده آل باید به گونه ای داشته باشید که بعد از چند ساعت استفاده اصلا حضور آن را فراموش کنید.

میکروفون باکیفیت

گیمرها در بسیاری از بازی های آنلاین همواره در حال صحبت کردن با یکدیگر هستند. با برقراری ارتباط با دیگر اعضای تیم می توانید استراتژی های مهمی را برنامه ریزی کنید. بنابراین دوستان و هم تیمی های شما باید صدایتان را به طور شفاف و بدون هرگونه نویزی بشنوند. یک میکروفون خوب باید بتواند در محیط پرسروصدا هم صدای محیط را تا حد زیادی حذف کند.

از دیگر ویژگی های مهم، باید به وجود دکمه میوت در بدنه هدست اشاره کنیم. به عنوان مثال اگر هنگام بازی کردن باید با تلفن صحبت کنید، با استفاده از چنین دکمه ای به سرعت و به راحتی می توانید میکروفون را میوت کنید. روز به روز شمار افرادی که بازی ها را استریم می کنند، بیشتر می شود و اگر هم شما به این کار علاقه دارید باید یک هدست دارای میکروفون باکیفیت بخرید.

سازگاری با دستگاه ها

لزوما تمام هدست های گیمینگ با تمام دستگاه ها سازگار نیستند. به عنوان مثال هدستی که برای کامپیوتر ساخته شده، ممکن است تمام قابلیت های آن هنگام اتصال به ایکس باکس قابل استفاده نباشد. بنابراین قبل از خرید هدست گیمینگ باید به این موضوع توجه کنید.

پایین بودن تاخیر

تاخیر ورودی، تاخیر بین ورود صدا از طریق هدفون و شنیدن آن، عامل دیگری است که باید در نظر بگیرید. هرچقدر در بازی ها این تاخیر ورودی ها کمتر باشد، می توانید واکنش سریع تری به صداها نشان دهید. به طور کلی معمولا هدست های گیمینگ با سیم در این زمینه مشکل چندانی ندارند. اما بسیاری از هدست های بی سیم در این زمینه با تاخیر بیشتری روبرو هستند. البته فقط گیمرهای حرفه ای متوجه چنین ضعفی می شوند. اما در نهایت بسیاری از گیمرها ترجیح می دهند از هدست های گیمینگ با سیم استفاده کنند زیرا دردسرهای کمتری دارند.

منبع: How To Geek

منبع: دیجیکالا مگ

به "هدست گیمینگ باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدست گیمینگ باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید