نشست هم اندیشی مدیران آزمون استان در دانشگاه مازندران برگزار گردید

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، خبرگزاری خبرنگاران- با حضور معاون وزیر و رییس سازمان سنجش آموزش کشورنشست هم اندیشی مدیران آزمون استان در دانشگاه مازندران برگزار گردید .

نشست هم اندیشی مدیران آزمون استان در دانشگاه مازندران برگزار گردید

به گزارش خبرنگارگردش 360 به دور دنیادفترمازندران درشهرستان بابلسر، نشست هم اندیشی مدیران آزمون استان مازندران با حضور دکتر عبدالرسول پورعباس معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان سنجش آموزش کشور در روز چهارشنبه 27 بهمن 1400 در سالن شهید آوینی دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران برگزار گردید.

روشن و اثربخش را در آینده داریم و در جهت حرکت رو به جلوی دانشگاه ها، آن دانشگاه هایی برتر هستند که بتوانند در زندگی مردم اثر مستقیم داشته باشند.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر این که دانشگاه ها باید توسعه فناوری ها را به مردم هدیه دهند و در جهت توسعه کشور، آموزش های مهارتی را با مشاغل گره بزنند، اضافه کرد: با این ماموریت تازه، احساس می گردد که ما راه روشنی را در پیش داریم و البته در این راه، ارزیابی دانشگاه های برتر نیز تنها بر اساس تعداد مقالات، استاد و دانشجو محک زده نمی گردد، بلکه اثرگذاری آنان در جامعه، باید با توسعه فناوری های تازه، آموزش های مهارتی که با مشاغل گره خورده باشد و ایجاد صلاحیت حرفه ای، سنجیده گردد.

دکتر پورعباس با اشاره به فراگیری مدرک گرایی، بر لزوم تربیت افراد برای کسب صلاحیت حرفه ای تاکید نمود و گفت: سازمان سنجش، یک دوره تحول را در دوره های گذشته پشت سر گذاشت و تمامی فعالیت های سازمان از یک دولت کاغذی به یک دولت الکترونیک تبدیل شد که با این رخداد، کلیه امور به نحو شایسته ای اجرا شده و بدون هیچ مسئله ای، کار خود را دنبال کرد.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان این نکته که ما باید در جهت ایجاد تحول تازه، طرح نویی داشته باشیم و در جهت از بین بردن حساسیت کنکور و حذف استرس ها گام برداریم، به بالارفتن نگرانی داوطلب در پی واردشدن خدشه به امنیت آزمون ها، بر لزوم ارتقای سطح امنیت آزمون اشاره نمود و با تاکید بر این که باید آرامش را به همه خانواده ها و داوطلبان هدیه دهیم، حرکات، رفتار و روش مدیریت مدیران آموزشی را بر روی همه مردم، اثرگذار دانست.

معاون وزیر علوم در خاتمه سخنان خود با تاکید بر برداشتن گام اساسی در طراحی و اجرای روش های نوین، از برگزاری آزمون ها از سال 1403 به صورت هوشمند، دیجیتال و الکترونیک اطلاع داد و با اشاره به این که پیش بینی می گردد در آینده، در لحظه، 10 میلیون آزمون دهنده تحت پوشش نهاده شده گردد، نوید داد که آزمون های ما در آرامش، صحت و امنیت کامل برگزار خواهد شد و همگان نسبت به برداشتن گام های اساسی در جهت توسعه عدالت آموزشی، کوشش خواهیم کرد.

از سرگیری آموزش حضوری در دانشگاه ها از ابتدای سال 1401

دکتر حشمت اله علی نژاد سرپرست دانشگاه مازندران نیز در این مراسم با تاکید بر این که دانشگاه مازندران به عنوان دانشگاه تعیین استان، جلسات متعددی با دیگر دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان جهت از سرگیری آموزش حضوری دانشگاه ها در نیم سال دوم برگزار نمود، به تصمیم این جلسه برای برگزاری آموزش در مقطع تحصیلات تکمیلی به صورت حضوری اشاره نمود و گفت: با توسعه سویه تازه کرونا، انجام مجدد آموزش مجازی در دستور کار نهاده شد.

سرپرست دانشگاه مازندران با اشاره به کاهش کیفیت آموزش با آموزش مجازی، بر لزوم از سرگیری آموزش حضوری در دانشگاه ها از ابتدای سال 1401 تاکید نمود و برای افزایش کیفیت آزمون ها و بهره وری مناسب دانشجویان از این فرایند، خواهان برطرف تاخیر در اعلام نتایج آزمون کارشناسی، کارشناسی ارشد و استعداد درخشان شد.

یادآور می گردد: پیش از شروع این نشست، دکتر عبدالرسول پورعباس معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان سنجش آموزش کشور و هیات همراه با حضور در یادمان شهدای گمنام پردیس دانشگاه، با نثار گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد. هم چنین در خاتمه این نشست، برنامه پرسش و پاسخ در مورد مسائل و چالش های موجود در برگزاری آزمون و ارایه راه چاره در این خصوص انجام شد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "نشست هم اندیشی مدیران آزمون استان در دانشگاه مازندران برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست هم اندیشی مدیران آزمون استان در دانشگاه مازندران برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید