نبرد نابرابر بچه غول ها در خیابان

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، ریسپکت بهمن موتور، سدان تازهی است که با وجود رونمایی رسمی، هنوز سروکله اش در خیابان پیدا نشده است. این خودرو رفتاری مرموزانه در پیش گرفته و حتی نمی توان گفت قیمت آن حدودا چقدر است. این در حالی است که قیمت شاهین G به عنوان یک سدان کم ادعا در بازار به 380 میلیون تومان می رسد. بین خودرو های تازه و تقریبا تازه وارد با دوتا پیکاپ روبرو هستیم؛ جک T8 و فوتون تازه. هر دوی آن ها برای آفرود مناسب هستند. به شرط اینکه دلتان بیاید برای گاز دادن در کویر حدود یک میلیارد تومان پول خرج کند. تیارا، فیدلتی و KMC K7 را هم به عنوان سه تا بچه غول با قابلیت سواری هفت نفره زیر نظر بگیرید. قیمت آن ها را حدود یک تا 1.4 میلیارد تومان مشخص نموده اند که هر طوری نگاه کنید، عادلانه به نظر نمی رسد.

نبرد نابرابر بچه غول ها در خیابان

مکث تیارا؛ احتمالا یک میلیارد

حداکثر سرعت تیارا به 180 کیلومتر بر ساعت می رسد

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، مکث تیارا به وسیله برند شناخته شده بایک در چین فراوری می گردد که در بازار ایران عملکردی تقریبا قابل قبول داشته است. گیربکس شش سرعته اتوماتیک، ترمز اتومات و سنسور نقطه کور جزو مزایایی این خودرو به حساب می آیند، اما برگ برنده اصلی مکث تیارا را باید ظرفیت هفت نفره آن دانست. مکث تیارا با موتور توربو شارژ 1500 سی سی عرضه می گردد که توانایی فراوری 155 اسب بخار را دارد. حداکثر سرعت خودرو به 180 کیلومتر بر ساعت می رسد. از معایب مکث تیارا باید به همین پیشرانه نسبتا ضعیف اشاره نمود که آنچنان با بدنه سازگار نیست. طراحی داخلی هم چنگی به دل نمی زند.

KMC K7؛ 1.4 میلیارد

KMC K7 فضای داخلی بزرگی دارد و پیشرانه آن با بدنه هماهنگ است

موتور KMC K7 با ظرفیت 1500 سی سی به توربو شارژ مجهز شده است و توانایی فراوری 161 اسب بخار را دارد. این خودرو به گیربکس شش دنده اتومات مجهز است و حداکثر سرعت آن به 195 کیلومتر بر ساعت می رسد. اگر بخواهیم به مزیت های KMC K7 اشاره کنیم، قطعا بزرگترین آن ها طراحی متفاوت و به روز بدنه خواهد بود. KMC K7 فضای داخلی بزرگی دارد و پیشرانه آن با بدنه هماهنگ است. با این حال وقتی کار به ایراد گرفتن برسد، می توان وجود تنها چهار ایربگ را بهانه قرار داد.

شاهین؛ 370 میلیون

شکایت ها از مسائل برقی شاهین زیاد است

شاهین به موتور 1500 سی سی با قابلیت توربوشارژ مجهز است. این موتور با گشاور 178 نیوتن متر کار می نماید و توانایی فراوری 110 اسب بخار را خواهد داشت. شاهین در شرایط ایده آل قادر است صفر تا 100 را در 13.4 ثانیه پر کند. ممکن است طراحی بدنه شاهین را زیبا ندانید، اما اگر این خودرو را با فراوریات قبلی ایرانی مقایسه کنیم، چاره ای جز دادن نمره قبول نداریم. شاهین بعلاوه از امکانات رفاهی قابل قبولی برخوردار است؛ امکاناتی مثل سانروف، سیستم ورود بدون کلید، تریم چرم داخلی و رینگ آلومینیومی. با این حال کیفیت پایین ساخت داشبورد و صدای بالای موتور همان ابتدای کار توی ذوق می زنند. نبود سیستم کنترل پایداری و استفاده از تکنولوژی قیدیمی در ساخت قطعات را به سختی می توان پذیرفت. گزارش های زیادی درباره وجود مسائل برقی در شاهین وجود دارد.

فیدلیتی؛ 1.3 میلیارد

فیدلیتی از موتور 1500 سی سی با قابلیت توربورشارژ برخوردار است

گیربکس خشک اولین ضربه را به حیثیت فیدلیتی وارد می نماید. این موضوع باعث می گردد در ترافیک سنگین، گیربکس خیلی زود داغ کند. فراوریکننده بعلاوه با خساست باورنکردنی در ساخت تهویه از عملکرد دستی استفاده نموده که با توجه به قیمت ماشین واقعا ناامیدکننده است. در ازای این نقاط ضعف کسی که فیدلیتی می خرد، احتمالا طراحی زیبای آن را ستایش می نماید. فیدلیتی در مقایسه با رقبا امکانات زیادی دارد (به جز دکمه های دستی تهویه) و پیشرانه آن قدرتمند است. فیدلیتی از موتور 1500 سی سی با قابلیت توربورشارژ برخوردار است که می توانند 155 اسب بخار قدرت فراوری کند. گیربکس شش سرعته اتومات و حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت و امکان تبدیل شدن به یک ماشین هفت نفره از دیگر قابلیت های فیدلیتی هستند.

جک T8؛ حدود یک میلیارد

جک T8 را باید خودرویی ایده آل برای آفرود بدانیم

پیشرانه و گیربکس در جک T8 از هماهنگی ستایش آمیزی برخوردار هستند. این مسئله شتاب بسیار خود را به ارمغان می آورد و باعث می گردد جک T8 را خودرویی ایده آل برای آفرود بدانیم. سیستم کنترل پایداری، حالت چهار چرخ سبک و سنگین احتمالا در کویر حسابی راننده را سرشوق می آورد. جک T8، به سیستم ورود بدون کلید و کروز کنترل هم مجهز است. موتور 2000 سی سی آن به توربوشارژ مجهز شده و توانایی فراوری 174 اسب بخار را دارد. حداکثر سرعت آن به 150 کیلومتر بر ساعت می رسد. سواری خشک، جنس بد استفاده شده در ساخت کابین و طراحی داخلی معمولی مهمترین معایب جک T8 هستند. ضمن اینکه این خودرو تنها با گیربکس دسته عرضه می گردد و خریداران شانس استفاده از نمونه گیربکس دستی را ندارند.

فوتون تازه؛ حدود 800 میلیون

می توانید تجهیزات تویوتا هایلوکس را روی فوتون تازه ببندید

فوتون تازه با موتور 2000 سی سی مجهز به توربوشارژ عرضه می گردد و 200 اسب بخار قدرت دارد. فوتون تازه یک خودرو دو دیفرنسیل است که به گیربکسی با پنج دنده اصلی مجهز شده و حداکثر سرعت آن را باید 150 کیلومتر بر ساعت محاسبه کرد. از مزایای فوتون تازه باید به پیشرانه قدرتمند و توانایی های آفرود مناسب اشاره نمود. امکانات ایمنی و رفاهی فوتون تازه زیاد است و اگر به امکانات بیشتری نیازمند بودید، می توانید تجهیزات تویوتا هایلوکس را روی فوتون تازه ببندید. در ازای این سخاوتمندی، فوتون تازه در بازار چندان طرفدار ندارد. پس برای فروش آن احتمالا متحمل کمی دردسر خواهید شد.

ریسپکت؛ نامشخص

بخشی از سیستم فنی ریسپکت با چری آریزو 5 و آریزو 6 مشترک است

ریسپکت با گیربکس CVT عرضه می گردد و موتوری با حجم 1500 سی سی که به توربو شارژ مجهز است. حداکثر سرعت ریسپکت به 190 کیلومتر بر ساعت می رسد. خریداران ریسپکت احتمالا بیشتر جذب امکانات مناسب و کیفیت طراحی داخلی آن می شوند. بخشی از موتور و سیستم فنی ریسپکت با چری آریزو 5 و آریزو 6 مشترک است. به گزارش گردش 360 به دور دنیا، به این ترتیب احتمال اینکه برای تامین قطعات فنی دچار دردسر شوید، پایین است. فراوری ریسپکت در کشور به وسیله بهمن موتور انجام می گیرد. در سوی مقابل طراحی سخت ریسپکت را باید جزو اولین نقاط منفی قرار داد. گیربکس CVT را هم نمی توان خیلی دوست داشت، چون باعث کاهش توانایی حرکت خودرو می گردد و لذت رانندگی را پایین می آورد.

منبع: فرارو

به "نبرد نابرابر بچه غول ها در خیابان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نبرد نابرابر بچه غول ها در خیابان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید