تحقق رویای چانگان با سدان شنلن C385

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، شرکت چانگان اخیراً از سدان پیشرفته خود تحت نام شنلن C385 رونمایی نموده است. محصولی که تمام استاندارد های روز جهان را در خود دارد و از بالاترین سطح امکانات در رده سدان های کامپکت برخوردار است. با این اوصاف چانگان شنلن C385 قرار است در امسال میلادی به بازار چین عرضه گردد و رویای این خودروساز چینی را تحقق ببخشد.

تحقق رویای چانگان با سدان شنلن C385

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، احتمالا زمانی که با نام سدان تازه چانگان برخورد کردید، متوجه شدید که این خودروساز تا به امروز خط فراوریی به نام شنلن نداده است. در واقع درست حدس زده اید. این برند تازه ای است که خودروساز مشهور چینی با همکاری هواوی و کمپانی CATL راه اندازی نموده است. برندی که قرار است به فراوری خودرو های برقی بپردازد. حالا هم سدان C385 نخستین محصول این برند است.

به نطر می رسد که هدف چانگان از فراوری شنلن C385 رقابت با رقبای قدری همانند تسلا مدل 3، بی وای دی سیل، نیو ET5 و... باشد.

در خصوص قیمت این خودرو هنوز چانگان چیزی اعلام ننموده است. اما رسانه های خودرویی چین پیش بینی می نمایند که این سدان کامپکت بین 200 تا 300 هزار یوان، معادل 30 هزار و 582 دلار تا 45 هزار و 873 دلار قیمت داشته باشد. به عبارت دیگر چانگان شنلن C385 با حساب دلار 28 هزار تومانی بین 856 میلیون تومان تا یک میلیارد و 284 میلیون تومان برای خریدار آب می خورد.

اما اگر قرار باشد روزی شرکای تجاری چانگان در ایران، این خودرو را مونتاژ و عرضه نمایند، بعید است که چانگان شنلن C385 را با ارقامی کمتری از یک میلیارد و 600 میلیون تومان به فروش برسانند.

طراحی چانگان شنلن C385؛ مجذوب کننده و مدرن

با نگاهی به تصاویر چانگان شنلن C385 همه چیز درباره طراحی این سدان کامپکت را می توان مشاهده کرد. در واقع طراحان چانگان کوشش نموده اند که به زبان واحدی دست یابند که مشتریان شان را راضی کند. این زبان طراحی را ما پیش تر در چانگان Uni-V دیدیم. حالا این فرم طراحی با اندکی تغییر در بخش جلو و نمای کناری شنلن C385 خودنمایی می نماید.

در فرم کلی، سدان کامپکت برقی چانگان طراحی آیرودینامیک مدرن با نمای اسپرت و فست بک دارد. سقف با شیب ملایم و پیوسته به سمت عقب خودرو پایین می آید. چراغ های جلو و عقب بسیار باریک و کشیده هستند و توانسته اند به هم پیوستگی طراحی را در نمای جلو و عقب خودرو حفظ نمایند.

طبق اعلام چانگان، ضریب درگ شنلن C385 به 0.23 می رسد که عدد بسیار پایینی به شمار میرود و محدوده پیمایشی این سدان را بهبود می بخشد.

اما مجذوب کننده ترین بخش طراحی چانگان شنلن C385 بدون شک در کابین آن رخ داده است. ما در فضای داخلی این سدان شاهد یک صفحه نمایش غول پیکر هستیم که روی کنسول مرکزی نصب شده است. البته صفحه نمایشگر ابزار نیز بزرگ است. این صفحه سیستم کنترل فشار تایر، برد و سرعت را نشان می دهد و واضح است که قابل تنظیم است. تونل مرکزی C385 دارای یک شارژر تلفن بی سیم و دو جا لیوانی است. فرمان طراحی جسورانه با دو پره و D شکل اسپرت دارد. به طور کلی، فضای داخلی C385 زیبا و مینیمال است.

اما همچنان یک بحث در خصوص لوگوی این خودرو وجود دارد. دروقع هنوز در داخل و خارج C385 جایی برای لوگو تعیین نشده است. در این رابطه به نظر می رسد چانگان شنلن هنوز در خصوص لوگوی خود مطمئن نیست.

چانگان شنلن C385 چه تعییناتی دارد؟

C385 یک سدان الکتریکی با ابعاد 4800 میلی متر در طول، 1880 میلی متر در عرض و 1480 میلی متر در ارتفاع است و فاصله بین دو محور آن به 2880 میلی متر است. به عبارت دیگر این سدان برقی چینی 106 میلی متر از تسلا مدل 3 بلندتر است، اما فاصله بین دو محور آن تنها 5 میلی متر بیشتر است.

براساس اعلام شرکت چانگان، شنلن C385 قرار است در سه نسخه تمام الکتریکی، برقی - بنزینی و هیدروژنی عرضه گردد. در نسخه تمام الکتریکی این سدان به یک پیشرانه با توان 258 اسب بخار مجهز است و نیرو نیز تنها به چرخ های عقب منتقل می گردد. این نسخه در حالت شارژ کامل، دارای برد 700 کیلومتر است.

در نسخه EREV، یک موتور بنزینی وجود دارد که تنها باتری را شارژ می نماید و هیچ نیرو یا گشتاوری را روی چرخ ها توزیع نمی نماید. توان پیشرانه نیز همانند نسخه تمام الکتریکی به 258 اسب بخار می رسد و با این تعیینات فنی، نسخه برقی - بنزینی قادر به پیمایش 1200 کیلومتری است. مصرف بنزین این نسخه در هر صد کیلومتر 4.5 لیتر است.

علاوه بر این دو نسخه، چانگان شنلان C385 نسخه هیدروژنی نیز دارد. برد این نسخه درست مانند C385 تمام برقی به 700 کیلومتر می رسد. اما مزیت اصلی نسخه هیدروژنی سوخت گیری سریع است. در واقع پر کردن مخزن هیدروژن فقط 3 دقیقه طول می کشد. در ضمنً مصرف هیدروژن این سدان 0.65 کیلوگرم در 100 کیلومتر است.

اما نکته جالبی که باید در خصوص این سدان مجذوب کننده بدانید این است که چانگان شنلن C385 به 27 سنسور مختلف مجهز شده و از سطح 4 رانندگی اتوماتیک پشتیبانی می نماید. این سطح اجازه می دهد که ما در این خودرو شاهد رانندگی تمام اتوماتیک باشیم و سیستم خودران به تنهایی کنترل خودرو را در اختیار داشته باشد. هر چند این سیستم هنوز اشکالاتی دارد.

تصاویر چانگان شنلن C385

منبع: فرارو

به "تحقق رویای چانگان با سدان شنلن C385" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقق رویای چانگان با سدان شنلن C385"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید