راهنمای خرید برترین فیلتر شنی برای تصفیه آب استخر

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، فیلتر شنی یکی از برترین روش های تصفیه جریان آب و سیالات است که در جهان هنوز هم باگذشت سال ها مورداستفاده قرار می گیرد. ابداعی که مبنی بر استفاده از آن این امکان وجود دارد که تمام مواد اضافه، اجرام و البته شن و گل ولای از آب حذف گردد. تحت برندهای مختلفی در بازار عرضه می گردد و تنوع وسیعی برای انتخاب آن در ایران وجود دارد. ممکن است برای شما این پرسش مطرح گردد که چگونه می توان کیفیت فیلتر شنی استخر استاندارد را تشخیص داد.

راهنمای خرید برترین فیلتر شنی برای تصفیه آب استخر

در مبحث خرید فیلتر شنی یکی از مهم ترین موارد این است که دستگاه یا بهتر است بگوییم مخزن فیلتر تحت یک لیبل و برند معتبر فراوری شده و به وسیله فروشنده و یا نماینده رسمی عرضه شود. ساختار و شکل ظاهری فیلتر شبیه به یک منبع یا بویلر است. درون آن پر از شن بوده که به واقع به سیستم فیلتراسیونی مجهز شده است که با عبور آب از جریان آن عملیات پاک سازی انجام می شود.

در نهایت آبی که وارد این دستگاه شده است به چرخه بازگشته و قابل استفاده خواهد بود.

نکات مهم هنگام خرید فیلتر شنی برای تصفیه

معمولاً برای خرید فیلتر شنی استخر در بازار ایران، یک چک فهرست وجود دارد که بسیاری از فروشندگان نیز بر اساس آن محصول را به شما عرضه می نمایند. البته که وجود بعضی املاح، بیش از حد ممکن، می تواند موجب بروز آلودگی های زیستی و یا ایجاد مسائل پوستی برای جانداران و استفاده نمایندگان از آن شود. در نتیجه تصفیه جریان آب و سیالات در هر شرایط اهمیت ویژه ای دارد.

توجه به طراحی و ساختار

در درجه اول باید بدانید که نوع آب مصرفی چه مقدار آلودگی و کدری خواهد داشت. همین طور مقدار کلر و مواد موجود در آب نیز باید میزان گیری شود. اگر از آب در استخرهای شنا و یا صنعتی استفاده شود، هرکدام از مواد موجود در آب باید به وسیله سیستم های سنجش مورد آنالیز قرار بگیرند.

فیلترهای شنی دارای فشارسنج، لوله و شیر هواگیری، شیر دستی و اتومات، دریچه بازرسی و دسترسی، کنترلر فیلتر و… هستند. در محصولات باکیفیت تمامی قطعات نام برده شده به صورت استاندارد طراحی و فراوری شده اند و پیکربندی کلی نیز کاملاً ایمن و قابل اطمینان است.

توجه به کاتالوگ و لیبل برند فیلتر استخر

برای هر محصول فیلتر استخری یک کاتالوگ یا دفترچه در نظر گرفته شده است. روی این کاتالوگ توانایی های کلی و فیلترینگ در خصوص فیلتر استخری شنی به طور کامل ذکر شده است. اگر فیلتر تصفیه استخر به وسیله یک برند مرجع و معتبر فراوری شده باشد، به طبع هیچ مسئله ای در عملکرد نخواهد داشت. کلر بیش از حد در آب می تواند سبب بروز اختلالات جدی پوستی و البته مسائل شدید تنفسی شود. در نتیجه این کلر به وسیله دستگاه تصفیه قابل کنترل نیست. البته فیلترهای شنی می توانند کلر را حذف نمایند. به همین منوال نسبت به تمامی مدل های موجود در بازار انتخاب بهتری هستند.

اگر نمی خواهید در مدت زمان کم تر از 24 ساعت فیلتر و سیستم تصفیه آب شما از کار بیفتد، ناگزیر هستید که به سراغ فیلتر شنی برندهای ایمکس، سیپو و سایر برندهای معتبر بروید.

جنس متریال فیلتر شنی

معمولاً در فیلترهای شنی از استیل ضدزنگ، کربن استیل، FRP و گالوانیزه استفاده می شود. باید به این موضوع دقت داشته باشید که نوع ورودی آب به چه شکل و با چه مقدار خلوص و یا ترکیب مواد است. درصورتی که مواد موردنظر که قصد تصفیه آن را دارید حاوی مقادیر اسیدی و یا عوامل ایجادنماینده خوردگی باشد، به طبع خرید یک نمونه استاندارد با متریال ضدزنگ و مقاوم در مقابل اکسید و خوردگی می تواند انتخاب بهتری باشد.

فیلترهای شنی با ساختار کربن استیل که به مدل های فلزی معروف هستند نیز از پوشش اپوکسی استفاده می شود. اپوکسی در واقع آلیاژی است که مبتنی بر آن مقاومت فلز در مقابل اکسایش بیشتر می شود. البته اجرای مناسب این متریال روی فیلتر باعث می شود که طول عمر فیلتر نیز طولانی تر شود.

مزایای استفاده از فیلتر استخری شنی

استفاده از فیلترهای شنی مزیت های کلیدی زیادی دارد که سبب می شود انتخاب طیف وسیعی از احتیاجها باشد.

اول این که معمولاً روی فیلترهای شنی، فشارسنج تعبیه شده است که این باعث می شود دقیقاً روی مقدار خروج و ورود جریان آب و نرخ مصرفی کنترل وجود داشته باشد. استفاده از لایه های مقاوم برای فیلترکردن بهتر و قابلیت دسترسی به سه نوع شیر اتوماتیک، دستی و نیمه اتوماتیک از جمله اصلی ترین مزیت های موجود در این محصول است.

هزینه نگه داری از فیلترهای شنی فوق العاده پایین است و احتیاج به فضای زیادی برای بهره برداری، نصب و اجرا ندارند. بخصوص اگر قصد استفاده از آن در استخرهای خانگی، محیط های صنعتی کوچک را دارید و می خواهید عملیات تصفیه سازی را با پایین ترین استهلاک و هزینه انجام دهید، استفاده از این دستگاه می تواند یک انتخاب منطقی باشد سرعت اولیه بالای تصفیه و هزینه ارزان خرید، در حال حاضر اصلی ترین توجیه برای استفاده از این فیلتر خواهد بود.

کاربردهای اساسی فیلتر شنی در صنعت

از فیلترهای شنی به علت قیمت مناسبی که دارند می توان در صنعت، تصفیه آب صنایع شیمایی، آب ویژه استخر، صنایع رنگ، صاف نمودن آب صنایع غذایی، آب در حال گردش در حوضچه های خنک سازی، تصفیه محلول پساب و فیلترکردن آب صنایع پلاستیک و لاستیک استفاده کرد. حتی در نیروگاه ها، پتروشیمی، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی نیز بهره گیری از این متریال می تواند یک انتخاب ایده آل و استاندارد باشد.

این طیف استفاده به همین جا ختم نمی شود. حتی تصفیه آب های خانگی و فاضلاب نیز با استفاده از مدل های شنی انجام می شود.

چگونه انتخابی هوشمندانه داشته باشیم؟

در هنگام خرید انواع فیلترهای شنی، جنس و متریال بدنه و نوع پوشش آن، سرعت و مدت زمانی که عملیات فیلتراسیون آب را انجام می دهد، مقدار فشار منتقله و ظرفیت صافی شنی می توانند از جمله مهم ترین و کلیدی ترین موضوعات تأثیرگذار روی قیمت خواهد بود. درصورتی که قصد خرید فیلتر آب از نوع شنی را دارید حتماً به سراغ فروشندگانی بروید که در این زمینه گارانتی و خدمات پس از فروش مطلوبی را ارائه می دهند و می توانید با خیال راحت خرید انجام دهید.

در حال حاضر مجموعه دما تجهیز از معدود عرضه نمایندگان مستقیم و بدون واسطه انواع محصولات و فیلتراسیون های شنی در بازار ایران است. کیفیت متریال، فرم ساختار و برند هرکدام از محصولاتی که به وسیله این پورتال مرجع عرضه می شود مورد ارزیابی تکنسین های این مجموعه قرار می گیرد.

به هرحال خرید فیلترهای تصفیه امروزه لازمه بسیاری از کسب وکارها، استخرها و همین طور مجموعه های صنعتی، تفریحی و… است. در نتیجه حساسیت در خصوص انتخاب به علت طیف وسیع محصولات موضوعی است باعث می شود کمی خرید در این حیطه سخت شود اما دما تجهیز با مشاوره رایگان در این مورد راهنمای انتخاب و خرید برای احتیاجمندان به استفاده از سیستم های تصفیه و فیلتر استخر خواهد بود.

منبع: اتاق

به "راهنمای خرید برترین فیلتر شنی برای تصفیه آب استخر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید برترین فیلتر شنی برای تصفیه آب استخر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید