میوه های با قند بالا

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، میوه ها غنی از مواد مغذی هستند و به نام مواد ایده آل در برنامه رژیم کاهش وزن محسوب می شوند. اما میوه های زیادی وجود دارند که مقدار قند بالایی دارند. بیایید نگاهی به میوه های مختلف و مقدار قند آنها بیندازیم.

میوه های با قند بالا

مترجم:حمید وثیق زاده انصاری

منبع:راسخون

میوه ها غنی از مواد مغذی هستند و به نام مواد ایده آل در برنامه رژیم کاهش وزن محسوب می شوند. اما میوه های زیادی وجود دارند که میزان قند بالایی دارند. بیایید نگاهی به میوه های مختلف و میزان قند آنها بیندازیم.

میوه ها ترکیبات ضروری را در هر رژیم غذایی متعادل تشکیل می دهند. برخلاف غذاهای ناسالم که بیشتر شامل قند و کربوهیدرات های ساده هستند همه میوه ها شامل فیبر و دیگر مواد مغذی هستند که به بدن اجازه می دهند قند را به آرامی و در طول زمان جذب کند. میوه های تازه، غذاهای سالم و مغذی هستند که غنی از ویتامین ها، مواد معدنی و دیگر مواد مغذی هستند. آنتی اکسیدان ها و دیگر مواد فوتو شیمیایی در میوه ها، نقش مهمی را در حفظ غلظت قلیایی در رژیم غذایی دارند.

وقتی که می خواهید وزن کم کنید و یا سالم بمانید، جایگزینی شیرینی های پر کالری و فست فود با بیشتر میوه ها و سبزیجات یک توصیه عاقلانه سنتی است. اگر چه بیشتر میوه ها طبیعتاً چربی کمی دارند و یک منفعت دیگر که دارند این است که به سرعت شما را سیر می کنند اما میوه های زیادی وجود دارند که میزان شکر بالایی دارند. افرادی که دیابت دارند، چاق هستند و یا کسانی که نسبت به شکری که مصرف می کنند حساس هستند، ممکن است از مصرف چنین میوه های با قند بالا اجتناب کنند و یا مصرف آنها را کاهش دهند.

میزان شکر در میوه ها :

قند طبیعی یافت شده در میوه ها که به نام فروکتوز شناخته می شود یک مونو ساخارین است. فرمول شیمیایی فروکتوز بسیار شبیه به گلوکوز است اما ساختار مولکولی آن فرق دارد. شاخص گلیسمی گلوکوز بیشتر از فروکتوز است که به این معنی است که فروکتوز به میزان گلوکوز سطح قند خون را افزایش نمی دهد. اگر چه میزان کالری فروکتوز همانند قند معمولی است اما آن سالم ترین شکل قند طبیعی تلقی می شود.

آسان ترین روش برای تعیین میزان شکر میوه با چشیدن آن است. هر چه میوه شیرین تر باشد میزان قند بیشتری در آن وجود دارد. اما سوال این است که آیا میوه های خشک هم مفید هستند؟ بله، میوه های خشک میزان قند بیشتری نسبت به میوه های تازه دارند. این به این دلیل است که در فرآیند خشک کردن میوه، آب میوه از دست می رود و باعث می شود که غلظت شکر بیشتر شود.

میوه های غنی از قند :

چه شما رژیم غذایی قند کم داشته باشید و یا فقط در مورد دانستن میزان قند در میوه های مورد علاقه خود کنجکاو باشید، لیستی که در زیر آورده شده است می تواند برای شما مفید باشد.

میوه های با میزان قند بالا :

آلو (4ر8)

پرتقال (8)

گلابی (3ر8)

آناناس (4ر8)

نارنگی (9)

گیلاس (9ر10)

انار (6ر11)

انبه (6ر12)

انجیر (8ر13)

موز (4ر10)

سیب (8ر8)

*مقادیری که در داخل پرانتز ذکر شده اند میزان شکر موجود به گرم در هر 3 اونس است.

میوه های با قند پایین یا میانه :

توت فرنگی (4)

خربزه کاسابا (3ر4)

میوه پاپایا (5)

هندوانه (3ر5)

هلو (1ر7)

کیوی (6ر7)

شلیل (7ر6)

قره قاط (3ر7)

طالبی (7ر6)

لیمو ترش (2)

گوآوا (6ر7)

*مقادیری که در داخل پرانتز ذکر شده اند میزان شکر موجود به گرم در هر 3 اونس است.

باید ذکر شود که با وجود میزان شکر، میوه ها در کل نسبت به غذاهایی که شامل شکر تصفیه شده هستند سالم تر هستند. اما، افرادی که دیابت و یا رژیم کاهش وزن دارند می توانند از لیست میوه های گفته شده در بالا که می توانند به آنها کمک کند که تصمیم بگیرند چه میوه هایی باید بخورند و یا از چه میوه هایی باید پرهیز کنند و یا مصرف آنها را کاهش دهند بهره ببرند. در اولویت قرار دادن مصرف میوه های با قند پایین می تواند در کل به کنترل مصرف شکر شما کمک کند.

تذکر: این مقاله صرفاً جنبه اطلاعاتی دارد و به هیچ وجه نمی تواند جایگزین توصیه های داده شده از طریق متخصصان این امر بشود.

منبع: راسخون

به "میوه های با قند بالا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میوه های با قند بالا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید