ماهواره های 56 ساله ناسا فردا به زمین سقوط می نماید

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، یکی از ماهواره های بازنشسته و متروک ناسا که 56 سال از عمر آن می گذرد، بامداد فردا یکشنبه 9 شهریور به جو زمین سقوط خواهد نمود، البته طبق گفته متخصصان، هیچ خطری زمین و ساکنانش را تهدید نمی کند.

ماهواره های 56 ساله ناسا فردا به زمین سقوط می نماید

به گزارش گروه علم، فناوری و دانش بنیان خبرگزاری گردش 360 به دور دنیا، یکی از ماهواره های بازنشسته و متروک ناسا که 56 سال از عمر آن می گذرد، بامداد فردا یکشنبه 9 شهریور به جو زمین سقوط خواهد نمود، البته طبق گفته متخصصان، هیچ خطری زمین و ساکنانش را تهدید نمی کند.

تصاویری از ماهواره بازنشسته OGO-1 متعلق به ناسا در روز سه شنبه، 25 اوت توسط محققان دانشگاه کاتالانیا آریزونا ثبت شده است که حاکی از سقوط قریب الوقوع این ماهواره به جو زمین است.

رصدخانه ژئوفیزیک مدارگرد 1 یا OGO-1 در سپتامبر 1964 به منظور مطالعه محیط مغناطیسی زمین و چگونگی تعامل سیاره ما با خورشید به فضا پرتاب شد. این ماهواره تا سال 1969 اطلاعات را جمع آوری کرد و در سال 1971 رسماً بازنشسته شد و از آن موقع تا به امروز در سکوت در یک مدار بیضوی دو روزه شده است.

اما گویا نفس های OGO-1 به شماره افتاده است. مشاهدات جدید نشان می دهد که گرانش زمین پایان این ماهواره 487 کیلوگرمی را به دام انداخته و پیش بینی می گردد، همین هفته به جو زمین سقوط کند.

مقامات ناسا می گویند: پیش بینی می گردد OGO-1 دوباره وارد یکی حضیض های خود گردد، یعنی نقاط موجود در مدار فضاپیما که در نزدیکترین فاصله با سیاره ما قرار می گیرد و برآوردهای فعلی نشان می دهد که این ماهواره بر فراز اقیانوس آرام جنوبی تقریباً در نیمه راه بین تاهیتی و جزایر کوک وارد جو زمین خواهد شد.

4129/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "ماهواره های 56 ساله ناسا فردا به زمین سقوط می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماهواره های 56 ساله ناسا فردا به زمین سقوط می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید