آیا یوگا و مدیتیشن واقعاً برای سلامتی مفیدند؟ علم چه می گوید!

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، گفته می گردد که یوگا و مدیتیشن فواید مشابهی دارند و از طرق مختلف به بهبود سلامت فکری و جسمی ما یاری می نمایند. در حالی که مدیتیشن در درجه اول روی فکر و الگو های فکری شما کار می نماید، یوگا بدن شما را حرکت می دهد و به بهبود تناسب اندام شما یاری کند. اما این بدان معنا نیست که این دو فقط در این زمینه ها انسان را تقویت می نمایند، زیرا یوگا می تواند تأثیر مثبتی بر سلامت روان شما نیز داشته باشد و مدیتیشن نیز می تواند از نظر جسمی برای شما مفید باشد.

آیا یوگا و مدیتیشن واقعاً برای سلامتی مفیدند؟ علم چه می گوید!

به گزارش گردش 360 به دور دنیا به نقل از rahnamato، با این حال بعضی نیز نسبت به این ادعا ها تردید دارند و یا شاید افرادی بخواهند که چنین روش هایی را برای اولین بار در پیش بگیرند، اما به طور دقیق و علمی نمی دانند که این رویکرد ها واقعاً می تواند برای سلامت انسان مفید باشند یا خیر.

ما در اینجا به نتایج علمی در خصوص اثرات یوگا و مدیتیشن بر سلامتی انسان خواهیم پرداخت پس اگر می خواهید این روش ها را شروع کنید، بهتر است قبل از انجام این کار با دقت این مقاله را بخوانید.

اثرات ثابت شده مدیتیشن بر سلامتی چیست؟

مطالعات مختلف نشان داده اند که مدیتیشن می تواند سلامت روان را بهبود بخشد. یک متاآنالیز کارآزمایی های تصادفی سازی و کنترل شده، که در مجله Depression and Anxiety منتشر شد، 25 مطالعه علمی مختلف را لیست می نماید که نشان می دهند مدیتیشن می تواند علائم اضطراب را کاهش دهد.

بعلاوه تعیین شده است که مدیتیشن فوایدی برای سلامت جسمانی دارد. مطالعه ای در مجله Alternative and Complementary Medicine نشان می دهد که مدیتیشن می تواند به طور موقت ضربان قلب و تنفس ما را کاهش دهد. این نشان می دهد که مدیتیشن برای کاهش فعالیت سمپاتیک بدن ما مفید است و ما را در حالت استراحت قرار می دهد.

یک مطالعه اجرا شده به وسیله دانشمندان دانشگاه هاروارد بعلاوه نشان داد که مدیتیشن می تواند ژن های شما را نیز تغییر دهد. بر اساس این مطالعه، افرادی که در یک دوره 8 هفته ای مدیتیشن کردند، شاهد تغییر در بیان 172 ژنی بودند که التهاب، ریتم شبانه روزی و متابولیسم گلوکز را تنظیم می نمایند.

این موضوع در واقع به کاهش فشار خون این افراد منجر شد. با این حال، این مطالعه کوچک بود و شامل گروه مقایسه ای از افراد غیر مراقبه نمی شد، بنابراین نتایج باید با احتیاط در نظر گرفته شوند.

اثرات ثابت شده یوگا بر سلامتی چیست؟

یوگا با توجه به فوایدی که نشان داده شده است، تفاوت چندانی با مدیتیشن ندارد، به ویژه در خصوص فواید سلامت روان. یک کارآزمایی بالینی منتشر شده در مجله Alternative Therapies in Health and Medicine نشان داد که یوگای منظم علائم افسردگی را در بزرگسالان کاهش می دهد.

بعلاوه مجله The Complementary Therapies in Clinical Practice مطالعه ای را منتشر کرد که نشان دهنده کاهش سطح اضطراب در گروهی از زنان بود که در کلاس های منظم یوگا شرکت می کردند.

با این حال، یوگا مزایای فیزیکی بیشتری را ارائه می دهد که با مدیتیشن به دست نمی آورید. به عنوان مثال، نشان داده شده است که یوگا سلامت قلب و عروق را بهبود می بخشد. مجله هندی فیزیولوژی و فارماکولوژی یک مطالعه مقایسه ای منتشر کرد که نشان می داد یوگا بدتر شدن عملکرد های قلبی عروقی مرتبط با سن را کاهش می دهد.

بعلاوه مجله بین المللی یوگا مطالعه ای را منتشر کرد که بهبود قابل توجهی در انعطاف پذیری در ورزشکارانی که یک دوره 10 هفته ای یوگا را گذرانده اند، نشان می دهد.

تحقیقات دیگر نیز نشان داده است که یوگا می تواند به مدیریت درد یاری کند. مجله Pain مطالعه ای را منتشر کرد که در آن شرکت نمایندگانی که کمردرد مزمن را تجربه نموده بودند، با استفاده از دو برنامه 16 هفته ای یوگا، کاهش قابل توجهی در شدت درد (64 ٪)، ناتوانی عملکردی (77 ٪) و استفاده از دارو های ضد درد (88 ٪) از خود نشان دادند.

منبع: فرارو

به "آیا یوگا و مدیتیشن واقعاً برای سلامتی مفیدند؟ علم چه می گوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا یوگا و مدیتیشن واقعاً برای سلامتی مفیدند؟ علم چه می گوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید