قرارگیری ایده کارشناس دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان در فهرست طرح های برگزیده

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، خبرنگاران/کرمان رئیس گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه گفت: ایده کارشناس گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته در فهرست طرح های برگزیده قرار گرفت.

قرارگیری ایده کارشناس دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان در فهرست طرح های برگزیده

عباس سیوندی پور بیان کرد: بر اساس اعلام دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در راستای تقویت ارتباط دانشگاه ها با بخش های مختلف جامعه و صنعت و در راستای بهره گیری از ظرفیت فرهیختگان جامعه در ارائه ایده ها و راهکارهای نو در برقراری ارتباط مؤثر میان دانشگاه و جامعه، سومین رویداد ایده های برتر باهدف شناسایی و تقدیر از ایده ها و الگوهای نوین در توسعه و تسهیل ارتباط دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مؤسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری با جامعه و صنعت برگزار گشت و طرح پیشنهادی مهندس محمدعلی شفیع آبادی کارشناس گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه، با عنوان طراحی شبکه اجتماعی و سامانه جامع ارتباط صنعت با دانشگاه در میان فهرست طرح های برگـزیده و برتر این رویداد قرار گرفت.

رئیس گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه در ادامه بیان کرد: گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه، همواره در پی راهکارهای نو در افزایش همکاری ها با صنایع ملی و استانی در راستای رفع نیازهای این صنایع می باشد و استفاده از ایده های مطرح شده در این رویداد می تواند کمک شایانی به این موضوع نماید.

شفیع آبادی در تشریح طرح مذکور اظهار کرد: یکی از مسائل اساسی صنایع، عدم وجود بستر مناسب جهت تعامل سریع و به موقع با متخصصان دانشگاهی است و اولین دستاورد مهم طرح پیشنهادی، ارتباط صنایع با متخصصان دانشگاهی و دریافت مشاوره از آن ها در زمینه های مختلف می باشد. به عبارت دیگر در بسکمک از مواقع، مدیران و کارشناسان صنایع در روبرو با مسائل در پی فردی متخصص جهت دریافت مشاوره هستند.

وی افزود: در طرح پیشنهادی با در نظر گرفتن یک شبکه اجتماعی قابلیت تعامل و دریافت مشاوره به صورت مستقیم از صاحب نظران در آن حوزه فراهم می گردد؛ و شرح داد: مدیران صنایع پس از دریافت مشاوره های لازم، می توانند یک پژوهشگر را برای پروژه خود انتخاب کرده و همچنین تمامی مراحل از ثبت پروژه، انتخاب پژوهشگر و پرداخت ها در این سامانه اجرا شده و از اتلاف وقت جلوگیری خواهد شد.

شفیع آبادی اعلام کرد: با توجه به اینکه تمامی عملکردهای پژوهشگران دانشگاهی در این سامانه ثبت می گردد، مدیران صنایع بادید بهتری می توانند پژوهشگر موردنظر را انتخاب کنند. همچنین در بسکمک از مواقع، شرکت ها و صنایع، خدمات و محصولاتی را ارائه می کنند که ازلحاظ کیفیت با محصولات و خدمات شرکت های بزرگ قابل رقابت هستند، اما با توجه به بودجه محدود، توانایی معرفی آن محصول و یا خدمت را در سطح وسیع ندارند که در طرح پیشنهاد شده، این امکان برای آن های فراهم خواهد شد.

گفتنی است کتاب سومین رویداد الگوها و راهکارهای نوین در همکاری دانشگاه ها با جامعه و صنعت، به همت دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منتشرشده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "قرارگیری ایده کارشناس دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان در فهرست طرح های برگزیده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرارگیری ایده کارشناس دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان در فهرست طرح های برگزیده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید