عکس ، تبلیغ عجیب در یک داروخانه ، دو تا از این بخر؛ سه تا ببر!

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، نایب رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: تبلیغ مصرف داروها و ایجاد تقاضای مصرف برای آن بر اساس قانون ممنوع است.

عکس ، تبلیغ عجیب در یک داروخانه ، دو تا از این بخر؛ سه تا ببر!

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، محصولات سلامت محور و البته دارو، از تبلیغات در سطح داروخانه ها منع هستند و هیچ داروخانه ای اجازه ندارد برای افزایش فروش خود، از تبلیغات استفاده کند.

افزایش تعداد داروخانه ها در جوار یکدیگر، به ویژه در منطقه ها مرکزی شهرهای بزرگ، باعث شده که داروخانه ها برای افزایش فروش خود، به تبلیغات شرکت ها گرایش پیدا نمایند و بعضاً، محصولات آنها را به شیوه دو تا بخر، یکی جایزه بگیر، تبلیغ نمایند.

این در حالی است که داروخانه ها اجازه چنین تبلیغاتی را ندارند و نمی بایست محصولات یک شرکت خاص را به شیوه ای در فروشگاه ها و…، کاربرد دارد؛ تبلیغ نمایند.

در مراجعه به یکی از داروخانه ها، به این شیوه تبلیغات برخوردیم:

سید علی فاطمی نایب رئیس انجمن داروسازان ایران در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه آیا چنین شیوه ای در داروخانه ها مجاز است یا خیر، گفت: بر اساس تبصره 3 ماده 3 قانون مقررات امور پزشکی و دارویی، ویتامین ها و مواد نیروزا جزو داروها محسوب می شوند. تبلیغ مصرف داروها و ایجاد تقاضای مصرف هم بر اساس قانون ممنوع است.

منبع: همشهری آنلاین

به "عکس ، تبلیغ عجیب در یک داروخانه ، دو تا از این بخر؛ سه تا ببر!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، تبلیغ عجیب در یک داروخانه ، دو تا از این بخر؛ سه تا ببر!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید