طرز تهیه ساندویچ سالاد نخود لذیذ به 2 روش ساده و رژیمی

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، ساندویچ سالاد نخود یکی از خوش طعم ترین غذاهای گیاهی و بدون گوشت است که هم است و هم ساندویچ. برای تهیه ساندویچ سالاد نخود از هیچ گونه گوشتی استفاده نمی گردد و از همین رو یک غذای کاملاً گیاهی و در عین حال مقوی و مفید برای گیاهخواران نیز محسوب می گردد. در این مقاله از در می توانید با طرز تهیه طرز تهیه ساندویچ نخود ساده و مقوی خانگی آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در خصوص ساندویچ سالاد نخود پاسخ خواهیم داد.

طرز تهیه ساندویچ سالاد نخود لذیذ به 2 روش ساده و رژیمی

طرز تهیه ساندویچ سالاد نخود

مدت زمان آماده سازی: 20 دقیقه

مدت زمان پخت ساندویچ سالاد نخود: 1 ساعت

اندازه کالری 100 گرم سالاد نخود: 176 کالری

مواد لازم برای تهیه ساندویچ سالاد نخود

  • نخود: 200 گرم
  • خیارشور: 3 عدد بزرگ
  • کرفس خرد شده: 3 قاشق غذاخوری
  • سس مایونز کم چرب: 1/5 قاشق غذاخوری
  • نان تست: 1 بسته
  • شوید تازه خرد شده: 1 قاشق غذاخوری
  • گوجه فرنگی و ریحان تازه: به اندازه لازم
  • نمک، فلفل سیاه، پاپریکا و آویشن: به اندازه لازم

مراحل طرز تهیه ساندویچ سالاد نخود خانگی

ساندویچ سالاد نخود به خاطر یک غذای کامل و خوشمزه است که طعم فوق العاده ای دارد و برای افرادی که دوست دارند غذاهای متنوع و سالم را انتخاب نمایند، گزینه مناسبی است. برای تهیه این سالاد شما به اندازهی نخود پخته شده، خیارشور، کرفس، شوید و سس احتیاج دارید. در ادامه می توانید با مراحل طرز تهیه ساندویچ سالاد نخود آشنا شوید.

مرحله اول؛ پختن نخود

در اولین مرحله از طرز تهیه ساندویچ سالاد نخود باید نخودها را برای 1 تا 2 شب بخیسانید و در این فرصت چندین بار آب نخودها را عوض کنید تا نفخ آن ها گرفته گردد. سپس نخودها را همراه با آب در قابلمه بریزید و روی شعله گاز قرار دهید تا بپزند.

مرحله دوم؛ پوره کردن نخود

بعد از این که نخودها کاملاً پختند و نرم شدند، در این مرحله از تهیه ساندویچ سالاد نخود خرد شده باید نخودها را آبکش کنید و با استفاده از گوشتکوب دستی یا غذاساز، نخودها را میکس کنید. در صورت تمایل می توانید نخودها را کمی درشت تر خرد کنید تا موقع جویدن کمی زیر دندان احساس شوند.

مرحله سوم؛ آماده کردن مواد سالاد نخود

در این مرحله از طرز تهیه ساندویچ سالاد نخود باید را به صورت نگینی و ریز خرد کنید. سپس شوید را کاملاً ساطوری و ریز کنید و همراه با نمک، فلفل سیاه، پاپریکا و آویشن به نخود میکس شده اضافه کنید.

مرحله چهارم؛ آماده کردن ساندویچ سالاد نخود

بعد از مخلوط کردن مواد سالاد نخود، باید را اضافه کنید و دوباره مواد را با هم ترکیب کنید. حال نان تست ها را در توستر یا تابه گریل کمی برشته کنید و اندازهی سالاد نخود روی نان بریزید و پشت قاشق خوب صاف کنید.

سپس خرد شده و ریحان تازه روی آن بگذارید و یک نان دیگر روی ساندویچ قرار دهید. ساندویچ سالاد نخود شما آماده است، می توانید آن را میل کنید و لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه نخود پلو ترکیه

طرز تهیه ساندویچ سالاد با نخود و زیتون

مدت زمان آماده سازی: 20 دقیقه

مدت زمان پخت ساندویچ سالاد نخود و زیتون: 1 ساعت

مواد لازم برای تهیه سالاد نخود و زیتون

  • نخود پخته شده: 1 لیوان فرانسوی دسته دار
  • خیارشور خرد شده: 2 عدد
  • گوجه فرنگی:2 عدد
  • پیاز خرد شده: 1 عدد
  • فلفل دلمه ای خرد شده: 1 عدد
  • نعناع خرد شده: 50 گرم
  • پنیر فتا: 1/4 لیوان فرانسوی دسته دار
  • زیتون بدون هسته خرد شده: 1/3 لیوان فرانسوی دسته دار
  • جعفری خرد شده: 50 گرم

مواد لازم برای تهیه سس سالاد نخود

  • پاپریکا: 1/4 قاشق چای خوری
  • سماق: 1/4 قاشق چای خوری
  • روغن زیتون: 3 قاشق غذاخوری
  • آب لیموترش تازه: 1 قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه: به اندازه لازم

مراحل طرز تهیه ساندویچ سالاد نخود و زیتون

اگر در فکر تهیه یک ساندویچ سالاد رژیمی سالم و خوشمزه هستید، بهتر است همین حالا دست به کار شوید و ساندویچ سالاد نخود و زیتون را آماده کنید. برای تهیه این سالاد از طعم دهنده های مختلفی استفاده می گردد و هیچ احتیاجی به اضافه کردن سس مایونز نیست. در ادامه می توانید با مراحل طرز تهیه ساندویچ سالاد نخود و زیتون آشنا شوید.

مرحله اول؛ پختن و میکس کردن نخود

در اولین مرحله از طرز تهیه ساندویچ سالاد نخود و زیتون باید نخودها را برای 1 تا 2 شب بخیسانید. سپس آن ها را بپزید تا کاملاً نرم شوند. بعد از پخت نخود می توانید با استفاده از گوشتکوب دستی نخودها را کمی خرد کنید. برای تهیه این سالاد احتیاجی به پوره کردن نخود نیست.

مرحله دوم؛ ترکیب کردن مواد سالاد زیتون و نخود

در این مرحله از طرز تهیه ساندویچ نخود ساده و مقوی با زیتون باید خیارشور خرد شده را ب و پیاز خرد شده به نخودها اضافه کنید. سپس پنیر رنده شده را به همراه جعفری، نعناع و یا خرد شده اضافه کنید و همه مواد را خوب با هم ترکیب کنید.

مرحله سوم؛ آماده کردن سس سالاد نخود

برای تهیه سس و نخود باید در یک کاسه،، روغن زیتون، آب لیمو ترش تازه، نمک و فلفل سیاه را خوب ترکیب کنید. سپس را روی سالاد بریزید و خوب مخلوط کنید.

مرحله چهارم؛ درست کردن ساندویچ سالاد و نخود

برای درست کردن ساندویچ سالاد نخود و زیتون باید اندازهی از سالاد را روی یا بریزید. سپس داخل ساندویچ گوجه فرنگی و در صورت تمایل کاهو قرار دهید و این ساندویچ لذیذ را میل کنید.

نکات و فوت و فن های طرز تهیه ساندویچ سالاد نخود

*اگر گیاهخوار هستید، می توانید برای تهیه ساندویچ سالاد نخود خانگی از سس مایونز گیاهی به جای مایونز معمولی بهره ببرید.

*افرادی که در رژیم هستند، می توانند برای طعم دار کردن ساندویچ سالاد نخود از ماست به جای مایونز استفاده نمایند.

*برای این که نفخ نخود بهتر گرفته گردد، می توانید یک خیار را با پوست به دو قسمت تقسیم کنید و موقع پخت نخود داخل قابلمه بیندازید.

*برای این که نخودها سریع تر بپزند، می توانید آن ها را در زودپز بپزید.

*در طرز تهیه ساندویچ سالاد نخود و کاهو می توانید در زمان درست کردن ساندویچ به جای ریحان و از اندازهی کاهوی خرد شده و گوجه فرنگی بهره ببرید.

*به منظور آماده کردن ساندویچ سالاد نخود می توانید به جای نان تست از نان باگت، نان جو یا هر نوع نانی که دوست دارید نیز بهره ببرید.

*اگر زمان کافی برای خیساندن نخود ندارید، می توانید برای تهیه ساندویچ سالاد نخود از کنسرو نخود نیز بهره ببرید.

*می توانید سالاد نخود را تا 3 روز در یخچال قرار دهید و برای تهیه ساندویچ بهره ببرید.

*در طرز تهیه ساندویچ سالاد مرغ و نخود می توانید از اندازهی مرغ پخته شده و ریش شده نیز در سالاد بهره ببرید.

*برای تهیه ساندویچ سالاد نخود و اسفناج می توانید از ترکیب نخود پخته شده، ، ، گوجه فرنگی سیر له شده و اندازهی روغن زیتون، آبلیمو و نمک و فلفل بهره ببرید.

*برای تهیه ساندویچ سالاد نخود ترکیه از ترکیب نخود، ، پیاز قرمز، پیازچه، فلفل قرمز و سس مایونز یا ترکیب ، سرکه، سیر، سماق، پاپریکا و نمک و فلفل استفاده می گردد.

سوالات متداول

روش تهیه سس گیاهی برای تهیه ساندویچ سالاد نخود چیست؟

اگر گیاهخوار هستید و یا دوست دارید از یک سس سالم و کاملاً گیاهی برای تهیه ساندویچ سالاد نخود بهره ببرید، می توانید از ترکیب ارده، پوست لیمو، سس سویا، ، ، و اندازهی نمک و فلفل سیاه بهره ببرید.

طرز تهیه ساندویچ سالاد نخود هندی چگونه است؟

برای تهیه ساندویچ سالاد نخود هندی باید از ترکیب نخود آب پز شده، سیب زمینی آب پز، پیازچه، پیاز سفید، گوجه فرنگی، جعفری، فلفل دلمه ای، خیارشور، روغن زیتون و نمک، فلفل سیاه و آبلیمو بهره ببرید.

روش تهیه ساندویچ سالاد با نخود و لوبیا چگونه است؟

برای طرز تهیه ساندویچ نخود ساده و مقوی با لوبیا باید از ترکیب نخود، لوبیا، عدس و ماش پخته شده با هویج، کاهو، کلم برگ، روغن زیتون، سس مایونز و نمک و فلفل سیاه بهره ببرید.

منبع: افق کوروش

به "طرز تهیه ساندویچ سالاد نخود لذیذ به 2 روش ساده و رژیمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه ساندویچ سالاد نخود لذیذ به 2 روش ساده و رژیمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید