طرز تهیه سالاد مراکشی با لبو: سالاد قرمز شب یلدا

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، یک سالاد خوشمزه و خوشرنگ مثل سالاد مراکشی با لبو برای تزیین و تدارک سفره شب یلدا گزینه ای عالی محسوب می گردد. معمولا این دست سالادهای قرمز در شب های یلدا زیاد سرو می گردد تا تم قرمز رنگ شب یلدا را تکمیل کند.

طرز تهیه سالاد مراکشی با لبو: سالاد قرمز شب یلدا

لبو با رنگ قرمز زیبایی که دارد برای تزیین سفره شب یلدا یک انتخاب عالی است. این سالاد همراه با سس مراکشی که از مرکبات، روغن زیتون، پیاز، ادویه زیره و کمی فلفل تهیه می گردد، ترکیب جذابی را ایجاد می نماید. سالادهای زمستانی به مقدار سالادهای تابستانی می توانند هیجان انگیز باشند. دستور تهیه این سالاد خوشمزه دقیقا این ادعا را ثابت می نماید، کافیست تا یک بار امتحان کنید.

در خصوص سالاد مراکشی به چند نکته باید اشاره کنیم. یک این که زیره با طبع گرمش باعث گرم شدن طبع سالاد می گردد. نعنایی که در سالاد استفاده شده یکی از مواد اولیه پرکاربرد در آشپزی مراکشی است. نکته دیگر پرتقالی است که در تهیه سس سالاد استفاده شده و مزه اش با سایر مواد سالاد حسابی جفت و جور است.

نکته پایانی در خصوص لبو است. احتمالا تا به حال متوجه شده اید که هر سبزی با رنگ تیره سرشار از آنتی اکسیدان است. این نکته در خصوص لبو هم صدق می نماید. لبو با رنگ قرمز پررنگش سرشار از آنتی اکسیدان است. اما این تنها خاصیت شاخص لبو نیست، بلکه این سبزی برای کاهش فشار خون هم مفید است. لبو همینطور سرشار از فیبر، اسید فولیک و پتاسیم است.

سالاد لبو مراکشی یک سالاد گیاهی راحت مناسب افراد وگان و گیاهخوار است. این وعده غذایی سالم را می توانید پنج روز قبل تر تهیه و در یخچال نگهداری کنید.

مواد لازم برای تهیه سالاد مراکشی با لبو

  • چغندر (سایز میانه) پنج عدد
  • پیاز قرمز یک عدد
  • برگ گشنیز تازه یک چهارم فنجان
  • روغن زیتون یک قاشق غذاخوری
  • آب پرتقال تازه یک چهارم فنجان
  • زیره دو قاشق چای خوری
  • نمک یک قاشق چای خوری
  • برگ نعناع تازه یک چهارم فنجان

مواد لازم برای تهیه سس

  • روغن زیتون سه قاشق سوپ خوری
  • سرکه یک قاشق سوپ خوری
  • آبلیموی تازه نصف قاشق سوپ خوری
  • نمک و فلفل سیاه به اندازه لازم

طرز تهیه سالاد لبو

مرحله اول

در یک قابلمه بزرگ به مقدار ای آب بریزید که روی لبوها را بگیرد. قابلمه را روی شعله میانه گاز قرار دهید. اجازه دهید آب به جوش بیاید و تا زمانی به قل خوردن ادامه دهد که چنگال به راحتی در هر کدام از لبوها فرو رود. در این صورت لبوهای شما پخته شده است. زمان تقریبی 35 تا 40 دقیقه احتیاج است تا لبوها کاملا پخته شوند.

مرحله دوم

لبوها را از قابلمه خارج کنید و در یک بشقاب بریزد. اجازه دهید تا لبوها کاملا خنک شوند. پس از خنک شدن لبوها، آن ها را در یک کاسه آب سرد قرار دهید و هم زمان آغاز به کندن پوست لبوها کنید. پوست ها به راحتی کنده خواهند شد.

مرحله سوم

در یک کاسه کوچک، کمی آب پرتقال، روغن زیتون، زیره و نمک را با هم مخلوط کنید. خوب هم بزنید و کناری بگذارید. سس سالاد مراکشی شما آماده است.

مرحله چهارم

در یک کاسه بزرگ دیگر لبوهای خرد شده، برگ خرد شده نعناع تازه، گشنیز تازه، پیاز حلقه ای خرد شده و سس مراکشی را اضافه کنید. آن ها را خوب هم بزنید تا همه با هم مخلوط شوند. می توانید برای تزیین روی سالاد از نعناع و گشنیز تازه بهره ببرید و کمی هم دانه های انار بریزید. به جز سبزی تازه، مابقی مواد سالاد به خوبی تا پنج روز قابل نگهداری در یخچال هستند. این سالاد گیاهی خوشمزه و سالم را می توانید همراه با انواع سس میل کنید.

نکاتی برای تهیه بهتر سالاد مراکشی با لبو

طرز تهیه لبو برای سالاد

  • برای پختن لبو باید کمی صبوری به خرج دهید. پختن لبو حداقل نیم ساعت زمان احتیاج دارد. اگر لبوی شما سفت باشد، حتی این زمان بیشتر هم می گردد. برای اطمینان از پخته شدن لبو از فرو کردن چنگال در لبو یاری بگیرید. اگر چنگال نتوانست به راحتی در گوشت لبو فرو برود، یعنی هنوز خوب پخته نشده است.
  • لازم نیست لبوها را قبل از جوشاندن پوست بگیرید. کافیست لبوها را خرد کنید و در آب در حال جوش بریزید.
  • در نهایت وقتی لبوها پخته و کمی خنک شدند، می توانید به راحتی پوست آن ها را بگیرید. ترفند پوست کندن لبو به این صورت است که پس از پخته و سرد شدن، آن ها را زیر آب شیر می گیرد تا راحت تر کنده شوند. برای جلوگیری از هدرروی آب پیشنهاد می کنیم از یک کاسه آب یاری بگیرید و با فرو بردن لبوها در کاسه آغاز به پوست کندن لبوها کنید.
منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه سالاد مراکشی با لبو: سالاد قرمز شب یلدا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سالاد مراکشی با لبو: سالاد قرمز شب یلدا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید