سامسونگ نمایشگر اولین گوشی تاشوی اوپو را ساخته است

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، اوپو هر ساله در رویداد دو روزه Inno از تازهترین محصولات نوآورانه خود رونمایی می نماید. امروز این شرکت از یک چیپ پردازش تصویر اختصاصی و عینک هوشمند رونمایی کرد و قرار است فردا اولین گوشی تاشوی اوپو معرفی گردد. حالا بر اساس یک گزارش تازه، اوپو برای این گوشی از نمایشگر ساخت سامسونگ استفاده نموده است.

سامسونگ نمایشگر اولین گوشی تاشوی اوپو را ساخته است

گویا میزان این نمایشگر به 7.1 اینچ می رسد و بر روی آن شیشه فوق نازک سامسونگ موسوم به UTG تعبیه شده که دوام آن را افزایش می دهد. بعلاوه گفته می گردد این نمایشگر از فناوری LTPO TFT بهره می برد و رفرش ریت آن به 120 هرتز می رسد. از سوی دیگر، در گزارش خبرگزاری The Elec آمده که نمایشگر بیرونی این گوشی 5.45 اینچ میزان دارد و به وسیله شرکت چینی BOE ساخته شده است.

باید خاطرنشان کنیم نسل اول و دوم گوشی تاشوی هواوی و بعلاوه گوشی شیائومی می میکس فولد به جای شیشه، از پلاستیک به عنوان پنل محافظ نمایشگر انعطاف پذیر استفاده نموده اند. اما سامسونگ سال گذشته پیروز شد برای اولین بار گلکسی زد فلیپ را همراه با شیشه UTG راهی بازار کند. در این گزارش آمده که اوپو اولین شرکت چینی است که برای گوشی تاشوی خود از نمایشگر LTPO TFT استفاده می نماید.

مدت ها قبل اعلام شد که چندین شرکت چینی برای تأمین نمایشگرهای تاشو با سامسونگ قرارداد همکاری امضا نموده اند و به نظر می رسد طی ماه های آینده، بسیاری از این گوشی ها همراه با نمایشگرهای ساخت سامسونگ راهی بازار خواهند شد. در همین زمینه می توانیم به نسل دوم گوشی تاشوی شیائومی اشاره کنیم که با نمایشگر 8.01 اینچی ساخت سامسونگ معرفی خواهد شد. به گفته منابع مطلع، نمایشگر بیرونی این گوشی 6.52 اینچ میزان دارد و به وسیله شرکت چیتی CSOT فراوری شده است. برای یادآوری باید بگوییم که شیائومی برای اولین گوشی تاشوی خود در بخش داخلی و بیرونی از نمایشگر ساخت شرکت CSOT استفاده نموده است.

گفته می گردد ویوو هم برای گوشی تاشوی خود میخواهد در بخش داخلی از نمایشگر سامسونگ و در بخش بیرونی از نمایشگر BOE بهره ببرد. هواوی هم قصد داشته از نمایشگر انعطاف پذیر سامسونگ استفاده کند که ظاهرا به علت تحریم های آمریکا نتوانسته چنین کاری را انجام دهد.

طی چند سال گذشته تعداد اندکی از شرکت ها وارد بازار گوشی های تاشو شده اند ولی سامسونگ تنها شرکتی است که توانسته این نوع گوشی ها را به طور گسترده راهی بازارهای مختلف کند. از طرف دیگر جدیدترین گوشی های تاشوی سامسونگ در بعضی بازارها با استقبال گسترده ای روبه رو شده اند و به همین دلیل اکثریت این بازار در دست این شرکت قرار گرفته است. بر اساس جدیدترین گزارش ها، سامسونگ حدود 93 درصد از بازار گوشی های تاشو را در اختیار دارد. بنابراین باید ببینیم آیا اوپو در بازار گوشی های تاشو می تواند به رقیب قدرتمند سامسونگ تبدیل گردد یا نه.

بعلاوه امروز هواوی اعلام نمود که جدیدترین گوشی تاشوی این شرکت با نام P50 Pocket در تاریخ 2 دی رسما معرفی خواهد شد. اطلاعات زیادی از این گوشی فاش نشده ولی به نظر می رسد مانند گلکسی زد فلیپ مبتنی بر مکانیسم عمودی است. روزبه روز تعداد گوشی های تاشو افزایش پیدا می نماید ولی در این میان قیمت این گوشی ها همچنان بالا است.

بر اساس رندرهای منتشر شده از گوشی تاشوی اوپو Find N، طراحی این گوشی یادآور گلکسی زد فولد 3 است. از سوی دیگر، پنل پشتی این گوشی عملا تفاوت خاصی با گوشی پرچم دار اوپو Find X3 Pro ندارد. اگرچه در زمینه گوشی های تاشو شرکت های مختلفی وارد عمل شده اند، ولی گوشی های ساخت این شرکت ها همچنان با مشکل چین خوردگی نمایشگر دست و پنجه نرم می نمایند. علاوه بر این باید به مشکلاتی نظیر دوام بدنه هم اشاره کنیم که برای بسیاری از کاربران اهمیت زیادی دارند. در این میان، اوپو اعلام نموده که از سال 2018 مشغول توسعه گوشی های تاشو بوده است و در سال 2019 اولین مدل اولیه تاشوی این شرکت به نمایش عایدی.

بر اساس شایعه های منتشر شده، گوشی اوپو Find N از برترین نمایشگر و لولای بین تمام گوشی های تاشو بهره می برد و یکی از افشاگران هم مدعی شده که اوپو برای این گوشی پیروز شده چین خوردگی نمایشگر را تا حد زیادی کاهش دهد. اگر این معینه عملی شده باشد، با یک گوشی بسیار مجذوب کننده تر نسبت به نمونه های ساخت دیگر شرکت ها روبه رو خواهیم شد.

در رابطه با معینات سخت افزاری این گوشی، می توانیم انتظار بهره گیری از اسنپدراگون 888، حداکثر 12 گیگابایت رم، باتری 4500 میلی آمپر ساعتی و شارژ 65 وات را داشته باشیم. این گوشی همراه با جدیدترین نسخه ColorOS که مبتنی بر اندروید 12 است، به دست کاربران می رسد. معین نیست که اوپو برای این گوشی چه قیمتی مشخص نموده ولی امیدواریم قیمت مناسبی داشته باشد تا بتواند محبوبیت گوشی های تاشو را به طور قابل توجهی افزایش دهد.

منبع: The Elec

منبع: دیجیکالا مگ

به "سامسونگ نمایشگر اولین گوشی تاشوی اوپو را ساخته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ نمایشگر اولین گوشی تاشوی اوپو را ساخته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید