راه اندازی مدرسه ویژه بچه ها کار در تهران ، در این مدارس چه خدماتی ارائه می گردد؟

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران از راه اندازی مدارس ویژه برای بچه ها کار اطلاع داد و گفت: مدارس پویاشهر طراحی شده تا علاوه بر آموزش علمی دانش آموزان، تعالی و پویایی آن ها را به همراه داشته باشد.

راه اندازی مدرسه ویژه بچه ها کار در تهران ، در این مدارس چه خدماتی ارائه می گردد؟

به گزارش گردش 360 به دور دنیا آنلاین، احمد احمدی صدر مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران اضافه کرد: شهرداری تهران برای بچه ها کار و خیابان و مجموعه بچه ها آسیب پذیر در مرکز برنامه های جامع و مفصلی دارد.

او اضافه کرد: مدارسی تحت عنوان پویاشهر با رویکرد تازه طراحی شده تا علاوه بر آموزش علمی دانش آموزان، رشد و پویایی آنها را به همراه داشته باشد.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه رویکرد فعالیت ها در مراکز پویاشهر، اخلاق و تربیت محور است، گفت: مراکز پرتو در دوره های قبلی راه اندازی شده بود و صرفا فعالیت در این مراکز برای این بود که بچه ها کار و آسیب پذیر از تحصیل باز نماند.

احمدی صدر گفت: از زمانی که مدیریت شهری تازه فعالیت خود را شروع کرد، طراحی مفصلی برای بچه ها کار و آسیب پذیر درنظر گرفته شده و در مراکز پویاشهر علاوه بر آموزش علمی دانش آموزان، 16 تا 17 خدمت دیگر هم درنظر گرفته شده است.

او گفت: مراکز پویاشهر همزمان با بازگشایی مدارس فعالیت خود را شروع می نماید و کوشش نموده ایم که در این مدارس استعدادیابی دانش آموزان انجام گیرد و بر همین اساس در آینده از قشر بچه ها کار و خیابان و به عبارتی از بچه ها آسیب پذیر، قهرمانان المپیک، هنرمندان طراز یک، اندیشمندان، سخنوران، طراحان و... داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران گفت: تحصیل و حضور بچه ها در مراکز پویاشهر نه تنها سبب تغییر شرایط بچه ها کار می گردد، بلکه تغییر در خانواده و شهر را هم به همراه دارد، چرا که رویکرد تعالی محور است و ان شاءالله با یاری این بچه ها در آینده می توان باری را از دوش جامعه برداشت و شاهد آینده ای متعالی برای این بچه ها بود.

احمدی صدر گفت: بعلاوه درنظر گرفتن سفرهای زیارتی ـ سیاحتی برای بچه ها کار فقط رویکرد سفرمحور برای آنها ندارد و کارهای فرهنگی و انگیزشی زیادی برای آنها پیش بینی شده است.

او گفت: عمده بچه ها کار تا به امروز مشهد نرفته اند و زائر اولی محسوب می شوند. بر همین اساس علاوه بر زیارت، اقدامات فرهنگی و اجتماعی نیز برای آنها پیش بینی شده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "راه اندازی مدرسه ویژه بچه ها کار در تهران ، در این مدارس چه خدماتی ارائه می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی مدرسه ویژه بچه ها کار در تهران ، در این مدارس چه خدماتی ارائه می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید