اپل در حال آزمایش آیفون های دارای پورت USB، C است

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، چند روز قبل یکی از افشاگران معروف گفت که سال آینده آیفون 15 با پورت USB-C راهی بازار خواهد شد. حالا خبرگزاری بلومبرگ هم گزارش داده که اپل در حال آزمایش آیفون های مجهز به پورت USB-C است.

اپل در حال آزمایش آیفون های دارای پورت USB، C است

طی چند سال گذشته شایعات زیادی در خصوص استفاده اپل از پورت USB-C برای آیفون منتشر شده است. به خصوص بعد از اینکه آیپدها به بهره گیری از این مشخصه روی آوردند، کاربران زیادی امیدوار بودند که آیفون هم احتمالا از این قابلیت بهره مند می شود. اما در نهایت اپل همچنان به استفاده از پورت لایتنینگ ادامه داده است.

به نظر می رسد مهم ترین علت اپل برای کنار گذاشتن پورت لایتنینگ به فشارهای اتحادیه اروپا برمی شود. این اتحادیه در حال آماده سازی یک قانون است که در صورت اجرا شدن، اپل برای محصولاتی مانند آیفون باید از پورت USB-C بهره ببرد. اگر این قانون اجرا شود، اپل یا باید آیفون های مربوط به بازار اروپا را با پورت USB-C عرضه کند یا اینکه برای تمام مدل ها چنین کاری انجام دهد.

این روزها تقریبا تمام گوشی ها از پورت USB-C بهره می برند و حتی تعداد زیادی از لپ تاپ ها هم از این قابلیت بهره مند شده اند. اتحادیه اروپا از این بابت که کاربران دائما در حال خرید شارژرهای مختلف با استانداردهای گوناگون هستند نگران است چرا که این کار باعث می شود تعداد زیادی از شرکت ها به فراوری شارژر برای محصولات مختلف بپردازند که این فرایند در نتیجه تأثیر بدی روی محیط زیست می گذارد. همین استفاده از پورت متفاوت، کاربران را ناچار به استفاده از کابل متفاوتی می نماید که سالانه حجم عظیمی زباله ایجاد می نمایند. این در حالی است که اپل می گوید حذف شارژر از جعبه گوشی های خود به نفع محیط زیست است. اما در حقیقت چنین کارهایی عمدتا برای افزایش سود صورت می گیرد.

لازم به ذکر است استفاده از پورت USB-C به کاربران اجازه می دهد از سرعت شارژ بیشتر و انتقال سریع تر فایل ها بهره مند شوند. بعلاوه باید به هماهنگی بیشتر با آیپدها و مک بوک ها هم اشاره کنیم که از USB-C بهره می برند. گفته می شود اگر آیفون 15 واقعا با چنین پورتی عرضه شود، این شرکت یک رابط هم عرضه می نماید تا کاربران بتوانند به راحتی آیفون نو خود را به لوازم جانبی مبتنی بر پورت لایتنینگ وصل نمایند.

اپل همیشه گفته که مهاجرت به پورت USB-C در واقع به معنای ایجاد ضایعات الکترونیکی بیشتری نسبت به ادامه استفاده از پورت لایتنینگ خواهد بود؛ زیرا در این حالت کاربران به کابل و شارژرهای نو احتیاج پیدا می نمایند. اپل در حالی این مسائل را مطرح می نماید که آیپدها و مک بوک های نو همراه با پورت USB-C راهی بازار شده اند و این اقدام با اعتراض گسترده کاربران هم روبه رو نشده است.

کارشناسان بر این باور هستند که اپل با کنار گذاشتن پورت لایتنینگ، عایدی مهمی را از فروش کابل ها و لوازم جانبی مبتنی بر این پورت از دست می دهد و بعلاوه کنترل کمتری بر سخت افزارهای جانبی آیفون و شرکت های سازنده آن ها خواهد داشت. اپل همیشه به کاربران می گوید که از لوازم جانبی تایید شده از طرف این شرکت استفاده نمایند که این لوازم جانبی هم برای دریافت مجوز از این شرکت، باید مبلغی به آن بپردازند. این محدودیت و ترس برای گجت های اپل که دارای پورت USB-C هستند، وجود ندارد. اگر از آیپد مجهز به پورت USB-C استفاده می کنید، بدون نگرانی و با خیال راحت می توانید انواع فلش درایو، کیبورد و نمایشگر به آن ها وصل کنید.

مدت ها قبل گفته می شد که اپل فقط در زمانی که آیفون فاقد پورت آماده شود، لایتنینگ را کنار می گذارد. این یعنی گوشی موردنظر صرفا به صورت بی سیم شارژ خواهد شد. با این حال بازار هنوز برای حذف پورت آمادگی ندارد و به علت فشارهای فزاینده از طرف اتحادیه اروپا، ظاهرا اپل هم از تصمیم خود عقب نشینی نموده است.

منبع: Macrumors

منبع: دیجیکالا مگ

به "اپل در حال آزمایش آیفون های دارای پورت USB، C است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل در حال آزمایش آیفون های دارای پورت USB، C است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید