اپلیکیشن ها در iPadOS 15 می توانند تا 12 گیگابایت رم استفاده نمایند

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، در ماه ژوئن گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه اپل در iPadOS 15 میخواهد تا برای توسعه دهندگان امکان اختصاص دادن رم بیشتری به برنامه ها را فراهم کند تا بتوانند از حافظه زیاد موجود در iPad برای اجرای سریع و روان این اپلیکیشن ها استفاده نمایند. به نظر می رسد که اپل در کوشش است تا با دادن این مجوز به توسعه دهندگان اپلیکیشن ها بگوید که در صورت استفاده بیشتر از حافظه رم موجود در آیپد پروهای بالارده، بسیاری از برنامه ها عملکرد بسیار بهتری نسبت به قبل از خود نشان می دهند.

اپلیکیشن ها در iPadOS 15 می توانند تا 12 گیگابایت رم استفاده نمایند

در حال حاضر اپل اندازه حافظه رمی که یک برنامه می تواند به آن دسترسی داشته باشد را محدود نموده است و اجازه دسترسی بیشتری به آن نمی دهد. علت اپل برای این محدودیت این است که مطمئن گردد یک برنامه از کل فضای حافظه رم دستگاه برای اجرای خود استفاده نمی نماید و بر اجرای دیگر برنامه ها تاثیر منفی نمی گذارد.

تا به امروز، ما اطلاعات محدودی در خصوص جزییات خاص این حق دسترسی به حافظه رم، از جمله اندازه رمی که یک برنامه می تواند از آن استفاده کند، در اختیار داشتیم. اما با رونمایی از سیستم عامل iPadOS 15 در 20 سپتامبر، اطلاعات نوی در رابطه با این موضوع منتشر شده است. اپل اعلام نموده که در آیپد پروهای بالارده، برنامه ها می توانند تا دو برابر اندازه قبلی از حافظه رم دستگاه استفاده نمایند.

بر اساس جزئیات نوی که به وسیله توسعه دهندگان اپلیکیشن طراحی گرافیکی Artstudio Pro منتشر شده، در آیپد پروهای رده بالایی که 16 گیگ حافظه رم دارند، برنامه ها می توانند از حداکثر 12 گیگابایت حافظه رم دستگاه استفاده نمایند و نهایت کیفیت و روانی خود را به نمایش بگذارند. در سایر مدل ها و آیپد پروهایی که تنها 8 گیگابایت حافظه رم دارند، برنامه ها می توانند حداکثر از 6 گیگابایت رم دستگاه استفاده نمایند.

در هر دو مورد، اگر برنامه ای به iPadOS اطلاع دهد که به حافظه بیشتری برای اجرای روان خود نیاز دارد، سیستم عامل همچنان 2 گیگابایت حافظه موقت (بافر) در اختیار آن قرار می دهد. علاوه بر این، 4 گیگابایت حافظه موقت برای آیپد پروهای رده بالا و برای سایر مدل ها 2 گیگابایت حافظه موقت در نظر گرفته است.

اپل iOS 15 و iPadOS 15 را هفته آینده رسما عرضه می نماید

این تغییر و ویژگی نو به احتمال زیاد برای برنامه های گرافیکی فشرده بسیار حائز اهمیت است، مانند اپلیکیشن های طراحی، مدل سازی و ویرایش عکس و فیلم. در حالی که توسعه دهندگان از ارتقاء محدودیت دسترسی به حافظه رم استقبال خوبی می نمایند، اما بعضی از کاربران اپل ممکن است اینطور استدلال نمایند که iPadOS از سخت افزار موجود در iPad به طور تمام و کمال استفاده نمی نماید، خصوصا در iPad Pro 11 و 12.9 اینچی که از تراشه M1 استفاده می نمایند.

شرکت اپل اعلام نموده است که این ارتقاء محدودیت دسترسی به حافظه رم، در دستگاه های پشتیبانی شده ممکن خواهد شد و و در حال حاضر، در خصوص اینکه چه دستگاه هایی به غیر از iPad Pro نو از این ویژگی بسیار خوب بهره مند خواهند شد، اطلاعیه ای از طرف شرکت اپل منتشر نشده است. به اسم مثال در این هفته اپل یک آیپد مینی نو و نسل نهم آیپد را به ترتیب با 4 گیگابایت و 3 گیگابایت حافظه رم روانه بازار نموده است. برای این مدل های نو، بعید است که اپل به برنامه ها اجازه دسترسی به حافظه رم بیش از محدودیت سیستم را بدهد، زیرا ممکن است بر عملنمودهای اصلی iPadOS تأثیر بگذارد.

سیستم عامل iPadOS 15 که شامل قابلیت های نوی از جمله قرار دادن ویجت در هر نقطه از صفحه اصلی، بهبود مولتی تسکینگ، لایو تکست و موارد دیگر می گردد در کنار iOS 15، WatchOS 8 و tvOS 15 از دوشنبه 20 سپتامبر به دست کاربران می رسد.

چرا آیپد 9 با وجود طراحی تکراری همچنان ارزشمند است؟

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ

به "اپلیکیشن ها در iPadOS 15 می توانند تا 12 گیگابایت رم استفاده نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپلیکیشن ها در iPadOS 15 می توانند تا 12 گیگابایت رم استفاده نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید