الجزائر هر گونه احتمال مداخله نظامی در لیبی را رد کرد

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، وزارت دفاع الجزائر اظهارات منتسب به رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور درباره آمادگی برای مداخله نظامی در لیبی را رد کرد.

الجزائر هر گونه احتمال مداخله نظامی در لیبی را رد کرد

به گزارش گروه بین الملل گردش 360 به دور دنیا، وزارت دفاع الجزائر امروز پنج شنبه در بیانیه ای با رد اظهارات منتسب به سعید شنقریحه رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور درباره آمادگی برای مداخله نظامی در لیبی، این اخبار را کذب خواند.

در این بیانیه آمده است: بعضی حساب های کاربری در شبکه های اجتماعی اخبار کذب و بی اساسی را منتسب به رئیس ستاد مشترک ارتش در مورد تحولات اخیر لیبی منتشر نموده اند.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، بعضی صفحات کاربران الجزائری در شبکه های اجتماعی در چند روز گذشته اخباری منتسب به رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور در مورد آمادگی برای مداخله نظامی در لیبی به منظور حمایت از امنیت کشور منتشر نموده بودند.

وزارت دفاع الجزائر ضمن تکذیب این شایعات، آن را مغلطه ای برای ایجاد هرج ومرج و منحرف کردن افکار عمومی به سمت طرح ها و برنامه های مشکوک خواند.

در این بیانیه همچنین بر موضع واحد الجزائر در مورد تمامی طرف های درگیر در لیبی و دعوت به گفت وگوی داخلی لیبی با هدف دستیابی به راه چاره سیاسی دائمی ضامن ثبات و شکوفایی ملت لیبی تأکید شده است.

لیبی از سال 2011 و از زمان سرنگونی حکومت معمر قذافی رهبر سابق لیبی با گسستگی سیاسی روبرو شده و تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس (غرب کشور) و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه نظامیان ارتش ملی لیبی را حمایت می نماید.

نیروهای حفتر از فروردین 1398 با حمایت چند کشور اروپایی و عربی حمله به طرابلس پایتخت لیبی را شروع کردند و پس از گذشت بیش از یکسال پیروز نشدند به داخل شهر نفوذ نمایند و به دلیل مقاومت شدید نیروهای دولت وفاق ملی، مجبور به عقب نشینی از مرز طرابلس و ترهونه شدند. دولت وفاق ملی نیز از حمایت ترکیه و قطر برخوردار است.

نیروهای دولت وفاق ملی پس از سیطره بر مناطق جنوبی طرابلس و شهر ترهونه (80 کیلومتری جنوب شرقی طرابلس) در اوایل ژوئن گذشته، پیشروی به سمت شهر سرت را شروع نموده اند.

به گفته مسئولان لیبی دولت وفاق ملی در صدد بازپس گیری سرت و پایگاه الجفره است حال آنکه نیروهای بین المللی در کوشش هستند تا از وقوع درگیری نظامی جدید در لیبی جلوگیری نمایند و کشورهای حامی حفتر نیز در کوشش هستند تا از پیشروی نیروهای حفتر در شرق ممانعت نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "الجزائر هر گونه احتمال مداخله نظامی در لیبی را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الجزائر هر گونه احتمال مداخله نظامی در لیبی را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید