چاووش اوغلو: امارات عامل بی ثباتی در خاورمیانه است

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، وزیر خارجه ترکیه در واکنش به بیانیه اخیر وزرای خارجه امارات و مصر و برخی کشورهای دیگر درباره دخالت آنکارا در امور لیبی گفت که امارات در غرب آسیا هرج و مرج ایجاد می کند و عامل ناامنی منطقه ا ست.

چاووش اوغلو: امارات عامل بی ثباتی در خاورمیانه است

به گزارش گروه بین الملل گردش 360 به دور دنیا به نقل از الجزیره، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه روز سه شنبه در کنفرانس خبری به بیانیه اخیر وزارت خارجه کشوورهای امارات، مصر، یونان، قبرس و فرانسه در محکومیت دخالت نظامی ترکیه در لیبی واکنش نشان داد.

وزیر خارجه ترکیه گفت که امارات متحده عربی و مصر و برخی کشورهای دیگر-که به نام آنها اشاره نکرده است- منطقه غرب آسیا را به هرج و مرج کشاندند.

چاووش اوغلو گفت که امارات و مصر و دیگر کشورها تلاش می کنند تا در منطقه ناامنی ایجاد کنند.

وی تاکید کرد که در واقع کشور امارات عامل بی ثباتی در منطقه است و یمن را ویران کرده است.

از زمان سرنگونی رژیم معمر قذافی دیکتاتور معدوم لیبی در سال 2011، این کشور به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده است.

هر یک از بازیگران منطقه ای و فرامنطقه ای که هر کدام منافع خاص سیاسی خود را در کشور نفت خیز لیبی دنبال می کنند، از دو جریان درگیر در این کشور حمایت مالی و تسلیحاتی می کنند که این امر بر پیچیدگی و تداوم درگیری در لیبی افزوده است.

با نگاهی به کشورهای تاثیرگذار در تحولات لیبی می توان گفت ترکیه، قطر، آمریکا و انگلیس و برخی کشورهایی دیگر، در یک صف از حکومت غرب لیبی تحت ریاست فایز السرج حمایت می کنند و کشورهایی مانند مصر، امارات، عربستان، فرانسه و برخی دیگر از کشورها از حکومت شرق لیبی به ریاست عبدالله الثنی و تحت فرماندهی خلیفه حفتر حمایت می کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "چاووش اوغلو: امارات عامل بی ثباتی در خاورمیانه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاووش اوغلو: امارات عامل بی ثباتی در خاورمیانه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید