آنگلا مرکل: تحریم های روسیه به دلیل مسئله اوکراین تمدید شد

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، صدراعظم آلمان بیان نمود به دلیل ناکافی بودن پیشرفت های به دست آمده از حل مناقشه اوکراین در نشست سران شورای اروپا تصمیم بر تمدید تحریم های روسیه گرفته شد.

آنگلا مرکل: تحریم های روسیه به دلیل مسئله اوکراین تمدید شد

به گزارش ، به نقل از آسوشیتدپرس، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در سرانجام نشست دو روزه سران شورای اروپا در بروکسل در جمع گردش 360 به دور دنیا گفت: چون پیشرفت های به دست آمده از حل مناقشه اوکراین ناکافی اند در نشست سران شورای اروپا تصمیم گرفتیم تحریم های روسیه را همچنان تمدید کنیم.

مرکل گفت: امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و من، دیشب درباره نتایج و دستاورد های اجلاس سران گروه چهارجانبه موسوم به نرماندی گزارش دادیم. توانستیم بگوییم که پیشرفت هایی در این ارتباط وجود داشته است، اما این پیشرفت ها کافی نبودند؛ به طوری که حالا بگوییم می توانیم تحریم های روسیه را برداریم. به همین علت تصمیم ما آن شد که تحریم ها را همچنان یکصدا و هماهنگ تمدید کنیم.

صدراعظم آلمان گفت: ما خواهان همکاری با شارل میشل (نخست وزیر سابق بلژیک) در مسئولیت جدید او به عنوان رئیس شورای اروپا هستیم. در مورد اورزولا فون دِرلایِن، رئیس کمیسیون اروپا و نیز کریستین لاگارد (رئیس بانک مرکزی اروپا) که امروز در اینجا حضور داشت، هم همین طور فکر می کنیم.

: تمدید تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه

مکرون بر خروج هرچه سریعتر انگلیس از اتحادیه اروپا تاکید کرد

آنگلا مرکل تاکید کرد: یکی از محور ها عاری سازی قاره اروپا در انتشار گازی دی اکسید کربن تا سال 2050 میلادی بود. آنچه در این میان برای ما واضح و روشن است اینکه باید فعالیت قابل توجهی را به کار بندیم و بنابراین این مصوبه با این هدف تعیین و تعیینی که در نظر گرفته ایم یعنی عاری شدن از انتشار گاز های گلخانه ای در اروپا تا سال 2050 میلادی که در واقع نقطه عطف و رویداد بزرگی برای اتحادیه اروپا در مساله حفاظت از آب و هوا به شمار می رود، محقق شود.

صدراعظم آلمان افزود: در این نشست به طور کوتاه به مساله چارچوب چند ساله مالی (اتحادیه اروپا) نیز پرداختیم. چون صادقانه بگویم ظرف ماه های گذشته، این مساله با تحرک و جنبشی همراه نبود و، اما این مساله اکنون دوباره، مطرح شد و ما هنوز برنامه ریزی مالی سال 2020 تا 2021 را نداریم و بنابراین شارل میشل به عنوان رئیس شورای اروپا در نشست های مشورتی جداگانه با کشور های عضو در حال بررسی این مساله است.

مرکل گفت: در مورد شرایط سازمان تجارت جهانی و حفاری های (تامین انرژی) ترکیه در سواحل قبرس نیز صحبت کردیم و از این موضع کمیسیون (اروپا) که با توجه به زلزله وحشتناک آلبانی در ژانویه، کنفرانس خیران راه بیندازیم، حمایت کردیم و البته ما نیز به عنوان کشور های عضو در این کنفرانس، مشارکت گسترده خواهیم داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "آنگلا مرکل: تحریم های روسیه به دلیل مسئله اوکراین تمدید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنگلا مرکل: تحریم های روسیه به دلیل مسئله اوکراین تمدید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید