آغاز مانورهای نظامی دریایی مشترک ناتو در دریای بالتیک

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، بیش از 40 هزار نیروی نظامی از 18 کشور، به همراه کشتی ها و هواپیماهای جنگی در مانورهای بین المللی نظامی دریایی سالانه کشورهای عضو ناتو در منطقه دریای بالتیک مشارکت خواهند داشت.

آغاز مانورهای نظامی دریایی مشترک ناتو در دریای بالتیک

به گزارش گروه بین الملل گردش 360 به دور دنیا به نقل از خبرگزاری اینترفکس، دفتر مطبوعاتی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از آغاز پنجاهمین مانور بین المللی Baltops-2021 نیروهای نظامی ـ دریایی کشورهای عضو این سازمان در منطقه دریای بالتیک خبر داد. این تمرینات مشترک نظامی از 6 الی 18 ماه ژوئن (16 الی 28 خرداد ماه) انجام می شوند.

در این بیانیه یادآوری شده است: در جریان این مانور نیروهای نظامی هوایی و دریایی کشورهای متحد در ناتو در تمرینات مشترکی مشارکت خواهند داشت. جهت گیری اصلی این رویداد شامل هم گرایی دفاع ضدهوایی، مبارزه با زیردریایی ها، دفع حملات دریایی، دفاع ضدمین و عملیات هوابرد است.

طبق این اطلاعات، در مانورهای سال جاری نیروهای نظامی از 18 کشور عضو ناتو، بعلاوه دو کشور متحد این سازمان مشارکت خواهند شد که شامل 40 گروه دریایی، 60 هواپیما و بیش از 40 هزار نیروی نظامی است. کشورهای بلژیک، کانادا، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، هلند، نروژ، ایسلند، سوئد، ترکیه، انگلیس و آمریکا در این مانور نظامی شرکت دارند.

مقامات بروکسل در سال 2019 اعلام کرده بودند که این مانورهای مشترک نظامی ـ دریایی علیه هیچ کشور ثالثی جهت گیری نشده و هدف از آنها تنها هماهنگی اقدامات نظامی کشورهای عضو ناتو است.

اخیراً سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه نسبت به افزایش تعداد مانورهای نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای این کشور که آشکارا جهت گیری ضدروسی دارند، هشدار داده است.

ر

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "آغاز مانورهای نظامی دریایی مشترک ناتو در دریای بالتیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز مانورهای نظامی دریایی مشترک ناتو در دریای بالتیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید