5 نکته طلایی برای تهیه خمیر پیتزا

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، خمیر پیتزا از جمله مواد اصلی تهیه پیتزاست که اگر به صورت اصولی درست گردد، پیتزای شما خوشمزه و دلچسب خواهد شد.

5 نکته طلایی برای تهیه خمیر پیتزا

گردش 360 به دور دنیا | امروزه فست فود ها یکی از مهم ترین گروه های غذایی در جهان هستند که تنوع بالایی دارند و به عنوان غذایی مدرن با طعم و سبک نو جای خود را در برنامه غذایی مردم جهان باز نموده اند.

به گزارش گردش 360 به دور دنیا ، پیتزا یکی از مهم ترین و پر طرفدارترین نوع فست فودهاست که اولین بار در کشور ایتالیا تهیه شد؛ سپس پخت آن در سراسر جهان رواج پیدا کرد. پیتزا در طعم های گوناگون مانند پیتزای سبزیجات، مرغ، گوشت، پپرونی، پنیر و... تهیه می گردد که دارای طیف گسترده ای از طعم و مزه است.

مهم ترین نکته برای تهیه یک پیتزای عالی و خوشمزه در منزل، تهیه خمیر خوب و منسجم است؛ زیرا یکی از مواد اصلی پیتزا که در طعم آن نیز تاثیر مستقیم دارد، خمیر پیتزاست. در این مطلب طرز تهیه یک خمیر پیتزای پوک و عالی همراه با ارائه پنج نکته مهم برای تهیه خمیر پیتزا تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزا

آرد سفید قنادی: 500 گرم

پودر خمیر مایه: 1 قاشق غذاخوری

شکر: نصف قاشق غذاخوری

نمک: 1 قاشق غذاخوری

روغن: 20 گرم

آب: 280 سی سی

طرز تهیه خمیر پیتزا

مرحله اول: ابتدا شکر را داخل آبی که دمای آن 6 درجه سانتیگراد است، بریزید و هم بزنید تا شکر حل گردد؛ سپس پودر خمیر مایه را روی آب بریزید. سر لیوان را بپوشانید و سه تا چهار دقیقه زمان بدهید تا خمیرمایه به عمل بیاید.

مرحله دوم: روغن را همراه همراه با نمک داخل یک کاسه گود بریزید و هم بزنید؛ سپس مخلوط آب و خمیرمایه به عمل آمده را روی روغن بریزید و بدون اینکه آن را هم بزنید، آرد را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا آرد حل گردد. در مرحله آخر خمیر را با دست ورز بدهید و خوب خمیر را زیر و رو کنید تا همه قسمت های خمیر ورز داده گردد. حالا خمیر را داخل ظرفی که کف آن را با چند قطره روغن چرب نموده اید، بگذارید و روی آن را با دستمال نم دار بپوشانید و حدود یک ساعت و نیم زمان بدهید تا خمیر ور بیاید و آماده طبخ گردد.

5 نکته طلایی برای تهیه خمیر پیتزا

1- خمیر مایه یا مخمر یکی از انواع مخمر است که در پخت نان، پیراشکی، پیتزا و... از آن استفاده می گردد. استفاده از پودر خمیر مایه در خمیر باعث فراوری گاز کربنیک و مواد آلی می گردد و در نتیجه افزایش حجم خمیر و عطر و طعم خوب آن را به همراه خواهد داشت و نان و شیرینی را پوک و توخالی می نماید. پودر خمیر مایه را می توانید در منزل و در محیطی که زیاد گرم نباشد، نگهداری کنید. پس از باز کردن بسته خمیرمایه حتما آن را در فریزر نگه دارید. خمیر مایه بعد از چند ماه کیفیت اولیه خود را از دست می دهد؛ بنابراین بهتر است آن را به اندازه ای که مصرف دارید، بخرید.

2- بهتر است بعد از اینکه خمیر استراحت کرد، آن را به چانه هایی با اندازه مساوی تقسیم کنید؛ سپس دوباره روی خمیر را بپوشانید و نیم ساعت زمان بدهید تا استراحت کند.

3- اگر دوست دارید خمیر پیتزای شما بعد از پخت کاملا پوک گردد، وقتی خمیر را داخل قالب پیتزا پهن کردید، 15 دقیقه دیگر به آن استراحت بدهید.

4- نکته مهمی که باید در خصوص آرد به آن توجه کنید، کیفیت آرد های موجود در بازار است که با هم تفاوت دارند. به همین علت متناسب با کیفیت آرد ممکن است اندازه آن کم تر یا زیاد تر از اندازهی گردد که در دستور گفته شده است؛ بنابراین موقع اضافه کردن آرد به این مسئله توجه داشته باشید. اگر دیدید خمیر درحال سفت شدن است؛ ولی هنوز اندازهی از آرد به جای مانده است؛ یعنی آردی که اضافه نموده اید، کافی است و بقیه را اضافه نکنید. اگر هم طبق دستور عمل کردید؛ ولی حس کردید خمیر هنوز به آن غلظتی که باید برسد، نرسیده است؛ یعنی باید کمی بیشتر آرد اضافه کنید؛ بنابراین شما همواره اندازه آردی را که در دستور گفته شده است، تهیه کنید. حالا ممکن است این اندازه با توجه به کیفیت آرد کم یا زیاد گردد.

5- توجه داشته باشید که هنگام پهن کردن خمیر هر قدر خمیر را نازک تر کنید، درنهایت پیتزای شما بعد از پخت پوک تر می گردد. خمیری که کلفت پهن شده باشد، معمولا زود می سوزد و از داخل مغز پخت نمی گردد.

منبع: فرادید

به "5 نکته طلایی برای تهیه خمیر پیتزا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 نکته طلایی برای تهیه خمیر پیتزا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید