گیاهی خوش رنگ و طعم برای پاکسازی ریه

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، نتایج آنالیز های صورت گرفته نشان می دهد که ترکیب گیاهی موجود در زرشک به مبارزه با سرطان ریه یاری می نماید.

گیاهی خوش رنگ و طعم برای پاکسازی ریه

زرشک حاوی یک ترکیب گیاهی مفید به نام بربرین است. بربرین هزاران سال است که در طب سنتی چینی استفاده می گردد. این ترکیب را می توان در گیاهان مختلف مانند زرشک، انگور و زردچوبه یافت. نتایج مطالعات اجرا شده طی سال ها نشان می دهد که بربرین به تنظیم سطح گلوکز خون افراد مبتلا به دیابت نوع دوم و درمان سندرم متابولیک یاری می نماید.

گروهی از محققان به منظور آنالیز تأثیر ترکیب گیاهی موجود در زرشک بر مقابله با سرطان ریه، مطالعه جدیدی انجام دادند. نتایج آنالیز های اجرا شده نشان می دهد که این ترکیب با سرطان ریه مقابله می نماید و رشد سلول های سرطان ریه را متوقف می نماید. محققان معتقدند که بربرین دو فرآیند کلیدی پیشرفت سرطان یعنی تکثیر سلولی و جابه جایی را مهار می نماید.

به گفته پژوهشگران بربرین به توقف ایجاد گونه های فعال اکسیژن یاری می نماید، مواد شیمیایی التهابی که در طی واکنش های سلولی خاص به تهاجم باکتری ها و دیگر رویدادهای استرس زا که می توانند به سلول ها آسیب بزنند، فراوری می شوند. بربرین به تعدیل ژن های دخیل در استرس اکسایشی و التهاب یاری می نماید و بعلاوه در کاهش پیری زودرس سلول نقش دارد.

منبع: فرارو

به "گیاهی خوش رنگ و طعم برای پاکسازی ریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیاهی خوش رنگ و طعم برای پاکسازی ریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید