چیزهایی که باید تمیز شوند اما از قلم می افتند!

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، آیا شما جزو آن دسته از افراد هستید که از نظافت و تمیز کردن منزل بیزارید؟ و یا آن دسته از افراد وسواسی که تمام مدت در حال ساییدن و شستن خانه شان هستند؟

چیزهایی که باید تمیز شوند اما از قلم می افتند!

همه ما نقاطی را که در هر نوبت نظافت منزل باید به آنها سری بزنیم و به طور معمول جزو لیست است می شناسیم؛ مانند حمام وآشپزخانه. اما یک سری نقاط هستند که به شکلی رایج از توجه افراد پنهان می مانند و به عبارتی شما در هنگام نظافت منزل از آنها غافل می شوید. از ماشین ظرفشویی گرفته تا بالش ها، پرده ها و فرش ها. در اینجا، ما به 10 موردی اشاره خواهیم کرد که اغلب در هنگام نظافت منزل فراموش می شوند.

1- با استفاده از اتویی با سطحی تمیز و براق، عمر لباس های خود را بیشتر کنید.

اگر در زمان اتو کردن لباس ها دقت زیادی به خرج می دهید تا اثری از چین و چروک بر روی لباس ها باقی نماند، اکنون با تمیز کردن سطح اتو، کاری کنید عمر لباس هایتان نیز افزایش یابد و ظاهر نوی آن برای مدت طولانی تری حفظ گردد. شما می توانید سطح رسوب شده اتو را با استفاده ار ترکیب دو ماده طبیعی بزدایید و آن را تبدیل به سطحی براق و تمیز کنید. دو ماده ای که در بیشتر منازل یافت می گردد جوش شیرین و سرکه هستند.

2- با بالش هایی تمیز و پاکیزه خواب بهتری داشته باشید.

مطمئناً شما روبالشی های خود را به طور مرتب تعویض می کنید و می شویید. اما آخرین باری که بالش های خود را شسته اید را به خاطر دارید؟ شما می بایست بالش های خود را هر 3 ماه یکبار بشویید تا از بهداشت و پاکیزگی کامل جایی که هر شب سرتان را روی آن می گذارید اطمینان پیدا کنید. این کار بسیار راحت و بی دردسر است؛ بالش ها را درون ماشین لباسشویی بیندازید و روی درجه میانه تنظیم کنید.

3- تشک های خود را از بوی کهنگی رها کنید و در عوض بوی تازگی به آنها ببخشید.

بعد از تمیز کردن بالش ها نوبت به تشک ها می رسد. ترکیبی ساده از جوش شیرین و عصاره گیاهی رایحه مورد علاقه تان می تواند راه چارهی فوق العاده باشد. (عصاره آرام بخش گیاه اسطوخودوس را امتحان کنید.) این کار بوی کهنگی را از تشک ها گرفته و بوی تازگی به آنها می بخشد؛ راه چارهی بسیار ساده و سریع که نتیجه آن را در کمتر از نیم ساعت خواهید دید. تفاوت را در هنگام خواب شبانه تان احساس خواهید کرد.

4- با ضدعفونی کردن اسباب بازی های کودکتان، خیالتان را آسوده کنید.

اسباب بازی های بچه ها رنگارنگ و بسیار دوست داشتنی هستند، اما همین ها زمانی که در سرتاسر خانه روی زمین افتاده اند و کودک شما آنها را به دهان می برد، وسیله ای می شوند برای وارد کردن انواع میکروب و باکتری به درون بدن بچه ها. از این رو برای این که این دغدغه را نداشته باشید، می توانید با استفاده از ماده ای خانگی و غیرشیمیایی، یعنی سرکه، اسباب بازی ها را ضدعفونی کنید. اکنون، مدت زمان طولانی تری این اطمینان خاطر را خواهید داشت که اسباب بازی کودک شما عاری از میکروب است.

5- ماشین ظرفشویی شما نیز احتیاج به توجه و رسیدگی دارد.

ماشین ظرفشویی در تمام مدت مملو از مواد شوینده و آب جوش است. آیا باز هم احتیاج به پاکسازی دارد؟ بله. شما می توانید ماهی یکبار با استفاده از سرکه و جوش شیرین از فراوری و رشد هر گونه قارچ و کپک در محیط داخلی ماشین ظرفشویی جلوگیری کنید. بعلاوه، این کار باعث از بین رفتن بوی به جامانده از ظرف ها نیز می گردد.

6- با کمی کوشش و زحمت در طولانی مدت، در هزینه هایتان صرفه جویی کنید.

احتمالاً شما در هنگام نظافت منزل توجهی به پرده ها ندارید. ضروریست هر 6 ماه یکبار با استفاده صابون و یک فرچه نرم به آرامی پرده ها را بشویید. شاید این کار به نظر خسته کننده برسد اما اطمینان داشته باشید با رسیدگی به پرده ها از ورود گرد و غبار و آلودگی به داخل منزل تا حد زیادی جلوگیری نموده اید. علاوه بر این، با این کار از خریدن پرده های نو در آینده بی احتیاج خواهید بود که این امر در نهایت به صرف شماست.

7- با یک راه چاره ساده، فرش های خود را از انواع لکه ها پاک کنید.

اگر در منزل حیوانی خانگی و یا کودکی نوپا دارید، دغدغه کثیف شدن فرش ها و باقی ماندن لکه ها بر روی فرش دائماً با شماست. البته، استفاده از بخارشوی می تواند راه چاره خوبی باشد و فرش ها را مانند روز اول تمیز و نو کند. اما این راه چاره ممکن است برای همه ارزان و شدنی نباشد. از طرف دیگر، استفاده از شوینده های غیرطبیعی و شیمیایی توصیه نمی گردد. شما می توانید با استفاده از ترکیب مواد طبیعی موجود در منزل، یک شوینده درست کنید؛ مانند آب اکسیژنه و مایع ظرفشویی.

8- شما نمی توانید با دوشی کثیف خود را تمیز بشویید.

آیا تا به حال به این فکر نموده اید که خودتان را با دوشی می شویید که خود احتیاج به نظافت دارد؟ بنابراین، از این پس با تمیز کردن سردوش از هر نوع آثار زنگ زدگی، قارچ و باکتری، زمان استحمام احساس بهتری خواهید داشت.

9- بوی بد و زننده سطل آشغال را رفع کنید.

این که آشغال بوی بدی بدهد امری طبیعیست اما دلیلی ندارد هنگام عبور از مقابل در، بوی بد سطل آشغال اولین چیزی باشد که توجه تان را جلب می نماید. شما می توانید با استفاده از جوش شیرین آثار به جامانده از آشغال و بوی بد آن را فوراً از بین ببرید. با قاشق غذاخوری، مقداری جوش شیرین به کف سطل آشغال بپاشید و بگذارید مدتی بماند.

10- خانه دوم خود، یعنی ماشینتان، را از قلم نیاندازید.

شما می توانید با مواد تمیزکننده ای که دارید و با استفاده از یک دستمال به راحتی داخل ماشینتان را کاملاً پاکسازی کنید. از گرد و غبار روی داشبورد گرفته تا داخل کنسول و رویه چرم جایگاه ها، همه را می توانید به سادگی تمیز کنید. بعد از این، هنگام رانندگی از نشستن درون ماشینتان لذت خواهید برد.

منبع: فوت و فن

به "چیزهایی که باید تمیز شوند اما از قلم می افتند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چیزهایی که باید تمیز شوند اما از قلم می افتند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید