کنگره پزشکی مبتنی بر سبک زندگی برگزار می گردد

به گزارش گردش 360 به دور دنیا به نقل از جهاددانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران، اولین کنگره پزشکی مبتنی بر سبک زندگی 10 و 11 اسفندماه با محورهای شش گانه دوری از دخانیات و الکل، تغذیه سالم، افزایش فعالیت بدنی، برقراری و تداوم روابط اجتماعی، مدیریت استرس و بهبود خواب برگزار می گردد.

کنگره پزشکی مبتنی بر سبک زندگی برگزار می گردد

پزشکی مبتنی بر سبک زندگی (Lifestyle Medicine) که حوزه جدیدی در پزشکی دنیا محسوب می گردد، بسکمک از بیماری های مزمن و هزینه های گزافی که برای نظام سلامت در پی دارند را نتیجه تغییر در الگوهای سبک زندگی می داند.

به همین دلیل جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران این رویداد علمی و پژوهشی را برگزار می نماید.

دکتر فاتح، معاون پژوهشی پژوهشکده ترمیم زخم و بافت نخستین کنگره پزشکی مبتنی بر سبک زندگی گفت: در این پژوهشکده در حوزه درمان و مطالعات پایه و بالینی آسیب های بافت و زخم فعالیت هایی انجام می گردد. در این حوزه به بحث مبانی و موضوعاتی از قبیل پیشگیری از ابتلا به اختلالاتی که در نهایت منجر به آسیب های جسمانی می گردد، ورود پیدا نموده ایم.

وی اضافه کرد: در این کنگره نیز در نظر داریم با فرهنگ سازی در مسایلی که سبک زندگی را تغییر می دهد پنل هایی را ارایه دهیم تا رفتارهای افراد جامعه تغیبر پیدا کند. این رفتارها باید به شهروندان جامعه آموزش داده گردد اما آموزش به تنهایی کافی نیست و باید به دانش و باور نیز تبدیل گردد.

بعلاوه دکتر حسین کمک، معاون فرهنگی مرکز جامع ترمیم زخم و بافت گفت: در برهه های زمانی گذشته مرگ و میرها بر اثر عفونت بود اما در عصر حاصر عامل اصلی بیماری ها مربوط به ابتلای افراد به بیماری هاب غیرواگیردار از قبیل سرطان، سکته قلبی، بیماری های تنفسی است از اینرو باید سبک زندگی مان را تغییر دهیم. هم اکنون برای داشتن سبک زندگی سالم انجام شش راه چاره تغذیه سالم ، فعالیت جسمانی ، خواب کافی ، عدم سو مصرف مواد ، اصلاح روابط بین فردی و دوری از استرس و تنش لازم است.

وی اظهارداشت: در حال حاضر در این حیطه کارهایی زیادی اجرا شده اما هم افزایی و شبکه ای از دانش ایجاد نشده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کنگره پزشکی مبتنی بر سبک زندگی برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنگره پزشکی مبتنی بر سبک زندگی برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید