کلیات سند دانش بنیان استان بوشهر تصویب شد

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، منصور کبگانیان در حاشیه جلسه یکصد و بیست و چهارم شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با اشاره به آنالیز سند توسعه دانش بنیان استان بوشهر گفت: در این جلسه سند توسعه دانش بنیان استان بوشهر که طی همکاری های دو ساله در شورای عالی انقلاب فرهنگی و ستاد نقشه تهیه شده بود، ارائه شد.

کلیات سند دانش بنیان استان بوشهر تصویب شد

وی با اشاره به حضور امام آدینه، استانداران، معاونان و مسئولان استان بوشهر دراین جلسه اضافه نمود: در ابتدا گزارشی از توانمندی های این استان ارائه شد و بر اساس گزارش ارائه شده 70 درصد از مخازن گاز کشور در این استان نهاده شده است.

کبگانیان یاد آورشد : همچنین 11 درصد از مخازن گاز دنیا در این استان نهاده شده است و صادرات 95 درصد نفت از این استان صورت می گیرد. این استان علاوه بر دارا بودن پتانسیل های انرژی های فسیلی، در بخش اقتصاد دریا نیز فعال است به گونه ای که 900 کیلومتر ساحل کشور در این استان نهاده شده است. از این رو اقتصاد بزرگی را در حوزه دریا در اختیار دارد.

قائم مقام ستاد نقشه جامع علمی کشور اضافه نمود: 3 ماده از این سند آنالیز و اصلاح جدی شد و کلیات این سند به تصویب رسید البته بخش مهمی از این سند باقی مانده است و از آنجایی که جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی دو هفته آینده برگزار می گردد، در هفته آینده جلسه فوق العاده ای برای آنالیز این سند خواهیم داشت.

وی با تاکید بر این که در این جلسه همچنین دو موضوع دیگر در دستور کار نهاده شد، یادآور شد: بحث اول بر اساس روال همیشگی ستاد، گزارشی از علم و فناوری، ارائه و در طی آن گزارشی از آزمون های موسسات پرلز و تیمز مطرح شد.

کبگانیان ادامه داد: مطالعات تیمز و پرلز بزرگترین مطالعات تطبیقی است که وزارت آموزش و پرورش ایران در آن شرکت داشته است. این مطالعات عملکرد دانش آموزان سه پایه تحصیلی را در ریاضی، علوم و خواندن به صورت فواصل زمانی منظم مورد اندازه گیری قرار می دهد.

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور با بیان اینکه در حال حاضر ایران حق عضویت در موسسات تیمز و پرلز را پرداخت می نماید، یادآور شد: آزمون های این موسسات بر اساس شاخص های کمی و کیفی مسائل مرتبط با آموزش و پرورش را مورد آنالیز قرار می دهد و از آنجایی که ما در مورد این موضوع حساس بودیم، نسبت به آنالیز این گزارش ها و صحت سنجی داده های آزمون های این موسسات اقدام کردیم.

وی با اشاره به بعضی از جزییات داده های آزمون این موسسات، یادآور شد: اعداد و ارقامی که در این گزارش ارائه شد، مقداری نگرانی در اعضاء ایجاد کرد، چرا که ما نسبت به صندلی قبلی خود در دنیا در شرایط مناسبی قرار نداشتیم.

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با تاکید بر این که ایران در گذشته در سطح آموزش و پرورش در حوزه های علوم و ریاضی رتبه های بسیار بالایی داشته است، خاطر نشان کرد: رتبه های ایران در این آزمون مناسب نبود که این موضوع مورد ارزیابی نهاده شد و در مورد آسیب های آن در این جلسه بحث شد.

کبگانیان خاطر نشان کرد: بر این اساس در این جلسه قرار شد وزارت آموزش و پرورش گزارش کاملی در این زمینه تهیه کند و در اختیار ستاد قرار دهد.

قائم مقام ستاد نقشه جامع علمی کشور اولویت جدی این ستاد را در امسال و سال آینده حوزه آموزش عمومی و آموزش و پرورش دانست و خاطر نشان کرد: این حوزه مقداری مورد غفلت نهاده شده است و ضعف عمومی در این حوزه ها احساس می گردد. این موضوع را در صحن اصلی جلسه قبلی شورای عالی انقلاب فرهنگی در پیش از دستور مطرح کردم و قرار شد به این موضوع توجه ویژه ای گردد چرا که آینده کشور از آموزش و پرورش آغاز می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کلیات سند دانش بنیان استان بوشهر تصویب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلیات سند دانش بنیان استان بوشهر تصویب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید