کفاشیان: در گذشته سندسازی نمی کردیم و AFC به ما مهلت می داد

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال گفت: در گذشته برای کسب مجوز حرفه ای سندسازی صورت نمی گرفت اما AFC از مسائل ما آگاه بود و به ما مهلت می داد.

کفاشیان: در گذشته سندسازی نمی کردیم و AFC به ما مهلت می داد

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، علی کفاشیان در پاسخ به این سؤال که در سال های گذشته مجوز حرفه ای سرخابی ها چگونه صادر می شد که سال جاری این اتفاق نیفتاده، گفت: در آن موقع هم این مسائل با سازمان لیگ و باشگاه ها در میان گذاشته و موارد اعلام می شد. فکر می کنم AFC و بخش هایی که نظارت داشتند تعامل نموده و مهلت دوباره می دادند تا بعضی چیزها مرحله به مرحله حل گردد. مدت زیادی هم صبر کردند و دیدند اتفاقی نیفتاد تا این تصمیم را گرفتند و باشگاه ها را محروم کردند.

وی در این باره که در سال های گذشته سندسازی می کردیم؟ توضیح داد: من نمی گویم سندسازی می کردیم ولی مواردی بود که احتیاج به مجوزهای دولت و مسئولان بالا داشت که آنها راغب نبودند و مسائل قانونی وجود داشت. AFC از مسائل ما آگاه بود، اما این طور نبود که فریب بخورند. مهلت می دادند تا مسائل را رفع کنیم. محروم شدن باشگاه های ما نه به نفع AFC و نه به نفع خودمان است. بالاخره باشگاه های ما مجبور می شوند که قوانین لازم را اجرا نمایند و الان برترین فرصت است که باشگاه ها ساختار حرفه ای پیدا نمایند و دستگاه های نظارتی هم دیگر نمی آیند بگویند که ما انجام نمی دهیم. برترین زمان است که هیئت مدیره و مدیران باشگاه ها به جای اینکه به فکر نتیجه و برد و باخت تیم شان باشند، ساختارها را درست نمایند. یکی از بحث هایی که وجود دارد، مالکیت دو باشگاه و بحث حرفه ای بودن از نظر حق پخش است.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال اضافه کرد: مالکیت دو باشگاه باید جدا گردد. مسائل مالیاتی، حق پخش، درآمدزایی، مجامع دو باشگاه و همین طور حسابرسی هایی که باید صورت بگیرد هم وجود دارد. بدهی های دو باشگاه هم مسئله مهمی است که باید پرداخت گردد. وقتی که من مدیریت باشگاه را می گیرم باید یک سال بگذرد تا ببینم شرایط باشگاه چگونه است ولی در پی این هستم که تیمم نبازد. باید ساختار تیم را درست کنیم و کار فنی را به مدیرفنی و سرمربی بپردازیم. باشگاه های ما تیم های پایه و آموزشگاه درستی ندارند. یک مدیر باشگاه باید به فکر ساختار باشد و زیرساخت ها را درست کند ولی مدیر با تیم به شهرهای مختلف می رود و در پی نتیجه است که زیبنده باشگاه نیست. باید حق پخش را بگیریم و فشار بیاوریم که این مشکل حل گردد. به رئیس AFC زمانی گفتیم که این مشکل وجود دارد و او گفت که نمی گذاریم تیم ها در آسیا بازی نمایند. بعد از آن با رایزنی رئیس صداوسیما بخشی از مشکل را حل کردیم. باید این حق پخش درست و حق آنها داده گردد تا شرایط حرفه ای گری را هم کسب نمایند.

کفاشیان که با برنامه رادیویی تهران ورزشی گفت وگو می کرد، در واکنش به این موضوع که بعضی از پیشکسوتان معتقدند او بعد از دوره اول مدیریتش در فدراسیون فوتبال، وقتی مسائل را دید چرا برای 4 سال دیگر در فدراسیون فوتبال ماند، گفت: ما مجمعی داریم و خیلی از کارها را در دوره اول انجام داده بودیم. زیرساخت هایی را درست نموده بودیم و تیم های ملی نتیجه گرفته بود و این مواردی بود که مجمع نگاه می کرد. برای گرفتن حق پخش 3 هفته جلوی دوربین صداوسیما را گرفتیم و بعد از آن در جلسات مختلف به ما قول دادند که البته اجرا نشد. چیزهایی هم دست رئیس فدراسیون نیست و این مسائل را مجمع فدراسیون فوتبال متوجه می گردد. آن چیزی که دست ما و در توان ما بود را با تمام کوشش انجام دادیم. وقتی در زمان یکی از وزرای ورزش، یک تیم خارجی به مشهد آمده بود به دستور وزیر ورزش درِ ورزشگاه را بسته بودند. در این زمان از رئیس فدراسیون چه کاری ساخته است؟ ما نباید همه کاسه و کوزه ها را سر رئیس فدراسیون بشکنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که اگر اساسنامه تصویب نگردد کل فوتبال ما از ریل خارج می گردد؟ اظهار داشت: در آستانه جام جهانی هستیم و قطعا آنها جلوی کار ما برای رفتن به جام جهانی خواهند گرفت. کی روش برای ما تعریف نموده بود که همین اتفاق برای پرتغال افتاده و فیفا به آنها فرصت داده بود تا مشکل شان را حل نمایند و بعد از حل ایرادها، پرتغال توانست در جام جهانی شرکت کند. از همین الان باید به فکر باشیم و هشدار دهیم. از چند سال پیش خطر اساسنامه را گوشزد نموده بودم که الان جدی شده و یک سال هم گذشته است.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در واکنش به این موضوع که نمایندگان مجلس معتقدند فیفا نباید در فوتبال ما دخالت کند، گفت: اگر ایرادها را رفع نکنیم، فیفا می گوید که جزیی از اعضای فدراسیون جهانی نمی توانید باشید و وقتی ما را محروم کند می گوید که هر کاری در داخل می خواهید، می توانید انجام دهید ولی در مسابقات جهانی نمی توانید شرکت کنید، مثل کویت که تعلیق شد و نمی توانستند در مسابقات جهانی شرکت نمایند. باید موضوع غیردولتی بودن فدراسیون فوتبال سریعا تصویب و فدراسیون آماتوری در مجلس اصلاح گردد. وقتی وزیر و معاون را از اعضای مجمع خط زدند به خاطر این است که فدراسیون باید مستقل و مجمع تصمیم گیرنده باشد. باید این قانون جدی گرفته گردد و نمایندگانی که مصاحبه می نمایند این موضوع را در دستور کار قرار دهند و حمایت نمایند تا تصویب گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "کفاشیان: در گذشته سندسازی نمی کردیم و AFC به ما مهلت می داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کفاشیان: در گذشته سندسازی نمی کردیم و AFC به ما مهلت می داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید