کتاب لبخند آذربایجان در ارومیه رونمایی شد

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در آذربایجان غربی، کتاب لبخند آذربایجان به مناسبت هفته فرهنگی ارومیه، با حضور جمعی از شعرا و اهل ادب و صاحبان این کتاب، طی مراسمی در حوزه هنری آذربایجان غربی در ارومیه رونمایی و از شاعران و نویسندگان صاحب اثر در کتاب، تقدیر به عمل آمد.

کتاب لبخند آذربایجان در ارومیه رونمایی شد

این کتاب از تولیدات ادبی دفتر حوزه هنری استان و نوشته سعید سلیمان پور که شامل 44 اثر طنز در قالب نظم و نثر به زبان های ترکی آذربایجانی و فارسی است، جمعه هشتم بهمن ماه، در ارومیه رونمایی شد.

احد هوشمند قره باغ، رئیس حوزه هنری استان آذربایجان غربی، به بهانه انتشار و رونمایی کتاب لبخند آذربایجان به خبرنگار ایبنا گفت: این کتاب شامل اشعار و آثار نثر طنزآمیز استان آذربایجان غربی است. این کتاب تدوین سعید سلیمانپور در سال جاری به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان و با مشارکت سازمان برنامه و بودجه و شهرداری ارومیه از سوی انتشارات آسمان کتاب در ارومیه منتشر شده است.

وی ادامه داد: این کتاب 100 صفحه ای، مشتمل بر 44 اثر طنز از 22 شاعر و نویسنده استانی به زبان فارسی و ترکی در قالب های مختلف غزل، قصیده، مثنوی، بایاتی آذربایجانی بوده که محتوایش شامل موضوعات و محورهای اجتماعی، انتقادی، اخلاقی، تاریخی، بومی و ملی است. داستان ها و آثار منثور این کتاب دارای مفاهیم و پیام های اجتماعی است.

هوشمند خاطرنشان کرد: دفتر طنز حوزه هنری آذربایجان غربی در سال 1389 با مدیریت سعید سلیمانپور تاسیس شد و در این مدت علاوه بر تربیت نسلی از طنزپرداران جوان، ارومیه را به یکی از قطب های طنز کشوری تبدیل کرده، به طوری که مورد توجه اساتید بزرگ و ملی طنز کشوری مثل استاد کریمی مراغه ای، اسماعیل امینی و اهالی ادب و اندیشه قرار گرفته است.

رئیس حوزه هنری استان آذربایجان غربی، افزود: در این کتاب آثاری از طنزپردازان بزرگ و جوان استانی مقل مرحوم محمود شامی، مرحوم باباعلی جوانمرد و اساتیدی برجسته ازجمله حمید واحدی، بهرام اسدی و جوانانی مانند محمد رنجبری، فرزانه ولی زاده که بعضی از این اساتید پیشکسوت و جوان در سطح ملی حائز رتبه های ادبی شده اند، وجود دارد.

وی گفت: یکی از ویژگی های کتاب لبخند آذربایجان مصور بودن تک تک آثار است. تصویرسازی این اثر از طریق هنرمند توانای ارومیه ای رعنا اصغری انجام شده که مناسب محتوای آثار است. حمیدرضا حمزه پور مسئولیت صفحه آرایی و طراحی کتاب را برعهده داشته و شاعر و ادیب ارومیه ای مصطفی قلیزاده علیار نیز ویراستاری آن را انجام داده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "کتاب لبخند آذربایجان در ارومیه رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب لبخند آذربایجان در ارومیه رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید