کابوس جوانان امروز در رابطه عاشقانه

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، عشق یک طرفه به کسی که احساسی به شما ندارد و ارزشی برایتان قائل نیست، به مرور بسیار سخت و نا امید کننده می گردد.

کابوس جوانان امروز در رابطه عاشقانه

پس از مدتی عشق یک طرفه برای شما افسردگی و دیگر ناراحتی های خلقی را به همراه می آورد. بیشتر کسانی که دارای یک احساس و عشق یک طرفه هستند به امید اینکه روزی به محبوب خود برسند، زندگی می نمایند. در این مطلب از گردش 360 به دور دنیا به بیان نشانه های عشق یک طرفه در افراد می پردازیم.

نشانه های عشق یک طرفه در افراد

اگر نشانه های زیر را در رابطه خود دیدید بیشتر می توانید از عشق یک طرفه خود مطمئن شوید.

  • همواره شما سر صحبت را باز می کنید.
  • هرگز به احترامی که حق شما است دست نمی یابید. حتی ممکن است بارها تحقیر شدن در رابطه را تجربه نموده باشید.
  • تنها شما برای تماشا معشوق در پی فرصت و بهانه هستید.
  • حتی اگر معشوق شما نشان دهد که به شما علاقه ای ندارد همچنان امیدوار به تغییر رفتار او خواهید بود.
  • اولویت برقراری ارتباط با دیگران برای شما کم می گردد.
  • برای طرف مقابل شما اهمیتی ندارد که با او تماس می گیرید یا نه.
  • وقت زیادی برایتان نمی گذارد و جواب تماس ها و پیغام هایتان را نمی دهد.
  • از دوستان مشترک سراغ او را می گیرید.

عوامل به وجود آمدن رابطه یک طرفه چیست؟

عوامل متفاوتی در به وجود آمدن عشق یک طرفه تاثیر دارند که برخی از مهم ترین و شایع ترین آن ها به توضیح زیر هستند:

نگاه متفاوت از نشانه های عشق یک طرفه در افراد

اولین عامل نگاهی است که شما به طرف مقابل خود دارید. در بسیاری از موارد دیده شده که فردی که درگیر عشق یک طرفه است نگاهی کاملا متفاوت نسبت به واقعیت به طرف مقابل خود دارد. فرد این گونه احساس می نماید که محبوبش به او علاقه دارد و در نتیجه در دام عشق یک طرفه گرفتار می گردد. در واقع این مسئله می تواند مربوط به ضعف هوش هـیجانی افراد و عدم توانایی در تشخیص هیجانات و احساسات دیگران باشد.

تجارب تلخ

عامل دوم، شکست ها و تجارب تلخی است که در زندگی بر شما وارد شده است. این اتفاقات بدون آن که خود بدانید وارد فکر و فکر شما می گردد تا شاید بتواند به خواسته های خود دست یابد. گاهی رفتارهای طرف مقابل شما را به اشتباه قانع می نماید که اون نیز شما را دوست دارد در صورتی که شاید این طور نباشد. از طرفی برخی افراد بنا به دلایل مختلف توانایی جذب دیگران را به سمت خود دارند. از این رو ممکن است شما با یکی از این افراد در ارتباط باشید. برای اینکه روابط عاطفی بهتری داشته باشید به مطلب چگونه قلب زنان را تسخیر کنیم؟ سر بزنید.

جبران محرومیت

عامل سوم عشق یک طرفه به خاطر نداشتن کسی است که برای ادامه زندگی به او نیاز دارید. در این حالت ممکن است از روش جبران بهره ببرید. یعنی فرد برای جبران محرومیت های خود در زندگی عاشق کسی می گردد که حس می نماید او را دوست خواهد داشت.

عدم ارتباطات از نشانه های عشق یک طرفه در افراد

افرادی که تنها هستند و ارتباطاتی با دیگران ندارند، با احتمال بیشتری ممکن است درگیر عشق یک طرفه شوند. چرا که این افراد نتوانسته اند نیازهای خود را با ارتباطات عادی رفع سازند و در نتیجه برای درمان تنهایی خود به عشق یک طرفه چنگ می اندازند.

ویژگی های شخصیتی

در برخی مواقع نیز عشق، دو طرفه است اما یکی از طرفین یا هر دوی آن ها به علت ویژگی ها و صفات شخصیتی خاص خود از گفتن این مساله به دیگری خودداری می نماید و در نتیجه عشق یک طرفه به وجود می آید. مثلا افراد درون گرا به علت ویژگی های شخصیتی خود نمی توانند به راحتی با دیگران ارتباط برقرار نمایند و در نتیجه برای ابراز عشق به مشکل بر می خورند. بعلاوه برخی دیگر نیز به علت این که می ترسند جواب نه بشنوند یا غرورشان لطمه ببیند از ابراز عشق خودداری می نمایند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب این نشانه ها می گوید شما یک معتاد هستید! را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "کابوس جوانان امروز در رابطه عاشقانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کابوس جوانان امروز در رابطه عاشقانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید