چرا بیشتر افراد پولدار نمی شوند؟

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، در کشوری مثل کشور ما، با فرصت هایی که پیش رویمان است، چرا فقط تعداد کمی از افراد هستند که با استقلال اقتصادی بازنشسته می شوند؟ اخیرا پاسخ این سوال را پیدا نموده ام.

چرا بیشتر افراد پولدار نمی شوند؟

ممکن است سوال های این چنینی را بارها از خودتان پرسیده باشید. چرا من ثروتمند نمی شوم؟ چرا در کشور ما تعداد کسانی که می توانند ثروتمند باشند زیاد نیست؟ آیا تا به حال به پاسخ درستی در این زمینه رسیده اید؟ در این مطلب از گردش 360 به دور دنیا دلایل ثروتمند نشدن افراد می پردازیم. تا پایان با ما همراه باشید.

دلایل ثروتمند نشدن افراد

عوامل بسیاری وجود دارد که معین می نماید که آیا در مدیریت پول پیروز هستید یا خیر اما از این عوامل، عادت ها و صفات شخصی شما شاید بزرگ ترین باشند.

اولین علت، خود شما

شاید مهم ترین علتی که یک فرد، فرد پولداری نیست، خود او باشد. معمولا این فرد در خانواده ای معمولی بزرگ شده که هیچ فرد ثروتمندی را در کنار خود ندیده است. افرادی که این فرد را از کودکی تا بزرگسالی احاطه می نمایند، افراد پولداری نیستند. او به مدرسه می رود، سال ها بعد وارد محیط کار می گردد و در همه این سال ها فرد ثروتمندی را دیدار نمی نماید.

با این اوصاف اولین علت ثروتمند شدن را می توانیم در وجود خودمان بیابیم. چون هیچ وقت با فردی ثروتمند سروکار نداشته ایم، رویای ثروتمند شدن و رسیدن با موقعیت های افراد ثروتمند را هم در ذهنمان نمی پرورانیم.

هیچ تصمیمی در این زمینه نمی گیرید

علت دوم اینکه افراد ثروتمند نمی شوند این است که هرگز تصمیمی برای ثروتمند شدن نمی گیرند. حتی اگر فردی در راستای تمایل به ثروتمند شدن کتابی بخواند، در یک سخنرانی شرکت کند، یا با افرادی که از نظر مالی پیروز هستند معاشرت کند، تا زمانی که وی تصمیم به انجام کاری متفاوت نگیرد، چیزی تغییر نخواهد کرد. تا زمانی که فرد تصمیمی به برداشتن اولین قدم نداشته باشد، در همان وضعیتی که هست، باقی می ماند.

به تعویق انداختن کارها از دلایل ثروتمند نشدن افراد

سومین علت عدم ثروتمند شدن افراد، به تاخیر انداختن این خواسته است. افراد همواره دلایل موجه و خوبی برای به تاخیر انداختن هر کاری دارند و ثروتمند شدن نیز از این قاعده مستثنی نیست.

افرادی که مدام در رسیدن به خواسته هایشان تعلل می نمایند، همواره بهانه هایی مانند مناسب نبودن فصل برای آغاز کار، خراب بودن بازار، نبود شرایط لازم و غیره دارند. از آنجا که همواره علتی برای تعلل وجود دارد، این افراد تصمیمشان برای آغاز را ماه به ماه و سال به سال به تعویق می اندازند، تا اینکه خیلی دیر می گردد. برای اینهک روابط عاطفی بهتری داشته باشید به مطلب 8 کلید طلایی افزایش عشق در رابطه عاشقانه سر بزنید

درست خرج کردن را بلد نیستید

چهارمین علتی که افراد را از ثروتمند شدن دور نگه می دارد، چیزی است که اقتصاددانان از آن به عنوان ناتوانی در به تاخیر انداختن لذت ها یاد می نمایند.

بیشتر مردم انضباطی در خرج کردن پول هایشان ندارند و نمی توانند رسیدن به لذت های زندگی را به تعویق بیندازند. اگر مالی خرج کردن جزئی از برنامه زندگی شما نباشد، هرگز نمی توانید ثروتمند باشید.

منظره طولانی مدت نداشتن از دلایل ثروتمند نشدن افراد

علت پنجم ثروتمند نشدن که به میزان سایر دلایل مهم است، نداشتن منظره زمانی است. به عنوان مثال زوج جوانی که ماهیانه پنجاه دلار در یک صندوق یاری هزینه تحصیلی کنار می گذارند تا در آینده فرزند آن ها بتواند به دانشگاه منتخب خودش برود، زوجی هستند که منظره زمانی بلند مدت دارند.

این زوج حاضر هستند موارد کوتاه مدت را قربانی نتایج بهتر در بلند مدت نمایند. افرادی که منظره طولانی مدت دارند تقریبا در طول زندگی خود از نظر مالی رشد و پیشرفت چشمگیری خواهند داشت.

پیشنهاد مطالعه: مطلب چگونه زندگی را ساده بگیریم؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "چرا بیشتر افراد پولدار نمی شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا بیشتر افراد پولدار نمی شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید