پایش آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: 24 گروه پایش، پیشگیری از شیوع احتمالی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این استان فعال است و راهبردهای مراقبتی را انجام می دهند.

پایش آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

به گزارش گردش 360 به دور دنیا به نقل از ایرنا، محمد فتاحی امروز (سه شنبه) با اعلام این خبر افزود: این گروه ها متشکل از 48 کارشناس دامپزشکی استان مرکزی است که وظیفه پایش، مراقبت و پیشگیری از شیوع احتمالی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان را برعهده دارند.

وی ادامه داد: تقویت دامنه نظارتی در مورد این بیماری طیور در استان مرکزی با هدف بازرسی از مرغداری های صنعتی، سنتی و محیط زیست استان با مهاجرت پرندگان شروع و تاپایان امسال ادامه می یابد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: پایش، مراقبت و پیشگیری از شیوع احتمالی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از سوی این گروه ها روزانه به صورت تلفنی و حضور در واحدهای پرورش مرغ تخمگذار، بوقلمون و مرغ مادر انجام می گردد.

فتاحی از واکسیناسیون 630 هزار قطعه طیور در واحدهای پرورش مرغ تخمگذار، بوقلمون و مرغ مادر استان مرکزی در امسال خبرداد و گفت: واکسن این بیماری به میزان کافی در کشور وجود دارد و با معرفی تولیدکنندگان به این سازمان حواله به میزان احتیاج برای آنان صادر می گردد.

وی ادامه داد: 91 مورد بازدید ممیزی امسال در راستای اصلاح ساختار مرغداری ها از سوی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی اجرا شده و 32 مجوز جوجه ریزی نیز صادر و برای 59 مورد اعلام نواقص شده است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: چهار هزار و 597 مورد بازدید امسال از مرغداری های صنعتی، روستایی، پرنده فروشی ها، کشتارگاه ها طیور، تالاب ها و سدهای استان اجرا شده و چهار هزار و 156 مورد نمونه برداری خون، بافتی و سرمی در این مناطق اجرا شده است.

فتاحی گفت: موردی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این بازدیدها در استان مرکزی مشاهده نشده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "پایش آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایش آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید