قدرت خود را از خودشیفته ها و سایر سوءاستفاده کنندگان باز پس بگیرید!

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، مینا عبدی مترجم کتاب راهنمای افراد حساس برای مقابله با آدم ­های سمی: چگونه قدرت خود را از خودشیفته­ ها و سایر سوءاستفاده ­کنندگان باز پس بگیرید در گفت وگو با خبرنگاران درباره این اثر شرح داد: موضوع کتاب عبارت است از راهنمای افراد بسیار حساس برای مقابله با افراد سمی، همانطور که می دانید هر یک از ما می ­تواند به نوعی با یک فرد سمی در ارتباط باشد و این فرد سمی ممکن است عضو خانواده، همسر، همکار، دوست یا آشنای ما باشد و قابل توجه است که هیچ کدام از ما مجهز به ترفندهای مقابله با این گونه افراد نیستیم، مگر با مطالعه کتاب های خودیاری.

قدرت خود را از خودشیفته ها و سایر سوءاستفاده کنندگان باز پس بگیرید!

او ادامه داد: آنطور که من متوجه شدم کتاب های مقابله با افراد سمی که در بازار موجود هست برای عموم نوشته شده و نکته قابل توجه اینجاست که چه افرادی هدف چنین آدم های سمی قرار می گیرند؟ مسلما افرادی که پتانسیل لازم برای مورد سوءاستفاده واقع شدن را داشته باشند، یعنی افراد بسیار حساس. افراد بسیار حساس به علت ماهیت بخشندگی و همدلی بالایی که دارند بیشتر از دیگران طعمه افراد سمی می­ شوند و نکته دوم اینکه دراین کتاب به موضوع چراغ گاز هم اشاره شده که در کتابهای تألیف و ترجمه کمتر شاهدش بوده ایم و خلأ آن در کتاب های خودیاری احساس می شد، لذا بر آن شدم با ترجمه کتاب حاضر اشاره ای هم به این موضوع داشته باشم که خالی از اهمیت نیست.

او با اشاره به مخاطبان هدف این کتاب اعلام کرد: مخاطبان کتاب افراد پانزده سال به بالا، اعم از متاهل و مجرد و خانم و آقاست و کافی است مخاطب دارای سواد خواندن و نوشتن باشد. نکته حائز اهمیتی که از بازخورد خوانندگان دریافت کردم این بود که بعضی مطالعه ­کنندگان صرف آشنایی با ویژگی ­های افراد بسیار حساس اقدام به تهیه کتاب نموده غافل از اینکه خود در زمره افراد بسیار حساس قرار می ­گرفتند و بعد از مطالعه کتاب، تجربیات خود را با من به اشتراک گذاشتند و اینکه با قربانیانی که تجربیاتشان در کتاب نقل شده هم­ذات­ پنداری می­ کردند.

عبدی با بیان اینکه بشر تا زمانی که زنده است احتیاج به ارتباط دارد، ارتباط احتیاج به آگاهی دارد، لازمه این آگاهی، مطالعه است و بس! عنوان نمود: همانطور که پیشتر اشاره کردم، ما در یک جامعه جهانی زندگی می ­کنیم و احتیاجمند ارتباط با یکدیگریم، این ارتباط چالش­ هایی در پی خواهد داشت که گریزناپذیر است، لذا اگر هر یک از ما به سهم خود برای شناخت بیشتر شخصیت و الگوهای رفتاری­مان در ارتباطاتمان کوشش کنیم از تنش­ هایی که احتمال رخداد آنها کم نیست به نحوی کاسته ­ایم، در مورد ضرورت ترجمه این کتاب باید بگویم که اگر من شخص بسیار حساسی هستم و دستاویز افراد سودجو قرار می­ گیرم اگر در این زمینه مطالعه کنم و به مهارت­ های لازم مجهز شوم کمتر خودم را در معرض آسیب قرار می­ دهم و این یعنی سلامت جسم و روان من با مطالعه تا حدودی تأمین شده است.

این مترجم در سرانجام اعلام کرد: ضرورت ترجمه نه تنها این کتاب بلکه کتاب ­های دیگر را آنجا احساس می­ کنم که در اتاق درمان مشاهده ­گر رنج درمانجویانم هستم. اتاق درمان نمونه کوچکی از جامعه من است، جامعه­ ­ای که احتیاج به درمان دارد (حداقل در حوزه روان­شناسی).

کتاب راهنمای افراد حساس برای مقابله با آدم ­های سمی: چگونه قدرت خود را از خودشیفته­ ها و سایر سوءاستفاده ­کنندگان باز پس بگیرید نوشته شهیدا عربی به ترجمه مینا عبدی به بهای 120 هزار تومان از سوی انتشارات ارجمند روانه بازار نشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "قدرت خود را از خودشیفته ها و سایر سوءاستفاده کنندگان باز پس بگیرید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدرت خود را از خودشیفته ها و سایر سوءاستفاده کنندگان باز پس بگیرید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید