هشدار رعد و برق و گرد و غبار به باغداران و زنبورداران

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به باغداران و زنبورداران توصیه می گردد که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

هشدار رعد و برق و گرد و غبار به باغداران و زنبورداران

خانم پروین رفیعی گفت: با توجه به شرایط جوی و پیش بینی بارش باران و رعد و برق به باغداران توصیه می گردد نسبت به تسریع برداشت میوه و انتقال به سردخانه اقدام نمایند.

به گفته او، عشایر از تردد و چرای دام در منطقه ها مرتفع بدلیل رعد و برق اجتناب نمایند.

رفیعی می گوید: زنبورداران جهت مراقبت از کندوها در برابر گرد و غبار تمهیدات مناسب را اتخاذ نمایند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: باغداران نسبت به توقف آبیاری درختان گردو بویژه درختان پیوند زده خودداری نمایند. بعلاوه گردو را با جریان هوای مناسب جهت جلوگیری از قهوه ای شدن مغزگردو خشک نمایند.

براساس مرکز پایش هواشناسی، مجموع بارش کشور از ابتدای سال تا 26 شهریور 180 میلی متر، مدت مشابه سال قبل 146.3 میلی متر و دوره بلندمدت 236.2 میلی متر است که این امر افزایش 23 درصدی نسبت به سال قبل و کاهش 23.8 درصدس دوره نرمال نشان می دهد.

بنابر نقشه های هواشناسی، امروز در شمال شرق هرمزگان، ارتفاعات جنوبی کرمان، ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان و شمال شرق فارس در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار و رعد و برق، وزش باد گاهی گردو خاک رخ خواهد داد.

طی روزهای دوشنبه تا چهارشنبه این شرایط علاوه بر منطقه ها ذکر شده برای ارتفاعات دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی در استان های کهگیلویه بویر احمد، چهارمحال بختیاری و جنوب غرب اصفهان پیش بینی می گردد. از بعدازظهر چهارشنبه و طی روز پنج شنبه برای بعضی نقاط شمال غرب و غرب کشور افزایش ابر، رگبار و رعد و برق انتظار می رود.

گردش 360 به دور دنیا مالی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "هشدار رعد و برق و گرد و غبار به باغداران و زنبورداران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار رعد و برق و گرد و غبار به باغداران و زنبورداران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید