نارضایتی مشتریان از قیمت محصولات تازه سایپا، شورای رقابت بازی افکار عمومی را باخت

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، اعلام قیمت محصولات نو سایپا که پس از ماه ها تاخیر صورت گرفت، موجب ناراحتی شرکت کنندگان مرحله دوم سامانه یکپارچه شده است.

نارضایتی مشتریان از قیمت محصولات تازه سایپا، شورای رقابت بازی افکار عمومی را باخت

به گزارش دیجیاتو، طی چند روز اخیر، شاهد اعلام قیمت محصولات تازه سایپا بودیم. اعلام این قیمت ها موجب واکنش منفی افکار عمومی شد و بازهم شورای رقابت نتوانست نظر مخاطبان را جلب کند. اعلام قیمت محصولات سایپا در حالی صورت می گیرد که سه ماه از برگزاری مرحله دوم سامانه یکپارچه می گذرد و اکنون مشتریان تا حدی غافلگیر شده اند. تعلل بیش از حد شورای رقابت در اعلام قیمت محصولات تازه سایپا که در نهایت به نرخ های گران قیمت منجر شد، موجب ناراحتی شرکت کنندگان سامانه یکپارچه شده است.

بنابر اظهارات مدیر سامانه یکپارچه، تا به امروز نیمی از مشتریان سایپا نسبت به تکمیل وجه خودرو های ثبت نامی اقدام نکرده اند. با توجه به اعلام قیمت های مربوط به محصولات تازه این شرکت، بایستی منتظر باشیم تا مقدار انصراف مشتریان بازهم افزایش یابد. بسیاری از مشتریان در مرحله دوم خواستار خرید محصولات تازه این شرکت همانند کوییک و ساینا GX، اطلس یا شاهین اتوماتیک بودند. اکنون این مشتریان از مشاهده قیمت های تازه شوکه شده اند و سایپا نیز باید منتظر موج انصراف ها در آینده نزدیک باشد.

پیش از این و در جریان یک مطلب جداگانه، به آنالیز قیمت محصولات تازه سایپا پرداخته بودیم. اکنون این نرخ ها را با خودرو های مشابه در سایپا و بعلاوه دیگر خودرو های هم رده مقایسه می کنیم. قیاس نرخ تازه محصولات این شرکت به ما یاری می نماید تا علت آشفتگی مشتریان را به خوبی متوجه شویم:

همان گونه که در جدول فوق مشاهده می کنید، خودرو های تازه سایپا بهای کارخانه ای بیشتری نسبت به خودرو های رقیب خود دارند؛ بنابراین مشتریان علتی برای پرداخت وجه به شرکت و خرید این خودرو ها نخواهند داشت. به جرات می توان گفت که از هم اکنون و پیش از عرضه، بازار خودرو هایی همانند اطلس و شاهین اتوماتیک بدون رونق خواهد بود. در حال حاضر یعنی سرانجام شهریور 1402، یک جنگ لفظی میان شورای رقابت و وزارت صمت شروع شده است. در صورتی که شورای رقابت و مدیران سامانه یکپارچه در برگزاری مرحله سوم این رویداد با شکست روبرو شوند، می توان انتظار تغییرات بیشتری را در زمینه قیمت خودرو طی ماه های آینده داشت.

منبع: فرارو

به "نارضایتی مشتریان از قیمت محصولات تازه سایپا، شورای رقابت بازی افکار عمومی را باخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نارضایتی مشتریان از قیمت محصولات تازه سایپا، شورای رقابت بازی افکار عمومی را باخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید