قرص ویتامین E در بارداری

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، آیا مصرف مکمل ویتامین E به تنهایی یا در ترکیب با ویتامین های دیگر در دوران بارداری در سلامت جنین موثر است و باعث کاهش پره اکلامپسی شده و تعداد نوزادان زودرس را کاهش می دهد؟ یا به طور کلی مصرف این مکمل خطرناک است و ممکن است برای مادر و جنین خطرناک باشد؟

قرص ویتامین E در بارداری

چه چیز در مصرف قرص ویتامین E مهم است؟

گرچه کمبود ویتامین E در بزرگسالان سالم به ندرت دیده می گردد، برای زنان بارداری ویتامین E ناکافی (ویتامین E در روغن های گیاهی، آجیل، غلات و بعضی سبزیجات برگ سبز وجود دارد) ممکن است منجر به عوارضی مانند پره اکلامپسی و کوچک شدن نوزاد گردد. علاوه بر این، کمبود ویتامین E با آهن بیش از حد تشدید می گردد بنابراین مهم است که میزان مطلوب از این ویتامین را در بارداری مصرف کنید.

مصرف مکمل ویتامین E در بارداری عوارض دارد؟نتایج یک آزمایش روی 21 هزار زن نشان داد مکمل های ویتامین E در دوران بارداری در ترکیب با مکمل های دیگر تاثیری بر جنین و خانم های باردار ندارد. درست است که در زنانی که مکمل ویتامین E تنها یا در ترکیب با دیگر مکمل ها مصرف می کردند کاهش تعداد زایمان زودرس (انقباض جفتی) مشاهده شد اما با این حال معلوم نیست این یافته مربوط به ویتامین E است یا دیگر عوامل موجود در مکمل. به همین منظور باید تحقیقات بیشتری مورد آنالیز قرار گیرد تا مکانیسم هایی که منجر به انقباض جفتی می گردد، آنالیز گردد.

از سوی دیگر یک آنالیز نشان داد که ممکن است مکمل ویتامین E در بارداری عوارض جانبی به همراه داشته باشد که از جمله این عوارض می توان به افزایش درد شکمی و بعلاوه جدا شدن غشا سلولی جنین به علت استفاده از مکمل ویتامین E اشاره نمود.

آیا مصرف قرص ویتامین E در بارداری لازم استبسیاری از شواهد نشان می دهد احتیاجی به مصرف مکمل ویتامین E به تنهایی یا در ترکیب با دیگر مکمل ها نیست. علت این امر آن است که مصرف مکمل ویتامین E به تنهایی یا در ترکیب با دیگر مکمل ها در دوران بارداری در پیشگیری از مسائل دوران بارداری از جمله تولد زودهنگام، مرگ نوزاد، زایمان زودرس، پره اکلامپسی و نوزادان کم وزن تاثیری ندارد. در واقع ممکن است این ویتامین درد شکمی را در خانمها افزایش دهد و تعداد زنانی که دچار پارگی غشا می شوند را افزایش دهد.

ویتامین E را از منابع غذایی تامین کنیدویتامین E مانند تمام ویتامین ها و مواد مغذی دیگر نقش زیادی در سلامت شما دارد. اما تحقیقات نو نشان داده است که مصرف زیاد ویتامین E می تواند خطر ابتلا به نقص های قلبی نوزادان را افزایش دهد. در این تحقیقات معین شده مصرف سه چهارم میزان توصیه شده مکمل ویتامین E در بارداری می تواند منجر به افزایش 9 درصدی خطر مسائل قلبی هنگام تولد گردد.

علیرغم محدودیت های این تحقیق ممکن است ارتباط بین مصرف زیاد ویتامین E و نقص مادرزادی قلبی یکی از مهمترین مواردی باشد که احتیاج به تحقیق بیشتری دارد. در حال حاضر هیچ توصیه ای در خصوص مصرف ویتامین E در دوران بارداری وجود ندارد. شاید بهتر باشد خانم های باردار ویتامین E را به طور طبیعی به وسیله غذاها دریافت نمایند. اما بعضی مطالعات نشان می دهد 90 درصد آمریکایی ها در حال حاضر به میزان کافی از ویتامین E در رژیم غذایی خود استفاده نمی نمایند.

منابع غذایی ویتامین Eسبزیجات بخورید: سبزیجات برگ سبز یک منبع بسیار خوب از ویتامین E هستند. از جمله این سبزی ها میتوان به اسفناج، کلم، کلم بروکلی و سایر سبزیجات برگ سبز در رژیم غذایی اشاره نمود.

آجیل منبع خوب ویتامین E: آجیل میتواند احتیاج شما را به ویتامین E تا حدود زیادی کاهش دهد. از جمله بادام زمینی، بادام و فندق اگر در رژیم غذایی دوران بارداری قرار بگیرد میتواند این احتیاج را تا حدود زیادی تامین کند.

روغن های گیاهی: مصرف روغن های گیاهی مانند آفتابگردان، گندم، سویا و روغن ذرت منابع خوبی به حساب می آیند. دانه ها بعلاوه حاوی ویتامین E هستند.

بنابراین میتوانید از دانه آفتابگردان نیز بهره ببرید و مثلا آن را در پخت فرنی یا سالاد به کار بگیرید.

شما بعلاوه میتوانید ویتامین E را در بعضی از غذاهای غنی شده هم پیدا کنید. بهتر است هنگام خرید محصولات اطلاعات روی بسته بندی غلات صبحانه، مارگارین یا آب میوه را آنالیز کنید.

میزان مجاز مصرف ویتامین E در بارداریمصرف بالای ویتامین E در بارداری عوارضی در پی دارد. بنابراین در خصوص دوز ویتامین E که مصرف می کنید باید مراقب باشید. یک زن باردار نباید بیش از 15 میلی گرم ویتامین E در روز در بارداری مصرف کند. در صورتی که در حال حاضر از مکمل چند ویتامین استفاده می کنید که حاوی ویتامین E است نباید دوز اضافی از این ویتامین مصرف کنید. مگر اینکه پزشک تجویز کند.

اگر ویتامین E بیش از حد در بارداری مصرف کنید...مصرف دوزهای بسیار بالای مکمل های ویتامین E می تواند احتمال نقایص زایمان را افزایش دهد. مصرف زیاد ویتامین E می تواند احتمال خونریزی شدید در مغز را افزایش دهد. افزایش مصرف می تواند خطر نقایص قلبی نوزادان را نیز افزایش می دهد.

منبع: نی نی سایت

منبع: راسخون

به "قرص ویتامین E در بارداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرص ویتامین E در بارداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید