فواید چندگانه روغن نارگیل؛ از آشپزخانه تا اتاق خواب شما

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، روغن نارگیل یکی از ترکیبات و افزودنی های مفید در طبخ غذا به شمار می رود. این روغن به عنوان دارو هم به کار می رود و خواص زیادی نیز در زیبایی دارد. روغن نارگیل سلامت شما را بهبود می بخشد و عاملی برای شفای دردهای شما خواهد بود.

فواید چندگانه روغن نارگیل؛ از آشپزخانه تا اتاق خواب شما

کاربرد روغن نارگیل در پخت و پز و رژیم غذایی

روغن نارگیل به بسیاری از غذاها عطر و طعم خوب می دهد. این روغن سیستم گوارش شما را بهبود می بخشد و به جذب ویتامین های خاص، مواد معدنی و آمینواسیدها یاری شایانی می نماید.

خواص دارویی روغن نارگیل

روغن نارگیل خواص ضدقارچ، ضدویروس و ضدباکتری دارد که آن را به داروی مفیدی برای مصارف پزشکی مبدل می نماید. روغن نارگیل می تواند با ویروس های تبخال، اچ.آی.وی، هپاتیت C، آنفولانزا، مونونوکلئوز و باکتری هایی که منجر به بیماری های ذات الریه، گلودرد و عفونت می شوند مبارزه کند. از روغن نارگیل برای تسکین خارش نارشی از گزش حشرات موذی و تسریع در التیام کبودی، لکه ها و درد عضلات نیز می گردد استفاده کرد.

استفاده از روغن نارگیل برای زیبایی

استفاده از روغن نارگیل برای بهبود پوست های خشک بسیار توصیه می گردد. این روغن از خشکی و پوسته پوسته شدن پوست شما در زمان ابتلا به بیماری هایی نظیر پسوریازیس یا صدفک، درماتیت یا آماس پوست و اگزما جلوگیری می نماید. روغن نارگیل را به عنوان ماده ای جادویی برای پیشگیری از چروک شدن پوست نیز می شناسند. هم چنین، می توان از آن به عنوان نرم کننده مو استفاده کرد زیرا روغن نارگیل می تواند موها را براق کند و پوست سر را از شوره زدن دور نگه دارد.

منبع: فوت و فن / healthfully.com

به "فواید چندگانه روغن نارگیل؛ از آشپزخانه تا اتاق خواب شما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید چندگانه روغن نارگیل؛ از آشپزخانه تا اتاق خواب شما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید