عرضه مک بوک ایر و مک بوک پرو 13 اینچی با تراشه نو M2

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، شرکت اپل در ابتدا از تراشه های شرکت هایی مثل اینتل و سامسونگ در محصولات خود استفاده می کرد، اکنون دو سال است که این شرکت با روشی سازمان دهی شده تراشه های خودش را جایگزین این تراشه ها کرده است.

عرضه مک بوک ایر و مک بوک پرو 13 اینچی با تراشه نو M2

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، طراحان این تراشه ها مدعی هستند که تراشه های اپل سیلیکون کاملاً برای محصولات این شرکت بهینه سازی شده اند و تلاش های آن ها در زمینه طراحی و ساخت این تراشه ها کاملا موفقیت آمیز بوده است. در حالی که این شرکت هنوز دو مک مجهز به اینتل در خط تولید خود دارد، همزمان در حال کار بر روی سری بعدی مک ها با تراشه تازه M2 نیز می باشد. طبق گزارشات منتشر شده مک بوک های تازهی با تراشه M2 در اواخر سال جاری عرضه خواهند شد.

مک بوک ایر

مینگ چی کو، تحلیلگر مشهور معتقد است که مک بوک ایر تازه دارای تراشه به روز شده M1 خواهد بود که طبق برخی شایعات این دستگاه باز طراحی شده با تراشه تازه M2 در حال توسعه است. انتظار می رود نسل بعدی مک بوک ایر که دارای کد J413 است، در یک نسخه با تراشه M2 عرضه شود. تراشه M2 که با عنوان Staten شناخته می شود، بر اساس تراشه A15 طراحی خواهد شد. اگرچه A15 مانند M1 دارای یک پردازنده هشت هسته ای است، اما تراشه M2 یک پردازنده گرافیکی 10 هسته ای قدرتمندتر را به همراه خواهد داشت.

تراشه تازه M2 جایگزین نسخه های پیشرفته ای مانند M1 Pro، M1 Max و M1 Ultra نخواهد شد و فقط جایگزین تراشه های سطح پایه فعلی M1 می شود؛ بنابراین M2 قطعا بهتر از این تراشه های ممتاز عمل نخواهد کرد. اپل در نهایت نسخه های پیشرفته تراشه تازه M2 مانند M2 Pro را نیز معرفی خواهد کرد که یکی از مدل های تازه مک مینی را تامین می کند. اپل در حال حاضر در حال طراحی تراشه های M2 پرو، M2 مکس و M2 اولترا می باشد که دومی یک پردازنده 24 هسته ای است.

مک بوک پرو 13 اینچی

برخی شایعات حاکی از آن است که اپل در حال طراحی یک مک بوک پرو 13 اینچی پایه نیز می باشد. مدل تازه مک بوک پرو 13 اینچی نیز احتمالا با تراشه M2 و کد J493 عرضه خواهد شد. این دستگاه بر اساس مک بوک پرو 13 اینچی فعلی ساخته شده است و طراحی فعلی آن را حفظ کرده است. اپل قصد دارد نام Pro را از این دستگاه حذف کند و مک بوک ایر بازطراحی شده کمی گران تر خواهد بود. مانند مک بوک ایر، مک بوک پرو 13 اینچی تازه نسخه هایی با M2 Pro یا سایر تراشه های سطح بالا نخواهد داشت.

طبق گزارشات منتشر شده مک بوک ایر و مک بوک پرو 13 اینچی اپل در مراحل پیشرفته توسعه هستند و به احتمال زیاد در اواخر سال جاری معرفی خواهند شد. ماه گذشته نیز اعلام شد که اپل ممکن است در ماه ژوئن در WWDC 2022، مک های تازه اپل سیلیکون را معرفی کند و احتمالا تا انتها سال نیز مک های بیشتری عرضه خواهد کرد.

منبع: 9to5mac

منبع: فرارو

به "عرضه مک بوک ایر و مک بوک پرو 13 اینچی با تراشه نو M2" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه مک بوک ایر و مک بوک پرو 13 اینچی با تراشه نو M2"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید