عربستان کاهش فراوری نفت را شروع کرد

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، به گفته یک مقام مطلع سعودی، شرکت آرامکوی این کشور از اوایل این هفته و در آستانه اول ماه می، موعد شروع کاهش فراوری نفت گروه اوپک پلاس، کاهش فراوری خود را شروع نموده است.

عربستان کاهش فراوری نفت را شروع کرد

به گزارش گروه مالی گردش 360 به دور دنیا به نقل بلومبرگ، یک مقام عربستانی که نخواست نامش فاش گردد گفت، آرامکو کاهش فراوری خود از رقم حدود 12 میلیون بشکه در روز را برای رسیدن به رقم 8.5 میلیون بشکه در روز شروع نموده است. پیشتر کشور های کویت، الجزایر و نیجریه از شروع زودهنگام کاهش فراوری نفت خود خبر داده بودند.

سازمان کشور های صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش که مجموعا 23 کشور فراوریکننده نفت را تشکیل می دهند در ماه جاری میلادی توافق کردند که در کوشش برای به توازن رساندن بازار از ابتدای ماه می 10 درصد از عرضه جهانی نفت بکاهند. هرچند میزان کاهش فراوری نفت این کشور ها به رقم بی سابقه 9.7 میلیون بشکه در روز خواهد رسید، اما با توجه به افت 30 درصدی تقاضای جهانی، افت قیمت نفت هنوز متوقف نشده است.

این منبع آگاه گفت، آرامکو احتمالا اندکی پیش از اول ماه می به سطح فراوریی که عربستان در قالب توافق کاهش فراوری متعهد شده دست خواهد یافت. این نشان می دهد که شرکت آرامکو برای کاهش فراوری خود به چند روز زمان احتیاج دارد.

3 روز پیش کویت نیز اعلام نموده بود که کاهش فراوری نفت خود را شروع نموده، زیرا در خصوص شرایط فعلی بازار احساس مسئولیت می نماید. الجزایر هم این هفته اظهار داشت که کاهش عرضه نفت خود را به صورت فوری شروع می نماید. در عین حال نیجریه هم طرح های خود برای کاستن از فراوری خود قبل از ابتدای ماه می را اعلام نموده، زیرا این کشور دیگر مخازن خالی برای ذخیره سازی نفت خود ندارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "عربستان کاهش فراوری نفت را شروع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان کاهش فراوری نفت را شروع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید