طرز تهیه چلو گوشت؛ طعمی که زیر دندان می ماند

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، با موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای 4 نفر چلو گوشت تهیه کنید. در صورتی که می خواهید اندازه کمتر یا بیشتری چلو گوشت تهیه کنید کافیست اندازه مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی چلو گوشت با پارسی دی همراه باشید.

طرز تهیه چلو گوشت؛ طعمی که زیر دندان می ماند

مواد لازم برای تهیه چلو گوشت:

  • سیر 2 عدد
  • برگ بو 4 عدد
  • پیاز بزرگ 2 عدد
  • چوب دارچین 1 عدد
  • زعفران 6 قاشق غذاخوری
  • گوشت گردن گوسفندی 1 عدد
  • رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
  • نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار کافی

طرز تهیه و دستور پخت چلوگوشت:

1. ابتدا پیازها را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می کنیم و در تابه ای روغن می ریزیم و روی حرارت کم می گذاریم تا کمی داغ گردد و سپس پیاز ها را داخل تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا نرم شوند

2. زردچوبه روی آن می ریزیم و مجددا تفت می دهیم تا پیاز کاملا آغشته به زردچوبه و طعم دار گردد و در آخر داخل قابلمه ای میریزیم. گوشت را روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و با قلم مو آشپزخانه زعفران دم نموده را روی گوشت می کشیم

3. تا کاملا با زعفران آغشته گردد و سپس مقداری فلفل سیاه هم روی گوشت می پاشیم و در آخر گوشت طعم دار شده را داخل قابلمه می گذاریم و اجازه می دهیم تا با پیاز گوشت تغییر رنگ دهد و سرخ گردد.(حتما حرارت را کم می کنیم تا پیاز ها سوخته نشوند)

4. رب گوجه فرنگی را هم می افزاییم و تفت می دهیم تا رنگ آن زیباتر گردد و کاملا سرخ گردد و آن وقت 8 لیوان آب روی مواد داخل قابلمه می ریزیم و حرارت را زیاد می کنیم تا بجوش بیاید،وبعد حرارت را ملایم می کنیم تا گوشت کاملا پخته گردد.

5. سیرها را پوست می گیریم سپس می شوییم و به همراه چوب دارچین و برگ بو به گوشت اضافه می کنیم تا گوشت طعم دار گردد. توجه داشته باشید چلو گوشت غذایی است که مانند دیگر غذاهای سنتی ایرانی هر چقدر زمان بیشتری روی حرارت بماند بهتر می گردد.

6. زمانی که ضروری است تا چلو گوشت ما کاملا پخته گردد 3 الی 4 ساعت است پس از این زمان گوشت کاملا پخته شده و کمی آب چلو در قابلمه داریم. چلو گوشت را در ظرف مورد نظر می ریزیم و با پلو زعفرانی ، شوید پلو یا باقالی پلو سرو می کنیم.

منبع: ایرنا زندگی

به "طرز تهیه چلو گوشت؛ طعمی که زیر دندان می ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه چلو گوشت؛ طعمی که زیر دندان می ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید