زیستگاه سریع ترین گربه سان دنیا

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، از مناطق کوهستانی با دشت ها و تپه ماهورهای پراکنده تا کویری با نخلستان ها و تپه های شنی، همه بخشی از طبیعت محافظت شده بافق را رقم می زنند. با کاراکال یکی از معروف ترین کویرهای ایران و عجایب آن آشنا شویم.

زیستگاه سریع ترین گربه سان دنیا

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، در قلب کویرهای ایران جایی در حوالی شهر بافق از توابع استان یزد، کویر نام آشنای کاراکال واقع شده است.

بافق شهری در فاصله حدود 100 کیلومتری در جنوب یزد است که از سمت شرق به دلیل وجود مناطق کوهستانی، آب و هوای معتدل دارد و سمت غرب آن به کویر منتهی می گردد و آب و هوایی خشک دارد.

کویر کاراکال یا همان کویر صادق آباد که در نزدیکی روستایی با همین نام است نیز در همین منطقه واقع شده است.

کاراکال؛ قابی از رنگ و شگفتی

این کویر، همزمان تصویری از نخلستان های سر به فلک کشیده و تپه های کویری با حرکت روان شن ها بر روی آنها را در مقابل چشمان تان پدید می آورد.

کاراکال، همچون تابلوی نقاشی از ترکیب رنگ هایی شکل گرفته که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می نماید.

مانند تمام کویرهای مرکزی ایران، یک معجزه عظیم در دل خود دارد. تماشای آسمان شب و آنچه در آن است، یکی از شگفتی های وصف نشدنی کویر کاراکال است.

از گربه کاراکال تا کویر بافق

این کویر که طبیعتی منحصر به فرد و زیبا دارد، نام عجیب خود را از گربه سانانی مشهور به کاراکال وام گرفته است که در این منطقه زیست می نمایند.

گربه کاراکال یا سیاه گوش یکی از سنگین ترین و سریع ترین انواع زیرخانواده گربه هاست که در خاورمیانه و آفریقا زندگی می نماید.

گربه هایی شکارچی، که به سرعت فوق العاده، استعداد و هوش بالا در شکار شهرت دارند و شکارچیان بسیاری را شیفته خود نموده اند.

در گذشته در کشورهای هند و ایران از کاراکال برای شکار پرندگان، خرگوش یا غزال های جوان مورد استفاده قرار می گرفت.

جدا از این گونه نایاب، گونه های جانوری متنوع دیگری نیز در این طبیعت کویری زندگی می نمایند که این موضوع توانسته وجه تمایزش با دیگر کویرها گردد و توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کند.

بسیاری از گردشگرانی که قصد سفر به کویر کاراکال را می نمایند، می دانند که می توانند بعد از ساعت ها پیاده روی بر روی شن های نرم و ابریشمی و غرق شدن در آسمان پرستاره شب کویر، دل به یک برنامه تفریحی جانانه خوش نمایند.

این کویر که این روزها مورد توجه و استقبال علاقه مندان به طبیعت و کویر دوستان گرفته است، برنامه های بسیاری برای یک گردش تمام عیار چیده است.

گردشگران می توانند با موتورهای کویری به دل کویر بزنند، شتر سواری در شن ها را تجربه نمایند و یک سافاری حسابی را امتحان نمایند. در این کویر، همچنین اقامتگاه های سنتی نیز برای میزبانی از مهمانان مهیاست.

منبع: جام جم آنلاین

به "زیستگاه سریع ترین گربه سان دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیستگاه سریع ترین گربه سان دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید