کدام شهرهای ایران برای سفر در فصل بهار مناسب هستند؟

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، مقصد سفر بهاری انتخاب بسیار مهمی است که به شما یاری می نماید تا در تعطیلات پیش رو سفری به یادماندنی را تجربه کنید. فصل بهار همان فصلی است که با اعتدال خود می تواند تمام سلیقه ها را راضی نگه دارد. هوا در این فصل نه گرم است و نه سرد، به همین علت سفر کردن لذت بسیار زیادی دارد. ما در کشور ایران اقلیم چهار فصلی را داریم که اجازه می دهد تا در هر فصل بتوانیم به یک شهر خاص سفر کنیم و از آب و هوای آن منطقه لذت ببریم.

کدام شهرهای ایران برای سفر در فصل بهار مناسب هستند؟

مقصد سفر بهاری

بهار فصلی نیست که بتوان آن را در خانه گذراند. سرسبزی طبیعت، شادابی گیاهان، سرزندگی پرندگان و آوازخوانی آنها همگی سبب می شوند تا علاوه بر هستی، انسان نیز به وجد آید. به همین علت پیشنهاد می کنیم که حتما در این فصل سفر کنید و از جاذبه های دیدنی کشور ایران در شهرهای مختلف لذت ببرید. ما در این مقاله قصد داریم تا با پیشنهادات خود، مقصد سفر بهاری شما را معین کنیم.

  • کیش، نگین همیشگی خلیج فارس

کیش یکی از جزایر بسیار زیبای ایران است که در فصل بهار طبیعت بی نظیری را در مقابل چشمان شما به نمایش می گذارد. اگر مقصد سفر بهاری شما کیش است باید بگوییم انتخاب بسیار درستی انجام داده اید. یکی از مقاصدی که می تواند با مجذوب کنندهیت های خود یک سفر خاطره انگیز را برای شما رقم بزند، جزیره کیش است. سواحل زیبای این جزیره در کنار آب های مواج خلیج فارس، سرگرمیات هیجان انگیز و متنوع دریایی، مراکز خرید بسیار شیک و مدرن، ورزش های آبی نو، پارک ساحلی و همینطور هتل های بسیار مدرن و لوکس، همواره مورد توجه مسافران و توریستان با سلیقه این جزیره بوده است.

آب و هوای بهاری جزیره کیش به شما اجازه می دهد که از دیدن جاذبه های توریستی و بعلاوه تاریخی این شهر مانند شهر حریره، کشتی یونانی، روستای باغو، جزیره هندورابی و غیره به راحتی دیدن کنید. اگر برای مقصد سفر بهاری خود جزیره کیش را انتخاب نموده اید، نباید فراموش کنید که پارک های ساحلی همینطور پارک های آبی و دیگر سرگرمیات مفرح این جزیره را از دست ندهید. در این جزیره شما می توانید با پاراگلایدر پرواز کنید، پاراسل سواری کنید، با شاتل، بنانا، اسکوتر برقی، فلای بٌرد، اسکوتر زیردریایی و کیبل اسکی سرگرمی کنید و خاطرات ویژه ای را برای خود و همراهان رقم بزنید. نباید فراموش کنید که اگر از هواداران محیط زیست و حیات وحش هستید بازدید از باغ پرندگان، پارک دلفین ها، باغ آهوان و آکواریوم کیش را نیز در برنامه های خود بگنجانید.

  • شیراز خیال انگیز

مرکز فرهنگی ایران یعنی شهر شیراز می تواند به عنوان یک مقصد سفر بهاری ، بسیار خاطره انگیز و دلچسب باشد. جاذبه های شیراز فراوان است و شما به راحتی می توانید با سفر کردن به این شهر پرآوازه قدم به تمدن چندین هزار ساله ایرانی ها بگذارید. استان فارس و شهر شیراز مخزن الاسرار تاریخ ایران است. تخت جمشید، مقبره کوروش، پاسارگاد، نقش رستم، یادگاری های دوره ساسانی، کاخ ها، باغ ها، قلعه ها و دیگر آثار برجای مانده از گذشتگان در این شهر، می توانند هر توریست و مسافری را به هیجان آورد.

زیباترین قسمت های این شهر باغ دلگشا، نارنجستان قوام، باغات قصرالدشت، باغ ارم، باغ دنیا نما، سعدیه، حافظیه و دیگر دیدنی هایی هستند که هر کدام به تنهایی می توانند شما را سر شوق آورند. اگر مقصد سفر بهاری شما شهر شیراز است باید به شما این نوید را بدهیم که با ورود به این شهر عطر و بوی گل ها و خصوصاً بهار نارنج شیراز، شما را مست و مدهوش خواهد نمود. نباید فراموش کنید که بازدید از آرامگاه خواجوی کرمانی، گهواره دید و بعلاوه موزه هفت تنان را در شهر شیراز شما را به عجایبی نادیده روبرو خواهند کرد.

  • اصفهان و اینهمه زیبایی

اینکه اصفهان را نصف دنیا می نامند منصفانه است. سرگرمی و گشت و گذار در شهری مانند اصفهان که به نوعی در کنار سایر شهرهای ایران، مولد هنر و فرهنگ است می تواند خاطره ای عجیب و تاثیرگذار باشد. اگر تصمیم گرفتید برای مقصد سفر بهاری خود راهی اصفهان شوید باید به شما مژده دهیم که با شگفتی های فراوانی در این شهر روبرو خواهید بود. اصفهان تجلی زندگی مسالمت آمیز ادیان گوناگون در کنار یکدیگر است.

ارامنه، مسیحیان، یهودیان و مسلمانان در این شهر زندگی آرامی در کنار یکدیگر دارند و بدون شک این موضوع نقطه عطفی برای شهر اصفهان به شمار میرود که هرساله توریستان مشتاق زیادی را به این شهر راهی می نماید. از جمله جاذبه های تاریخی و توریستی شهر اصفهان می توان به سی و سه پل، کاخ چهلستون، بازار قیصریه، میدان نقش دنیا، مسجد اصفهان، عمارت عالی قاپو، مسجد شیخ لطف الله، پل خواجو، کاخ هشت بهشت، موزه و کلیسای وانک و غیره اشاره نمود. برای انتخاب این شهر به عنوان مقصد سفر بهاری و بعلاوه دیدن تمامی این مجذوب کنندهیت ها، شما به بیش از 2 الی 3 روز احتیاج دارید تا بتوانید از تمام شگفتی های این شهر لذت ببرید.

  • سرسبز و شاداب همچون گیلان

گیلان را به عنوان مقصد سفر بهاری انتخاب کنید چون می تواند تمام زیبایی های بهار را یکجا به شما نشان دهد. هوا در این شهر خنک و کمی سرد است و شما برای قدم زدن در این شهر احتیاج به لباس های گرم دارید. بد نیست بدانید که زیبایی گیلان در ماه های فروردین و اردیبهشت نفس گیر است و دنیای متفاوتی را به شما نشان می دهد. تمام شهر های استان گیلان مانند آستارا، ماسال، رشت، بندر انزلی و فومن در دسته شهر هایی هستند که برای گشت و گذار بهاری به شدت توصیه می شوند. شاید در سفر خود به این شهر کمی احساس سرما کنید اما طبیعت زیبا و بکر موجود در این استان در کنار سرسبزی وافر منطقه و آرامش ساحل، می تواند دنیایی عجیب را برای شما رونمایی کند.

دنیایی که شاید فقط آن را در فیلم ها و یا بر روی پرده سینما دیده باشید. نباید فراموش کنید که اگر استان گیلان و شهر های زیبای آن را برای مقصد سفر بهاری انتخاب کردید حتماً خود را به یک چای آتشین در دل طبیعت دعوت کنید. مرباها و ترشی های این شهر را نیز امتحان کنید و با عکس گرفتن، زیبایی های بکر این شهر را برای خود ثبت کنید.

  • اردبیل، مخزن چشمه های آب گرم

انتخاب شهر اردبیل به عنوان مقصد سفر بهاری می تواند یک انتخاب عاقلانه و هوشمندانه باشد. تجربه متفاوتی که تنها با سفر به این شهر زیبا برای شما رقم خواهد خورد، عجیب و به یاد ماندنی است. توصیه می کنیم که در شهر اردبیل، سرعین را نباید فراموش کنید. بعلاوه از چشمه های آب گرم معدنی و درمانی آن غافل نشوید. کوه سبلان در شهر اردبیل منبع ایجاد چشمه های آب گرم زیرزمینی فراوانی است که سالانه مسافران و توریستان زیادی را به قصد تسکین درد و مسائل جسمانی به سمت خود میکشاند.

البته ناگفته نماند که این شهر مجذوب کنندهیت های تاریخی و توریستی فراوانی نیز دارد. مانند موزه تاریخ طبیعی، آرامگاه شیخ صفی الدین اردبیلی، دریاچه شورابیل و نئور و دیگر جاذبه ها که همگی می توانند سفری خاطره انگیز و مهیج را برای شما رقم بزنند. دیدن طبیعت زیبا و بکر اردبیل از نزدیک و لمس سرسبزی و شادابی گل ها و گیاهان در دشت های این شهر، می توانند تجربه ای متفاوت باشد که توصیه می کنیم آن را از دست ندهید. اگر برای انتخاب شهر اردبیل به عنوان مقصد سفر بهاری دودل بودید، بهتر است با فکر کردن به عسل طبیعی این شهر، شک خود را برای سفر به آن رفع کنید.

  • جزیره هنگام، الماسی گرانبها بر پیکر دریا

جزیره کوچک و زیبای هنگام به عنوان مقصد سفر بهاری می تواند شما را متقاعد کند که سفر به جنوب ایران در فصل بهار تا چه میزان لذت بخش است. این جزیره که آب های خلیج فارس آن را تنگ در آغوش گرفته و در نزدیکی قشم واقع شده، یک جزیره دیدنی است که با تمام کوچک بودنش، مجذوب کنندهیت های فراوانی دارد. از جمله جاذبه های دیدنی و زیبای این جزیره می توان به دره ستارگان قشم، گنبد نمکی نمکدان، جنگل های حرا و قلعه پرتغالی ها اشاره نمود که دیدن آنها به هیچ عنوان خالی از لطف نیست. البته اگر عاشق خرید کردن باشید بازار های درگهان و قشم برای شما مکان مناسبی هستند.

شما می توانید یک قایق کرایه کنید و با آن پا به جزیره اعجاب انگیز هنگام بگذارید. بدون شک اولین چیزی که در این جزیره توجه شما را به خود جلب می نماید دیوار های مرجانی و صدفی آن است که نشان از طبیعت بکر این منطقه دارد. اگر هوس کردید در ساحل این جزیره قدم بزنید توتیا های دریایی را که در چاله های کوچک آب گرفتار شده اند دیدن کنید و خبر خوش اینکه اگر کمی شانس با شما یار باشد می توانید دلفین هایی را که در نزدیکی ساحل در حال شنا کردن هستند دیدن کنید. در آخر به شما توصیه می کنیم که اگر مقصد سفر بهاری شما جزیره هنگام بود، حتما طعم ماهی های محلی طبخ شده در این جزیره را نیز بچشید.

  • بهشت بهاری ایران، دشت دریاسر

دوباره برای انتخاب مقصد سفر بهاری به دیار همواره شاد و سرسبز شمال سفر می کنیم و شما را به یکی از شهرهای بسیار دیدنی منطقه، یعنی مازندران دعوت می کنیم. مازندران در فصل بهار بسیار دیدنی است، خصوصاً دشت دریاسر که آن را بهشت اردیبهشتی کشور ایران نیز می دانند. این دشت یکی از زیباترین و البته خیره کننده ترین منطقه ها کشور است که اگر قصد سفر به شمال کشور را دارید توصیه می کنیم حتماً بازدید از این دشت را نیز در برنامه خود قرار دهید.

فصل بهار در دشت دریاسر یکسره زرد رنگ است و زیبایی عجیب و خیره کننده ای را برای شما به نمایش می گذارد. یکی از دلایل شادابی و سرسبزی این دشت در بهار، وجود 10 چشمه در این دشت است که سبب شده هیچ منطقه خشکی در این دشت وجود نداشته باشد. تنکابن مازندران می تواند یک مقصد سفر بهاری مهیج باشد که شما را با طبیعت آشتی داده و هیجانی وصف نشدنی را به شما هدیه می دهد. البته شاید کمی هوا سرد باشد که بهتر است با خود چند دست لباس گرم به همراه داشته باشید.

  • زیارت و سیاحت در مشهد

شهر مشهد از دیرباز عاشقان و هواداران خود را داشته است. اولین جاذبه خاص این شهر حرم رضوی و زیبای امام رضا علیه السلام است که سالانه مسافران و توریستان فراوانی را به سمت خود فرا می خواند. با این حساب جاذبه های توریستی و تاریخی شهر مشهد بسیار زیاد هستند که بعد از زیارت حرم مطهر می توانید از آنها لذت ببرید.

مقبره فردوسی، کوهسنگی، آرامگاه نادرشاه افشار، بازار بزرگ رضا، باغ گیاه شناسی، مجموعه های آبی، کلیسای مسروپ مقدس و دیگر جاذبه های تاریخی - توریستی و سرگرمیی در شهر مشهد، همگی می توانند سفری بسیار جالب و به یاد ماندنی را برای شما رقم بزنند. اما نکته ای که حتماً باید برای سفر به این شهر در نظر بگیرید این است که اگر مشهد مقصد سفر بهاری شماست، بدون شک سرمای گزنده آن کمی شما را اذیت خواهد نمود. پس بهتر است لباس های گرم خود را نیز در چمدان قرار دهید تا در طول سفر مجبور به خرید لباس گرم نباشید.

  • تبریز و تجربه اولین ها

یکی دیگر از شهرهای بسیار دیدنی و زیبای ایران که می تواند مقصد سفر بهاری شما باشد شهر تبریز است. زیبایی این شهر در بهار به اوج خود می رسد و می توان به جرات این شهر را مرکز تاریخی ایران نامید. جاذبه های توریستی و فرهنگی آن سالانه توریستان فراوانی را به سمت خود می کشاند. برای مثال مسجد کبود تبریز، مقبره الشعرا، بازار بزرگ تبریز که در یونسکو به ثبت رسیده است، موزه های مشروطه، موزه آهن، موزه قاجار، موزه سنجش و دیگر آثار تاریخی و به جای مانده از گذشتگان در شهر تبریز، می توانند هر بیننده ای را به وجد می آورند.

ناگفته نماند که روستا های اطراف این شهر نیز مجذوب کنندهیت ها و دیدنی های خود را دارند. برای مثال اگر به شهر تبریز به عنوان مقصد سفر بهاری خود وارد شدید نباید فراموش کنید که حتماً سری به روستای کندوان بزنید و اعجاب خانه های کله قندی این روستا را از نظر بگذرانید. ناگفته نماند که شهر تبریز نیز همچون سایر شهر های ایران سوغاتی های خوردنی فراوانی دارد که توصیه می کنیم آنها را نیز امتحان کنید.

  • کرمانشاه، دیار دیدنی ها

قطعا باید برای یکبار هم که شده کرمانشاه را به عنوان یک مقصد سفر عجیب انتخاب کنید. البته اگر این شهر مقصد سفر بهاری شما باشد، به شما قول خواهم داد که با یک تیر چند نشان را هدف گرفته اید. جاذبه های تاریخی و طبیعی این شهر کم نیستند و بدون تردید کرمانشاه با آب و هوای خنک و معتدل خود در فصل بهار شما را به شدت غافلگیر خواهد نمود. این شهر همچون شیراز و اصفهان یک مقصد سفر مجذوب کننده است که می تواند خاطرات عجیبی را برای شما رقم بزند.

در این شهر شما با سنگ نگاره ها و سنگ نبشته های دوره ساسانی روبه رو هستید که در کنار کتیبه های بیستون در شمال غرب کرمانشاه، می توانند سفری به یاد ماندنی را برای شما رقم بزنند. در کنار تمام این جاذبه های دیدنی، کوه ها، چشمه های متنوع و سراب نیلوفر و بعلاوه کوه بیستون، روح توریستی را در این منطقه زنده نموده اند. کرمانشاه را می توان به جد گنجینه سنگ نگاره ها و یادگار های مهم تاریخ نامید که بدون شک انتخاب آن به عنوان مقصد سفر بهاری می تواند یک انتخاب شایسته و بی نظیر باشد.

منبع: الی گشت

به "کدام شهرهای ایران برای سفر در فصل بهار مناسب هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام شهرهای ایران برای سفر در فصل بهار مناسب هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید