زیرساخت توسعه خودروهای پیشرفته ایجاد می شود

به گزارش گردش 360 به دور دنیا به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناور رئیس جمهور و پیروز حناچی شهردار تهران برای کمک به حل معضل آلودگی هوا با ورود فناوری های پیشرفته و توسعه این فناوری ها به دست استارت آپ ها، توافق کردند.

زیرساخت توسعه خودروهای پیشرفته ایجاد می شود

بر این اساس دو تفاهم نامه همکاری برای ایجاد زیرساخت خودروهای پیشرفته با راه اندازی یک مرکز نوآوری و همچنین شناسایی و توسعه پهنه های نوآوری در شهر تهران امضا شد.

در این مراسم سورنا ستاری گفت: پایتخت از ظرفیت بالقوه خوبی برای تبدیل شدن به شهر هوشمند برخوردار است و باید زیست بومی فراهم شود تا این استعداد به کسب وکار نوآورانه بدل شود. کسب وکارهایی که قدرت گرفته از خلاقیت جوان ها است و می توانند از معضلات شهری، ثروت و اشتغال خلق کنند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: بر اساس گزارش شاخص های جهانی نوآوری (Gii) تهران هم اکنون در میان 50 شهر برتر فناور جهان جای دارد و به مدد زیست بوم نوآوری که در این شهر رونق گرفته است، جایگاه خود را بهبود می بخشد.

وی افزود: معتقدم تهران از ظرفیت و صلاحیت بالایی برای تبدیل شدن به یک شهر هوشمند و نوآور برخوردار است که به مدد نوآوری جوانان خلاق و نوآور فعال در شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها عینی و عملی می شود.

به گفته ستاری، بخش خصوصی با سرمایه گذاری روی این پهنه ها، ضمن کمک به حل مسائل شهر و ایجاد اشتغال، به درآمدزایی می رسد. کارخانه نوآوری آزادی ، یکی از نمونه های مثال زدنی از این پهنه ها است که پیروز شد ضمن ایجاد اشتغال برای بیش از 3500 جوان خلاق، راه را برای حل مسائل شهری و خلق نوآوری از دل اماکن فرسوده، فراهم کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "زیرساخت توسعه خودروهای پیشرفته ایجاد می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیرساخت توسعه خودروهای پیشرفته ایجاد می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید