روستای وهنان یکی از روستاهای زیبای استان همدان است

به گزارش گردش 360 به دور دنیا، جاذبه ها/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، روستای وهنان یکی از روستاهای زیبای استان همدان است.

روستای وهنان یکی از روستاهای زیبای استان همدان است

وهنان روستایی خاص با جذابیت ها و چشم اندازهای زیبا و طبیعی و همراه با گونه های طبیعی حیات وحش است. روستای وهنان سی و چهار کیلومتر با شهر همدان فاصله دارد و بالاتر از ایست بازرسی جاده کرمانشاه در دور برگردان روستای آبرومند قرار گرفته است. در انتهای مسیر روستا یک دو راهی وجود دارد که یک مسیر شما را به قله قزل ارسلان راهنمایی می نماید و مسیر دیگر شما را به قله کرگز می رساند. در مسیر قله قزل ارسلان باغ زیبا و حیرت انگیزی وجود دارد و امامزاده ای در میان جنگل و کوه واقع شده که گنبدی به سبک و سیاق امامزادگان شمال کشور دارد.

وهنان را کوهها از سه جهت در برگرفته و همین موجب آب و هوایی خنک و دل انگیز شده است. بیشترین چیزی که در بافت روستایی و معماری آن چشمگیر بوده، بناهای سنگی است که با چینشی بی نظیر در کنار هم قرار گرفته اند. از محصولات خاص این روستا میتوان به انگور و گردوی مرغوب آن اشاره نمود. اگر طبیعتگرد حرفه ای هم نباشید، می توانید دشتهای این منطقه را برای شب مانی انتخاب کنید. بعلاوه در روستا اقامتگاه های سنتی وجود دارند که می توانید با آرامش خاطر در آنها اقامت کنید.

منبع: همگردی

به "روستای وهنان یکی از روستاهای زیبای استان همدان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای وهنان یکی از روستاهای زیبای استان همدان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید